نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد / محصولات کامل‌تر سایپا برای بلاروسی‌ها

از دست ندهید

نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد. مهر ماه سال قبل رسانه‌های بلاروس اعلام کردند که سایپا قرار است نخستین نمایندگی خود را در این کشور بازگشایی کند. ساعاتی پیش بالاخره این اتفاق رخ داد و اولین نمایندگی گروه خودروسازی سایپا در Minsk (پایتخت بلاروس) شروع به کار کرد. اما خودروهایی که در نمایندگی سایپا در بلاروس حضور دارند، کامل‌تر از نسخه‌های ایرانی هستند. به نظر می‌رسد سایپا قرار است مشتریان ایرانی خود را از برخی امکانات عادی محروم کند و این امکانات را در اختیار خریداران خارجی قرار دهد.

نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد
محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در حال افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: نمایندگی سایپا در بلاروس سه خودرو شاهین، ساینا و کوییک را در خود جای داد. تمامی این محصولات با موتورهای ۱.۵ لیتری در بلاروس حضور دارند و سایپا قول داد که قیمت فروش آنها مقرون‌به‌صرفه باشد.

قبلاً یکی از رسانه‌های بلاروسی اعلام کرد که اگر محصولات سایپا در بلاروس تولید شوند، قیمت آنها کمتر از ۱۳ هزار دلار خواهد بود. سایپا اما هنوز قیمت رسمی فروش محصولات خود در این کشور را اعلام نکرده‌است.

 

بلاروسی‌ها اعلام کردند که کارخانه سایپا در نزدیکی Minsk در حال راه‌اندازی است. برای شروع فرآیندهای تولید هم یک هیئت از ایران با حضور مدیرعامل سایپا آقای محمدعلی تیموری، به بلاروس رفتند. انتظار می‌رود که سایپا جای خالی خودروهای اقتصادی را در این کشور پر کند. در حقیقت اصلی‌ترین رقبای محصولات سایپا در بلاروس، لادا وستا و لادا گرانتا خواهند بود.

حضور شاهین در نمایندگی سایپا در بلاروس

شاهین در نمایندگی سایپا در بلاروس

شاهین موجود در نمایندگی سایپا در بلاروس از لحاظ فنی تفاوتی با نسخه ایرانی خود ندارد. همان موتور موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۱۰ اسب بخار توان در این خودرو وجود دارد که با گیربکس ۵ سرعته دستی توسط بلاروسی‌ها قابل خرید است.

سایپا در واقع شاهین G را فعلاً در بازار خودرو بلاروس عرضه می‌کند. رسانه‌های بلاروس پیش از اطلاع‌رسانی روابط عمومی سایپا، لیست امکانات رفاهی این خودرو را اعلام کردند.

شاهین در نمایندگی سایپا در بلاروس

شاهین در بلاروس مجهز به کروز کنترل است که در نمونه ایرانی آن این امکان وجود ندارد. به غیر از این، سامانه ترمز کمکی هم در نمونه بلاروسی وجود دارد. اما این امکان هم در شاهین G نسخه وطنی وجود ندارد.

نکته قابل توجه در تصاویر نمایندگی سایپا در بلاروس، حضور شاهین با رینگ‌های ۱۵ اینچی کاملاً متفاوتی است. این رینگ‌ها عمدتاً در تصاویر تبلیغاتی سایپا از شاهین مشاهده شدند و مشتریان ایرانی شاهین را با این طرح رینگ نمی‌توانند خریداری کنند.

شاهین در نمایندگی سایپا در بلاروس

سایر امکانات این خودرو از قبیل ایربگ‌های راننده و سرنشین، ترمزهای ABS و EBD، فرمان کمکی برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب و… در نمونه ایرانی هم وجود دارند.

ساینا S در نمایندگی سایپا در بلاروس

ساینا S در نمایندگی سایپا در بلاروس

ساینا S در نمایندگی سایپا در بلاروس دارای رینگ‌های آلومینیومی است. در حالی که مشتریان ایرانی این خودرو همچنان آن را با رینگ‌های ۱۴ اینچی آهنی و قالپاق تحویل می‌گیرند.

ساینا S برای بازار بلاروس از همان موتور ۱.۵ لیتری M15 استفاده می‌کند که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور نیرو و گشتاور خود را توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌کند.

کوییک در نمایندگی سایپا در بلاروس

کوییک موجود در نمایندگی سایپا در بلاروس از نوع R پلاس بود. این خودرو در بازار ایران با فرمان D کات، مولتی‌ مدیا، شیشه‌های دودی عقب، رینگ آلومینیومی جدید، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و… به دست مشتریان می‌رسد.

اما براساس گزارش متقاضیان خرید این خودرو، گروه خودروسازی سایپا ظاهراً امکان فرمان D کات را در این خودرو حفظ کرده‌است. حال آنکه این امکان در اختیار مشتریان بلاروسی قرار دارد.

کوییک نیز مانند ساینا از همان موتور ۱.۵ لیتری M15 استفاده می‌کند. از آنجایی که سایپا نسخه اتوماتیک کوییک R پلاس را به بلاروس ارسال کرد، در این خودرو هم گیربکس CVT نیرو و گشتاور موتور را به محور جلو آن منتقل می‌کند.

رسانه‌های بلاروسی در سال قبل اعلام کردند که محصولات گروه خودروسازی سایپا در بازه‌قیمتی ۱۳ تا ۲۲ هزار دلار و با گارانتی ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به فروش می‌رسند.

سایپا با نمایش محصولات خود در بلاروس نشان داد که می‌تواند خودروهای کاملی از لحاظ امکانات رفاهی تولید کند. پس چرا این عزت و احترام را برای مشتری ایرانی قائل نیست و همچنان بسیاری از محصولات این شرکت بدون امکانات لازم در بازار به فروش می‌رسند؟ اگر حذف فرمان D کات به بیان تیموری امری طبیعی در محصولات سایپا است، چرا بلاروسی‌ها این امکان را در اختیار دارند؟

سایپا تلاش دارد با صادرات محصولات خود، مشکل تأمین ارز را به شکلی حل کند. اما اگر بلاروسی‌ها برای خرید خودروهای این شرکت پول پرداخت می‌کنند، متقاضیان ایرانی ماه‌هاست در ازای پرداخت و تکمیل وجه هنوز خودرویی را تحویل نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

کوییک در روسیه مایه آبروریزی شد / شگفتی روس‌ها از کیفیت و بوی بد کوییک

شرکت JetZero برای نیروی هوایی آمریکا هواپیما با بال تلفیقی می‌سازد

قیمت کوییک R تیپ S رسماً اعلام شد / بررسی ویژگی‌های فنی و امکانات

لامبورگینی Lanzador الکتریکی با ۱۳۴۱ اسب‌بخار قدرت معرفی شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!




2 دیدگاه

  1. مشتری ایرانی لیاقتش همینه
    وقتی میرن جلو جلو پول میده، بعد کلی هم منتظر میمونن، آخر سر با افزایش قیمت تحویل میگیرن همین آشه و همین کاسه
    تو حرف ماشالله همه پرفسور تشریف دارن ولی در عمل هیچی نیستیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط