قطعات یدکی خودروهای چینی نایاب شد

از دست ندهید

قطعات یدکی خودروهای چینی در ایران به مرز نایابی رسید. رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اعلام کرد بعضاً در خودروهای چینی مشکل رادیاتور، توربوشارژ و قطعات اصلی موتور برای مردم بحران‌هایی را به وجود آورده‌است. او افزود: نمی‌دانیم چرا هیچ توجهی به قطعات یدکی خودروهای چینی و خدمات پس از فروش آنها نمی‌شود.

بیت‌ران – علیرضا نیک آئین با اشاره به بحران خرید قطعات یدکی خودروهای چینی برای خریداران این محصولات، گفت: متاسفانه هر روز شاهد حضور انواع خودروهای چینی در سطح بازار هستیم. غافل از اینکه هیچ توجهی به تأمین قطعات این خودروها نمی‌شود. خریداران این محصولات درصورت بروز مشکل مجبورند در تعمیرگاه‌ها زمین‌گیر باشند.

در بازار قطعات یدکی خودروهای چینی هیچ توجهی به انتقال دانش فنی و واردات قطعات مورد نیاز این خودروها نمی‌شود. نیک آئین افزود: واردکنندگان به صورت سلیقه‌ای اقدام به واردات قطعات خودروهای چینی می‌کنند. این قطعات برای آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد سود دارد. در این میان واحدهای نظارتی رسیدگی لازم را به بازار ندارند و قطعات خودروهای چینی در بلاتکلیفی مطلق قرار دارند.

مشکلات خودروهای چینی در ایران

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اعلام کرد در خودروهای چینی قطعات ریز بسیار کمیاب هستند. حتی در نصب یک گلگیر نیز ما مشکل تامین قطعه داریم. حال تصور کنید یک تاجر خلع نبود آینه و سپر را در بازار متوجه و اقدام به واردات این کالا می‌کند.

در نهایت بازار پر از آینه و سپر می‌شود ولی خبری از تامین سایر قطعات خودروهای چینی نیست. این موضوع نشان می‌دهد هیچ ضابطه خاصی برای تامین قطعات وجود ندارد و همه سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پرونده جدید کلاهبرداری پیش فروش خودرو با ۲ هزار شاکی

لئو MX8 ایستا موتور ارس چه تفاوت‌هایی با نمونه چینی خود دارد؟ / بررسی تخصصی

اشکودا کوشاک زیر ذره‌بین / کراس‌اوور اروپایی ایمن و باکیفیت در بازار خودرو ایران

ثبت نام لاستیک دولتی چگونه است؟ / مدارک مورد نیاز

تویوتا راش در لیست خودروهای وارداتی قرار گرفت / مشخصات فنی و تصاویر




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط