آمار تولید خودرو اعلام شد / ۱۸ دستگاه اطلس و ۱۶ دستگاه سهند

از دست ندهید

یکی از وعده‌های مسئولین وزارت صمت برای سال جاری، ورود خودروهای جدید به بازار بود. اما آمار تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد که فقط تعداد بسیار محدودی از خودروهای جدید در سایپا و ایران خودرو تولید شدند. این در حالیست که ماه‌ها از فروش خودروهای جدید در سامانه یکپارچه فروش خودرو می‌گذرد.

آمار تولید خودرو اعلام شد / ۱۸ دستگاه اطلس و ۱۶ دستگاه سهند

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: بسیاری از متقاضیان خرید خودرو در مرحله دوم طرح یکپارچه، خودروهایی مانند اطلس و شاهین اتوماتیک را خریداری کرده‌بودند.

اما حالا با انتشار آمار تولید خودرو مشخص شد فقط ۱۸ دستگاه اطلس در خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا تولید شده‌است. این آمار برای تولید خودرو شاهین CVT هم ۲۸۵ دستگاه اعلام شد.

نکته جالب در خط تولید سایپا، میزان تولید آزمایشی سهند است. گروه خودروسازی سایپا پیشتر اعلام کرد که امسال ۲۰/۰۰۰ دستگاه سهند تولید خواهد شد. براساس اطلاعات این خودروساز، سایپا برنامه دارد تا سال ۱۴۰۸ جمعاً ۷۱۶/۰۰۰ از این خودرو را تولید کند. اما تا حالا فقط ۱۶ دستگاه سهند در خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا تولید شدند.

وضعیت آمار تولید خودرو در ایران خودرو

نه تنها در گروه خودروسازی سایپا، بلکه در ایران خودرو هم اوضاع آمار تولید خودرو جالب نیست. براساس اطلاعات منابع آگاه، تاکنون فقط ۱۴ دستگاه از کراس‌ اوور K125 که قبلاً ری‌را نام داشت تولید شده‌ است.

کراس اوور K125 ایران خودرو تیر ماه ۱۴۰۱ یک بار به طور مفصل برای وزیر سابق صمت و دقایقی کوتاه برای خبرنگاران حوزه خودرو رونمایی شد. اما پروژه ساخت این خودرو مربوط یک سال قبل نیست.

آمار تولید خودرو / K125 ایران خودرو / ری‌را

فراموش نکنیم که مقیمی (مدیرعامل اسبق ایران خودرو) در تیر ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که شهریور همان سال کراس اوور K125 رونمایی خواهد شد.

پس احتمالاً پروژه تولید این خودرو حداقل مربوط به سال ۹۹ است. یعنی پس از گذشت سه سال از شروع پروژه تولید این خودرو، فقط ۱۴ دستگاه از آن تولید شد که هنوز وارد پروسه شماره‌ گذاری هم نشده است. طبق اطلاعات منابع آگاه، هنوز روند تست‌های پیش از تولید این خودرو ادامه دارد.

به غیر از ری‌را، طبق آمارهای اعلامی، تولید خودروهای دنا، رانا، رانا با گیربکس ۶ دنده و پژو ۲۰۷ دستی پاناروما هم در ایران خودرو متوقف شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

قیمت کوئیک GX، ساینا GX، شاهین اتوماتیک و اطلس هنوز معلوم نیست!

BM CARS برند جدید بهمن موتور برای خودروهای وارداتی

محصولات سایپا در ونزوئلا چند دلار قیمت دارند؟ / کوئیک ST و ساینا S در کاراکاس

پیشرانه EF7 بازنشست می‌شود / موتورهای جایگزین را بشناسید

مجوز واردات خودروهای کارکرده برای اجرا ابلاغ شد

پیشرانه XUP به پایان عمرش نزدیک شد / ایران خودرو از سری XU دل می‌کند؟

تصاویر: فرارو




10 دیدگاه

    • سورن پلاس با موتور EF7 تنفس طبیعی متوقف شده و قراره از با موتور xu7p در دو نوع تک سوز و دوگانه سوز وارد مدار تولید بشه

  1. خدا ازآنها نگذره چندین سال مردم را مسخره کردند عربها چه سوارند ما چه سواریم پژو وپراید وتیبا .موتور پراید وتیبا روی ماشینهای بانامهای جدید مثل سهند وشاهین

  2. تولید رو کم کردن که قیمت پایین نیاد بانک‌های اسلامی خودرو سازی اسلامی نهادها و بنیادهای اسلامی باتشکر از همه مسولین که اسلام رو با چهره اصلیش به ما معرفی کردن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط