میتسوبیشی کلت جدید با موتور ۱۴۱ اسب‌بخاری در ترکیه تولید می‌شود

از دست ندهید

میتسوبیشی کلت جدید خودرویی هاچ‌بک در کلاس B است که شانه به شانه رنو کلیو جدید در شهر بورسا ترکیه تولید خواهد شد. کلت (Colt) جدید کاملاً براساس رنو کلیو فیس‌لیفت تولید می‌شود. بطوری که تنها تفاوت‌های این دو خودرو، نشان تجاری آنها است.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: آرین موتور ماه‌ها پیش به عنوان نماینده برند میتسوبیشی در ایران، واردات مدل ASX را شروع کرد. حتی نموه‌هایی از این کراس اوور ژاپنی هم اکنون در کشورمان وجود دارند.

اما پس از ورود ASX این احتمال هم وجود دارد که در آینده شاهد واردات میتسوبیشی کلت جدید به بازار خودرو کشورمان باشیم. مدل‌های اخیر میتسوبیشی کاملاً ری‌بج خودروهای رنو در بازار جهانی هستند. کلت هم از این قاعده مستثنی نبود و پس از رونمایی فیس‌لیفت کلیو توسط رنو، حال شاهد رونمایی از میتسوبیشی کلت جدید با ظاهر برادر فرانسوی‌اش هستیم.

فراموش نکنیم که ASX جدید در حقیقت همان رنو کپچر با نشان میتسوبیشی است که در بسیاری از بازارها فروش آن به زودی آغاز خواهد شد.

طراحی ظاهری کلت جدید

برای پی‌بردن‌‌ به ذات واقعی Colt جدید لازم نیست فارق‌التحصیل گرایش طراحی صنعتی باشید. با نگاهی گذرا به نمای جلوی Colt و Clio می‌توان به شباهت‌های بی‌شمار این دو خودرو پی برد.

در حقیقت به غیر از طراحی سپر جلو و گریل جدید، مابقی آنچه می‌توان تماشا کرد، همان رنو کلیو فیس‌لیفت است. تفاوت‌های مینور در طراحی این دو خودرو البته که وجود دارند. اما پایه و اساس Colt جدید همان هاچ‌بک مشهور فرانسوی است.

در نمای عقب شباهت‌های این دو خودرو حتی بیشتر هم می‌شود. در واقع میتسوبیشی کلت جدید به غیر از نشان میتسوبیشی هیچ چیز جدیدی برای ارائه به خریداران خود ندارد.

این شباهت در نمای داخلی بیش از اندازه زیاد است. به طوری که به غیر از نشان متفاوت میتسوبیشی، در Colt جدید هیچ چیز جدیدی نسبت به Clio فیس‌لیفت قابل مشاهده نیست.

مشخصات فنی میتسوبیشی کلت

میتسوبیشی کلت

همانطور که میتسوبیشی ASX جدید از قوای محرکه رنو کپچر و ساندرو استفاده کرد، در Colt هم شاهد حضور موتورهای Clio هستیم.

پایه‌ترین مدل کلت جدید با موتور یک لیتری اتمسفریک قابل خرید است که ۶۶ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه توربوشارژ همین موتور هم قادر است ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار مالک خود قرار دهد.

اما قوی‌ترین نسخه میتسوبیشی کلت قرار است با یک موتور ۱.۶ لیتری به بازار بیاید. این قوای محرکه هیبرید می‌تواند ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. Colt با این موتور در مدت زمان ۹.۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این در حالی است که شتاب موتور یک لیتری توربو این خودرو ۱۲.۲ ثانیه  است و نسخه یک لیتری اتمسفر آن پس از ۱۷.۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

حداکثر سرعت مدل پایه با موتور یک لیتری تنفس طبیعی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شد. اما نسخه توربو و هیبریدی این خودرو تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت هم می‌توانند به شتاب‌گیری ادامه دهند.

نسخه هیبریدی Colt از یک باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این نسخه می‌تواند در زمان حرکت از سیستم بازیابی انرژی برای شارژ باتری خود استفاده کند. یعنی حرکت با Colt هیبریدی در ترافیک شهری بسیار آسان و کارآمد خواهد بود.

این هاچ‌بک میتسوبیشی بنا به سطح امکانات و آپشن‌های خود امکان انتخاب رینگ‌های ۱۵ تا ۱۷ اینچی را به خریداران خود می‌دهد.

نمای داخلی میتسوبیشی کلت

میتسوبیشی کلت

در نمای داخلی Colt جدید، مهمترین نکته وجود نمایشگر لمسی ۷ اینچی است. البته این نمایشگر لمسی در مدل‌های توربو یا هیبریدی می‌تواند با نمونه ۹ اینچی تعویض شود.

میتسوبیشی هنوز درباره سطح امکانات رفاهی این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرد. اما خیلی هم پیش‌بینی سطح آپشن‌های کلت جدید کار سختی نیست.

احتمالاً امکاناتی مانند سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی‌ها، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری و پرده‌ای، ترمز پارک برقی، سنسور باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، نمایشگر ۷ اینچی کلاستر، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، امکان اتصال بدون سیم تلفن همراه، کروز کنترل معمولی و… که در Clio فیس‌لیفت وجود دارند، در میتسوبیشی کلت جدید هم مشاهده خواهند شد.

میتسوبیشی کلت
نمای عقب میتسوبیشی کلت جدید

تولید این هاچ‌بک جدید از سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور – مهر ۱۴۰۲) در شهر بورسا ترکیه آغاز خواهد شد. از همین رو احتمالاً ابتدا در بازار خودرو اروپا و سپس در سایر بازارهای هدف آن را مشاهده خواهیم کرد. گرچه این احتمال هم دور از ذهن نیست که نمونه‌هایی از آن را در آینده در بازار خودرو کشورمان ببینیم.

بیشتر بخوانید:

قیمت خودروهای ایران خودرو تغییر کرد / ۲۵ محصول گران شدند

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک بیش از ۱۰۰ میلیون ارزان شد / جدول قیمت مدل‌های دنا

محصولات سایپا در دور دوم به سرنوشت پژو ۲۰۷ TU3 دچار می‌شوند؟

قیمت پژو ۲۰۷ TU3 غیر قانونی است / چرا شورای رقابت شفاف‌سازی نمی‌کند؟

تکلیف جدید شورای رقابت به خودروسازان درباره اسناد در رهن مشتریان

قیمت شاهین در سرازیری / ۲.۷ درصد کاهش قیمت در ۲۴ ساعت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط