محصولات سایپا در دور دوم به سرنوشت پژو ۲۰۷ TU3 دچار می‌شوند؟

از دست ندهید

محصولات سایپا در دور دوم احتمالاً سرنوشتی مانند پژو ۲۰۷ با موتور TU3 خواهند داشت. دور دوم فروش محصولات برندهای خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه، با حضور چهار خودروساز شامل سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور استارت خورد. نکته مهم در ارتباط با این طرح فروش خودرویی صمت، نامشخص بودن قیمت برخی از محصولات شرکت سایپا است. همچنین به نظر می‌رسد جنگ میان خودروسازان خصوصی با شورای رقابت برای تعیین قیمت کارخانه‌ای محصولات مونتاژی در جریان است.

بیت‌ران – اعلام قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 شوک بزرگی را به ثبت‌نام‌کنندگان این خودرو بود. حال این احتمال وجود دارد که چنین شوکی در انتظار خریداران برخی خودروهای حاضر در دور جدید عرضه در سامانه یکپارچه نیز باشد.

ایران‌خودرویی‌ها روز قبل از قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ با موتور TU3 رونمایی کردند. براساس اعلام این خودروساز قرار است متقاضیان این خودرو مبلغ ۳۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند.

بررسی محصولات خودروسازی سایپا در دور دوم فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم بدون قرعه‌کشی نیز نشان می‌دهد خودروهایی مانند شاهین با گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا مدل GX دوگانه‌سوز و کوییک GX هنوز قیمت‌گذاری نشدند.

بنابراین به نظر می‌رسد اعلام قیمت کارخانه‌ای برای این خودروها نیز سبب سرگیجه متقاضیانی شود. می‌دانیم که بسیاری از متقاضیان برای خرید این خودروها نام‌نویسی کردند.

قیمت عجیب پژو ۲۰۷ TU3

آنطور که ایران خودرو اعلام کرد، قیمت‌گذاری پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ توسط اعضای شورای رقابت انجام شد. جالب اینجاست که این خودروساز تنها مستندات خود را برای تعیین قیمت به آدرس شورای رقابت پُست کرد.

قیمت اعلامی برای پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ زمانی عجیب‌تر می‌شود که این خودرو با وجود ضعیف بودن موتور، به قیمت بیش از پنج میلیون تومان گران‌تر از پژو ۲۰۷ با فرمان برقی، گیربکس دستی و موتور TU۵ به دست ثبت‌نام‌کنندگان می‌رسد.

این در حالیست که ثبت‌نام کنندگان برای پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ با این تصور که ایران خودرو موتور پژو ۲۰۶ را روی این خودرو قرار می‌دهد، انتظار قیمت به مراتب پایین‌تری برای آن در قیاس با سایر اعضای خانواده پژو ۲۰۷ داشتند.

 

شورای رقابت چگونه قیمت‌گذاری می‌کند؟

به نظر می‌رسد اعضای شورای رقابت بیش از آنکه به آپشن‌های خودروها برای قیمت‌گذاری توجه کنند، به قیمت‌های پیشین آنها توجه دارند.

آنها در زمان تعیین قیمت به خودروسازان اجازه می‌دهند تا درصدی مشخص به قیمت‌های پیشین اضافه کنند. اما خودروهای جدید که پیش‌تر قیمت‌گذاری نشدند، با قیمت‌های به مراتب بالاتر از محصولات هم‌رده و قدیمی‌تر قیمت‌گذاری می‌شوند.

همچنین خریداران محصولات خودروسازی سایپا در دور دوم که برای خودروهای جدید و فاقد قیمت نام‌نویسی کردند نگران هستند همان سیستم قیمت‌گذاری پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ برای خودرویی که آنها ثبت‌نام کردند نیز تکرار شود. این نگرانی از آن جهت است که نکند اعضای شورای رقابت قیمتی برای این خودروها در نظر بگیرند که با آپشن‌های آن بدون تناسب باشد.

بنابراین متقاضیانی که برای شاهین با گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا مدل GX دوگانه سوز و کوییک GX نام‌نویسی کردند در کنار متقاضیان خرید محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی (به دلیل جدال میان شورای رقابت و مدیران خودروساز خصوصی) تا روز اعلام قیمت نهایی این خودروها دلهره دارند.

چرا که خودروهای انتخابی آنها مشخص نیست قرار است با چه قیمتی برایشان فاکتور شود. این دسته از متقاضیان نگرانند که به سرنوشت غم‌انگیز خریداران پژو ۲۰۷ با موتور TU3 دچار شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر پلیس راهور درباره ایمنی خودروهای آفرود و استفاده از چراغ زنون برای خودرو

قیمت پژو ۲۰۷ TU3 غیر قانونی است / چرا شورای رقابت شفاف‌سازی نمی‌کند؟

تکلیف جدید شورای رقابت به خودروسازان درباره اسناد در رهن مشتریان

قیمت شاهین در سرازیری / ۲.۷ درصد کاهش قیمت در ۲۴ ساعت




2 دیدگاه

  1. آنقدر که انواع موتورهای مختلف با اسامی متفاوت روی خودروها گذاشتند که مصرف کنندگانی مثل من که خواهان خرید هستند گیج شده‌اند ! یک سمند ال ایکس موتور ۱۸۰۰ با کار کرد کم‌ داشتم، بشدت راضی بودم و سالها فقط هزینه بنزین و تعویض روغن میدادم. اشتباه بزرگی کردم فروختم و یک پژو ۲۰۷ صفر خریدم. از وقتی که این ماشین را تحویل گرفتم ، یک روز هم بدون مشگل و استرس نتوانستم از آن استفاده کنم! در سرعت بالا به قول معروف ماشین گیج میزند! آب کم میکند! صدای موتور بشدت داخل اتاق میآید، هنگام استفاده از کولر کل ماشین به لرزه میافتد و از قدرت و شتاب آن کم میشود و موتور هم لاق لاق صدا میکند ، و….ایرادات ریز و درشت زیاد! با اینکه گارانتی دارد با مشکل زیاد از نمایندگی وقت میگیرم و عصر که میروم ماشین را تحویل بگیرم فقط یک لیست از خدمات و تعمیرات را امضا میکنم ولی کوچکترین تفاوتی نمی‌کند! عجیب تر از همه این است که هفته گذشته. که شخصا از صبح خیلی زود تا غروب در نمایندگی ماندم تا شاهد کارها باشم متوجه شدم که ماشینهای هم مدل من با سه نوع موتور متفاوت با ظاهری مشابه به هم تولید شده !! و‌همگی هم مشکلات من را داشتند. کلا خرید ماشین ایرانی صفر اشتباه است و بهترین کار خرید یک ماشین دست دوم است ، حسابی خرجش کنیم تا لااقل مدتی بدون مشکل سوار شویم.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط