قیمت دنا پلاس دستی چگونه تعیین شد؟ / جزئیات قیمت‌گذاری ایران خودرو

از دست ندهید

قیمت دنا پلاس دستی ایران خودرو در روزهای قبل بیش از ۴۱۰ میلیون تومان اعلام شد. اما بسیاری از متقاضیان این خودرو از نحوه قیمت‌گذاری این سدان ایران خودرو ناراضی هستند. پس از اعلام قیمت دنا پلاس دستی ایران خودرو برخی از مشتریان این خودرو باور دارند چنین بهایی برای خودرویی که فاقد رینگ آلومینیومی و سانروف است، کاملاً غیر منطقی است.

بیت‌ران – اما در پی ایجاد سوال و ابهام برای متقاضیان در خصوص چگونگی قیمت‌گذاری دنا پلاس دستی، ایران‌ خودرو به منظور پاسخ‌گویی به افکار عمومی، جزییات قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام کرد.

فیلم تست دنا جوانان در یوتیوب بیت ران پلاس 

ایران‌ خودرو عنوان کرد، تولید محصول دنا پلاس با کد ۷۰۴۰۸ از زمان آغاز تولید تاکنون به صورت مستمر ادامه داشت. طبق مصوبه ۵۴۷ شورای رقابت به بهای کارخانه‌ای ۳۹۰ میلیون تومان به عنوان محصول پایه و مبنای قیمت‌گذاری در نظر گرفته‌شد.

بر همین اساس و طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت دنا پلاس دستی با کد ۷۰۳۲۳ به میزان ۴۳/۸ میلیون تومان کم‌تر از قیمت محصول مبنا، به قیمت ۳۴۷ میلیون تومان تعیین شد.

ایران‌ خودرو علت سو برداشت مشتریان را مبنا قرار دادن‌محصول دناپلاس با کد ٧٠٣١٧ برای قیمت‌ گذاری دناپلاس با کد ۷۰۳۲۳ دانست.

این خودروساز تاکید کرد تولید محصول ٧٠٣١٧ از مهر سال ١۴٠١ متوقف شد. آخرین تولیدات این محصول هم در نیمه اول سال ١۴٠١، مربوط به تعهدات قبل از سال ١۴٠٠ بود.

ایران خودرو عنوان کرد، در فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ براساس اعلام از سوی نهادهای ذی‌ربط و ضرورت افشای اطلاعات، بهای کارخانه‌ای محصولات را براساس صورت‌های مالی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ که به تایید مراجع ذی‌ربط رسید، منتشر و در سایت کدال افشا کرد.

به همین دلیل دنا پلاس با کد ۷۰۳۱۷ در لیست قیمت فروردین‌ ماه شرکت اعلام شد و به علت توقف تولید، از فهرست قیمت اردیبهشت و خرداد حذف شد.

تفاوت‌های دنا پلاس دستی با خودرو مبنا برای قیمت‌گذاری

این خودروساز درباره مشخصات دو خودرو و تفاوت‌های موثر در قیمت‌گذاری عنوان کرد، دنا پلاس دستی کد ٧٠٣٢٣ دارای تفاوت‌هایی از جمله توربوشارژ، سانروف، رینگ آلومینیومی و اکسل عقب دیسکی است. همین موارد سبب کاهش حدود ۴۴ میلیونی آن نسبت به خودروی مبنا شد.

 ایران‌خودرو عنوان و تصریح کرد، قیمت‌گذاری محصولات براساس مصوبات نهادهای ذی‌ربط صورت می‌گیرد. به طور حتم این شرکت خود را ملزم به تبعیت از ضوابط جاری قیمت‌گذاری می‌داند.

بیشتر بخوانید:

قیمت دنا پلاس ایران خودرو قانونی است؟ / توضیح ایران خودرو

نتایج سامانه یکپارچه در مرحله دوم اعلام شد / به ۹۷ درصد متقاضیان امسال خودرو نرسید

قیمت خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد / جدول قیمت خودروها

لیست قیمت محصولات سایپا اعلام شد / خرداد ۱۴۰۲

گزارش بازار خودرو / رکورد افزایش قیمت شاهین در ۲ روز




66 دیدگاه

  1. در پاسخ به پویش پیشین، شرکت ایران خودرو پاسخ داد: «محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس ۷۰۳۲۳، خودروی دنا پلاس دستی توربو با کد کلاس ۷۰۴۰۸ است که بر اساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ ۴۳۸,۶۱۳,۹۴۳ ریال از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف کننده محصول دنا پلاس جدید رقم ۴,۱۰۰,۰۱۲.۴۸۴ ریال خواهد شد».

    اما نکته قابل توجه این است با مراجعه به تارنمای شرکت ایران خودرو و مشاهده محصول دنا پلاس، با دسته بندی زیر مواجه میشویم:
    ۱ دنا پلاس
    ۲ دنا پلاس توربو شارژ
    ۳ دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک
    ۴ دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک جوانان

    پس با کنار گذاشتن دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک جوانان به طور کلی با یک دسته بندی ۳گانه ساده مواجه هستیم:
    الف دنا پلاس با کد پایه ۷۰۳ که شامل کد کلاس های ۷۰۳۰۱ تا ۷۰۳۲۳ می باشد.
    ب دنا پلاس توربو شارژ با کد پایه ۷۰۴ که شامل کد کلاس های ۷۰۴۰۱ تا ۷۰۴۱۰ می باشد.
    ج دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با کد پایه ۷۰۷ که شامل کد کلاس های ۷۰۷۰۲ و ۷۰۷۱۰ می باشد.

    حال به مصوبه ۵۷۴ شورای رقابت به تاریخ ۱۶خرداد۱۴۰۲ نگاهی می اندازیم: در این مصوبه ۳ مدل خودروی دنا پلاس برای اصلاح قیمت عنوان شده است که به قرار زیر هستند:
    ۱ دنا پلاس رینگ فولادی و اکسل کاسه ای کاهش تقریبا ۴۸میلیون تومان
    ۲ دنا پلاس توربو شارژ ۶سرعته افزایش تقریبا ۱۸میلیون تومان
    ۳ دنا پلاس توربو شارژ جوانان افزایش تقریبا ۴۶میلیون تومان

    سپس به مصوبه پیشین شواری رقابت به تاریخ ۱۲ فروردین مراجعه می کنیم تا قیمت های پایه برای این افزایشکاهش ها روشن شوند:
    ۱ دنا پلاس تقریبا ۲۸۱میلیون تومان
    ۲ دنا پلاس توربو شارژ تقریبا ۳۹۱ میلیون تومان
    ۳ دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک تقریبا ۴۵۷ میلیون تومان

    شرکت ایران خودرو اظهار می دارد که محصول پایه برای کاهش و افزایش قیمت در دو مورد اول یعنی دنا پلاس (معمولی) و دنا پلاس توربو شارژ خودروی دنا پلاس توربو شارژ می باشد که در ۱۲ فروردین به قیمت ۳۹۱میلیون تومان اعلام شده بود. ولی محصول پایه برای مورد سوم را که با نام جوانان ارائه شده است، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک به قیمت ۴۵۷ میلیون تومان قرار میدهد و به قیمت آن، ۴۶ میلیون تومان می افزاید.

    نکته لازم به ذکر این است که در محصول پایه با کد ۷۰۳ ، در مدل پیشینِ اعلامیِ شورای رقابت که ۷۰۳۱۷ بوده است امکاناتی نظیر رینگ آلومینومی، ترمز عقب دیسکی، کیسه هوای چهار نفره و … وجود داشته است که گویا شورای محترم رقابت با توجه به اینکه در مدل تحویلی کنونی با کد ۷۰۳۲۳ اثری از این امکانات نیست و رینگ آلومینومی به رینگ فولادی، ترمز عقب دیسکی به اکسل کاسه ای، چهار کیسه هوا به دو کیسه هوا و … تغییر و تقلیل یافته است؛ تصمیم به کاهش قیمت حدودا ۴۴میلیون تومانی گرفته است.

    ادعای شرکت ایران خودرو این است که محصول پایه را بایست، دنا پلاس توربو شارژ قرار داد نه دنا پلاس معمولی. اما با لحاظ دسته بندی سه گانه شورای محترم رقابت در مصوبات ۱۲فروردین و ۱۶خرداد، روشن میشود که محصول پایه، بایست دنا پلاس معمولی باشد که نه توربو شارژ است و نه دنده اتوماتیک. اگر چنین است که شرکت ایران خودرو اعلام میکند، چرا محصول پایه در افزایش ۴۶میلیونی را خود دنا پلاس توربو شارژ دنده اتوماتیک که ۴۵۷میلیون تومان بود قرا میدهد و نه دنا پلاس توربو شارژ دنده دستی که ۳۹۱میلیون تومان بوده است ولی برای دنا پلاس معمولی که نه توربو شارژ است و نه دنده اتوماتیک، محصول پایه را دنا پلاس توربو شارژ قرار میدهد.

    البته لازم به ذکر است که: برخی خریدارانِ اظهار می دارند که مشکلی با این افزایش قیمت ندارند ولی به شرط اینکه خودروی تحویلی دنا پلاس توربو شارژ باشد و نه دنا پلاس معمولی و صرفا هزینه فولادی شدن رینگ آلومینومی، اکسل کاسه ای شدن ترمز دیسکی عقب و… کسر شود. یعنی آپشن توربو شارژ بودن موتور را اگر قرار است خودروی تحویلی با موتور معمولی باشد، کسر کنند.

    جالب تر این است که در نسخه انگلیسی تارنمای ایران خودرو نیز با یک تقسیم بندی دو گانه روبرو هستیم یعنی تقسیم دنا پلاس به « DENA و DENA ATTC » که به این معنا می باشد که محصول پایه برای دنا پلاس معمولی، نمیتواند دنا پلاس توربو شارژ باشد، بلکه می بایست محصول پایه در دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک نیز خود دنا پلاس توربو شارژ باشد.

    گویا شرکت ایران خودرو روش را چنین قرار میدهد که: پر آپشن ترین محصول، محصول پایه باشد و کم شدن آپشن ها (رینگ فولادی، ترمز اکسل کاسه ای، صرفا دو کیسه هوا) از آن، به عنوان قیمت محصول تحویلی ملاحظه شود. این، به خودیِ خود منطقی است ولی چرا هزینه آپشن های دیگر مدل پایه ۷۰۴ کسر نشده است؟! آپشن هایی مانند:
    الف توربو شارژ نبودن موتور (که در دنا پلاس تحویلی۷۰۳۲۳، موتور EF7 معمولی است)
    ب ۶دنده نبودن ( که

    • سلام تکلیف ما چیه الان من کد ۷۰۳ زدن ولی هیچ اپشنی توی برگه م نزدن تکلیف چیه چرا باید ماشینی ک زمان قرعه کشی ۳۲۵ میلیون بود یهو بشه ۴۲۵ میلیون

      • میدونید داستان چیه عزیزان؟ در ایران ما قحطی آپشن داشتیم همیشه. خودروساز با دوتا دونه آپشن اضافی مردم رو به ولع می انداختن برای تحمل پرداخت قیمتهای کذایی و به دست آوردن اون آپشن. هم از جهت کمال طلب و رفاه و هم از لحاظ چشم و هم چشمی این جاذبه همیشه وجود داشته و در این قحطی، خودروساز با مجوزهای رسمی به خودش اجازه داده قیمت چندبرابر معادل ریالی او آپشن رو روی خودرو بکشه.. یعنی صرف یک تاشو بودن آینه مثلا نسبت به دقیقا همون آینه با همون کیفیت ولی فقط غیرتاشو اختلاف قیمت مثلا دومیلیونی ایجاد میکرد. یا گرمکن صندلی راننده ۵ تومن روی قیمت می آورد و .. اینه که قیمت مدلهای پرآپشن به لطف قحطی زدگی آپشنی همیشه خیلی بالاتر بوده هرچند غیرمنطقی. حالا ایرانخودرو اومده و از این وضعیت داره بهره کشی میکنه و از قیمتگذاریهای افسارگسیخته قدیم به شدت کره میگیره و این منطقا درست نیست. دوران قحطی آپشن به سر اومده و الان تو دنیا دهها آپشن مختلف میبندن فقط قیمتش رو میگیرن و هیجانی عمل نمیشه. ایرانخودرو هم باید دنای معمولی رو پایه قرار بده. دنا پلاس اگر چیزی اضافه داره همون حساب بشه و افزایش پیدا کنه. به همین ترتیب توربوشارژ و اتومات و جوانان هر چی نسبت به دنای معمولی اضافه تر دارن محاسبه و اخذ بشه و لا غیر.

  2. چجوریه که کارخانه قیمت رو بالا برده ولی تو بازار آزاد هر روز ارزانتر میشه ؟!
    کلا بازار ماشین تو ایران حالت عجیبی داره.

    • اگر قیمت پایه رو دنا توربو شارژ ۶ دنده در نظر گرفتن
      من خودم راضی هستم اختلاف قیمت ۴۰ میلیونی رو ۴۰ میلیون دیگه هم بذارم روش ۸۰ بیشتر پرداخت کنم
      آپشنهای اون رو بذارن رو دنا پلاس
      آپشنهایی مثل رینگ الومینیومی ۱۶
      موتور توربو شارژ
      ترمز عقب دیسکی
      سانروف
      و غیره
      انصاف هم چیز خوبیه
      واقعا اون کسی که قیمت گذاری میکنه اینقدر نا آگاه و بی اطلاعه

  3. رسماً دزدیه
    مدل پایه یعنی ارزان ترین و کم آپشن ترین مدل الان ایران خودرو اومده مدل بالاتر رو پایه قرار داده در اصل باید از قیمت ۲۸۱ تومنی دنا ۴۷ تومن کم میکردن این ماشین الان با اختلاف ۱۰۰ میلیونی با سورن قیمت گذاری شده که دقیقا با دنا یکی هست

  4. با سلام و وقت بخیر

    در جواب اخرین اطلاعیه شرکت ایران خودرو در مورخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۳ ما دارندگان دعوتنامه های دناپلاس به یک موضوع پی بردیم.
    که شورای رقابت بدون هیچ درکی از تفاوت های دو کلاس دناپلاس دستی با کد محصول ۷۰۳۲۳ و دناپلاس توربو شاژ با کد محصول ۷۰۴۰۸ که داری ۲ سطح متفاوت از نظر مشخصات فنی و قیمتی  می باشند و در افزایش قیمت فرودین ماه امسال اختلاف قیمت فاحش ۱۱۰میلیون داشته اند(دناپلاس دستی با کد محصول ۷۰۳۱۷ دارای رینگ و دیسک عقب قیمت ۲۸۱میلیون تومان و دناپلاس توربو کد محصول ۷۰۴۰۸ با قیمت  ۳۹۰میلیون)این اختلاف قیمت را نه تنها بدون هیچ گونه افزایش اپشنی بلکه با کاهش اپشنی هایی چون رینگ المینیومی و ترمز عقب دیسکی به همراه داشته است که درنهایت توسط شورای رقابت در مصوبه ۵۷۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ با عنوان کد محصول ۷۰۳۲۳ معرفی شده و برای آن کاهش قیمتی ۴۳ میلیون تومانی مصوب و در رسانه های ملی چون شبکه خبر انتشار یافته است اما این موضوع با استفاده از یک خلع نوشتاری و یا به عبارتی کاملا هوشمندانه و فنی مورد سواستفاده شرکت ایران خودرو از مصوبه مذکور شده است که اقدام به صدور دعوتنامه برای همه ی مشتریان دناپلاس دستی با تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ نموده  و در نهایت قیمت محصول با کد ۷۰۳۲۳ با قیمت پایه ۳۷۳ میلیون تومان و قیمت تمام شده ۴۱۰ میلیون تومان به ثبت نام کنندگان بدون درنظر گرفتن حقوق مشتری تحمیل نموده است
    حال ما منتظر پاسخ قانع کننده از سوی شورای رقابت به استناد بیانیه شرکت ایران خودرو کار قانونی و علت تصویب شورا و تغییر کلاس مبنای قیمتی خودرو کلاس ۷۰۳ دنا دستی بر اساس کلاس ۷۰۴ توربو آن بوده است و علت حذف مصوبات جلسه و همچنین و فایل مصوبه ۵۷۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ از روی وب سایت مرجع خود را نیز اعلام نماید
    ما دارندگان حواله دناپلاس دستی این ظلم را فراموش نخواهیم کرد و لحظه به لحظه به حجم اعتراضات خود نسبت به شورای رقابت که باعث تصویب این مصوبه ای ک ظلم اشکار به ما قشر آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه شده است  افزده خواهد شد و در مراجع بالاتر اقدام به شکایت خواهیم نمود و قطعا حتی اگر جوابی از مراجع بالاتر نگیریم ما به هیچ عنوان اعضای شورای رقابت را بابت این ظلم اشکار به ما قشر ضعیف جامعه نخواهیم بخشید و مطالبه گر حقوق تضیع شده خود در دادستانی کل کشور و تعزیرات حکومتی و یا حتی دفتر مقام معظم رهبری در اسرع وقت با مدارک و مستندات حقوقی و قانونی به استناد قرائن و شواهد هستیم و از نظر ما دیگر شورای رقابت یک شورای عادل نخواهد بود.

    لطفا پاراگراف آخر را اصلاح فرمایید:

    این اطلاعیه از طرف هیچ گروه و حزب خاصی #نبوده و فقط از جانب حواله دارن دناپلاس در جواب اطلاعیه ایران خودرو در تمامی گروه ها و کانال های خودرویی و خبرگزاری های مردمی نشرداده میشود.

    • خدا خیرتون بده باتمام قوا وهرکاری که از دستتون برمی آید جلوی این گستاخی وظلم آشکار رابگیرید با دردست داشتن قرار دادها ومدارک دسته جمعی به هرجایی که میتوانید مراجعه کنید وچون کارشون غیر قانونی است اگر متحد باشیم و کوتاه نیاییم انشاالله حق به حق دار می‌رسد

      • سلام این ماسین دناپلاس که میخواهند به ما بدهند پایینترین مدل هست چرا فرودین ۸۰م به قیمت پایه اضافه شد و الانم ۶۰م به قیمت پایه اضافه شده خدای هم در کار هست چرا سکوت کردید

        • اخه چرا این قدر مملکت بی در رو پیکره ما هم ادم هستم تواین مملکت چرااین قدر ظلم می کنید به ما اخه قیمت ماه به ماه درسته اما حقوق کارگر سال به سال

      • سلام بنده با توجه به قیمت دنا پلاس معمولی و در نطر گرفتن توانایی مالی خود ثبت نام کردم پیش پرداخت ۱۳۳ میلیون را هم دادم اما ایران خودرو میگه قیمت دنا شده ۴۱۰ میلیون مگه میشه یعنی تا این اندازه خر توخره
        پس شنظر شورای رقابت که قیمت این محصول را ۴۳ میلین کاهش دتده چی میشه . باید به کجا شکایت برد اگر شورای رقابت نتونه جلوی دزدی ایران خودرو را بگیره باید در ش را گل بگیره .
        ایران خودرو با نغییر کد دنا پلاس معمولی داره سر مردم کلاه میزاره
        لعنت به شما

        • قیمت دنا پلاس دنده‌ای قطعا همان مبلغ ۳۲۴۰۰۰۰۰۰ تومان درست است که می‌بایست مبلغ ۴۳۸۰۰۰۰۰ تومان از این مبلغ کم شود که قیمت واقعی آن می‌شود حدود ۲۸۱۰۰۰۰۰۰تومان
          واقعاً من نمی‌دونم این شورای رقابت مدافع حقوق مردمه یا مدافع حقوق ایران خودرو، آیا شورای رقابت هم مث ایران خودرو مردم رو به مسخره گرفته!!!

  5. کلاس ۷۰۳۱۷ هم رینگ داشته هم ترمز عقبش دیسکی بوده، در صورتی که کد ۷۰۳۲۳ هیچ اپشنی نداره!!
    کد ۷۰۴ هم که دنا توربو هست، همیشه اختلاف حدود صد میلیونی با کد ۷۰۳۱۷ داشته!!!
    اونم بخاطر وجود موتور قوی‌تر و سانروف و…
    اگه تفاوت اینها حدود ۴۴ میلیونه، ایران‌خودرو بیاد به ما یه دنا پلاس توربو دستی بده، دعا هم میکنیم در حقشون!!!

    واقعا ایران‌خودرو خودش خجالت نمیکشه هم چین توضیحی داره میده!!؟؟
    داره به شعور همه ما توهین میکنه!!
    اگه امروز جلوی این ظلم آشکار توسط شورای رقابت و سازمان حمایت گرفته نشه، برای سایر ماشین ها هم همچین اتفاقی میوفته و با کلاس بندی های مختلف یک ماشین پول به ناحق از مردم میگیرن!!!

  6. دیماه ١۴٠١ در بورس کالا دنا پلاس کد٧٠٣٢٣ (قالپاق) عرضه شده به مبلغ پایه ١٨٩تومن و . __ بعد از افزایش قیمت توسط شورای رقابت در فروردین قیمت پایه جدید ٢٨١ تومن شد___الان چرا ایران خودرو با کد کلاس ٧٠۴٠٨ که مربوط به دناپلاس توربو هست و قیمت پایه این کد ٣٩۰ تومن هست داره مقایسه میکنه ؟
    و ۴٣ تومن رو از ٣٩۰ تومن کسر کرده و قیمت پایه جدید کارخانه رو ٣۴٧ تومن اعلام کرده !

    • واقعا توهین به شعور هر ایرانی با این مدل حساب کتاب کردن با بچه که صبحت نمیکنه ایرانخودرو قیمتارو الکی با این کد ها جابجا میکنه تمام دنیا قیمت‌ها اولین کد کلاس ماشین میباشد هر آپشن که به مرور به آن اضافه بشه قیمت فرق میکنه
      خدایا دارم دیونه میشم از دست ایرانخودرو با چرت پرتاش
      سریع هر مسعول که از مدل قیمت گذاری اطلاع داره باید رسیدگی بشه وگر نه حق هشتاد میلیون ایرانی برگردنشان هست که میدانستن و میتوانستن کاری بکنن و نکردن

  7. سلام.ایران خودرو با این کارش سر مردم روکلاه گذاشته وظلم اشکار کرده ولی نمیدونم چرا مراجع بالادستی مثل مجلس وارد موضوع نمیشه نمیدونم دیگه کی باید درستش کنه حرف هیچ کسی روهم قبول نداره ایران خودرو.دیگه فکر میکنم نهاد رهبری باید وارد کار بشه وگرنه درست بشو نیست.راستی چرا همه این ظلم رومیبینن ولی کاری نمیکنن

  8. ایرانخودرو چرا وقتی داشت کلاس ۷۰۳۱۷ رو ۴۲درصد گرون می کرد نگفت توقف تولید خورده!؟ این مدل خودرو خودش قیمت داشته و باید ۴۳ میلیون از کلاس ۷۰۳۱۷ یا ۷۰۳۲۲ کم می کردن و یا اصلا میگفتن کم نمیکنیم! یعنی چی که رفتن از قیمت توربو کم کردن؟ چه ربطی داره؟ تولید مداوم شما یا توقف تولید شما به قیمت چه مربوطه؟

  9. در جواب اخرین اطلاعیه شرکت ایران خودرو در مورخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۳ ما دارندگان دعوتنامه های دناپلاس به یک موضوع پی بردیم.
    که شورای رقابت بدون هیچ درکی از تفاوت های دو کلاس دناپلاس دستی با کد محصول ۷۰۳۲۳ و دناپلاس توربو شاژ با کد محصول ۷۰۴۰۸ که داری ۲ سطح متفاوت از نظر مشخصات فنی و قیمتی می باشند و در افزایش قیمت فرودین ماه امسال اختلاف قیمت فاحش ۱۱۰میلیون داشته اند(دناپلاس دستی با کد محصول ۷۰۳۱۷ دارای رینگ و دیسک عقب قیمت ۲۸۱میلیون تومان و دناپلاس توربو کد محصول ۷۰۴۰۸ با قیمت ۳۹۰میلیون)این اختلاف قیمت را نه تنها بدون هیچ گونه افزایش اپشنی بلکه با کاهش اپشنی هایی چون رینگ المینیومی و ترمز عقب دیسکی به همراه داشته است که درنهایت توسط شورای رقابت در مصوبه ۵۷۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ با عنوان کد محصول ۷۰۳۲۳ معرفی شده و برای آن کاهش قیمتی ۴۳ میلیون تومانی مصوب و در رسانه های ملی چون شبکه خبر انتشار یافته است اما این موضوع با استفاده از یک خلع نوشتاری و یا به عبارتی کاملا هوشمندانه و فنی مورد سواستفاده شرکت ایران خودرو از مصوبه مذکور شده است که اقدام به صدور دعوتنامه برای همه ی مشتریان دناپلاس دستی با تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ نموده و در نهایت قیمت محصول با کد ۷۰۳۲۳ با قیمت پایه ۳۴۷ میلیون تومان و قیمت تمام شده ۴۱۰ میلیون تومان به ثبت نام کنندگان بدون درنظر گرفتن حقوق مشتری تحمیل نموده است
    حال ما منتظر پاسخ قانع کننده از سوی شورای رقابت به استناد بیانیه شرکت ایران خودرو کار قانونی و علت تصویب شورا و تغییر کلاس مبنای قیمتی خودرو کلاس ۷۰۳ دنا دستی بر اساس کلاس ۷۰۴ توربو آن بوده است و علت حذف مصوبات جلسه و همچنین و فایل مصوبه ۵۷۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ از روی وب سایت مرجع خود را نیز اعلام نماید
    ما دارندگان حواله دناپلاس دستی این ظلم را فراموش نخواهیم کرد و لحظه به لحظه به حجم اعتراضات خود نسبت به شورای رقابت که باعث تصویب این مصوبه ای ک ظلم اشکار به ما قشر آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه شده است افزده خواهد شد و در مراجع بالاتر اقدام به شکایت خواهیم نمود و قطعا حتی اگر جوابی از مراجع بالاتر نگیریم ما به هیچ عنوان اعضای شورای رقابت را بابت این ظلم اشکار به ما قشر ضعیف جامعه نخواهیم بخشید و مطالبه گر حقوق تضیع شده خود در دادستانی کل کشور و تعزیرات حکومتی و یا حتی دفتر مقام معظم رهبری در اسرع وقت با مدارک و مستندات حقوقی و قانونی به استناد قرائن و شواهد هستیم و از نظر ما دیگر شورای رقابت یک شورای عادل نخواهد بود.

    این اطلاعیه از طرف هیچ گروه و حزب خاصی #نبوده و فقط از جانب حواله دارن دناپلاس در جواب اطلاعیه ایران خودرو در تمامی گروه ها و کانال های خودرویی و خبرگزاری های مردمی نشرداده میشود.

    با تشکر حواله داران دناپلاس دستی

    #شورای_رقابت#ظلم#دناپلاس

    • ایران خودرو با تولید خودروهای مرگبار و قیمت‌های ناعادلانه و چند برابری، در واقع هم سرمایه مردم را از آنها گرفته و هم جان بسیاری از قشر ضعیف جامعه را در حوادث رانندگی گرفته، آیا این یک ظلم بزرگ و نابخشودنی در حق این مردم مظلوم و شهید پرور نیست؟؟؟ ای ننگ بر این مادیات که خیلی‌ها انسانیت را فدای او می‌کنند!!!

  10. باسلام. اگر شورای رقابت تصمیم به اصلاح قیمت دنا پلاس ۴۱۰ میلیونی نگیرد ، به وضوح نشان می دهد که شورای رقابت با شرکت ایران خودرو دستشون تو دست همه. و از یک …

  11. باسلام. اگر شورای رقابت تصمیم به اصلاح قیمت دنا پلاس ۴۱۰ میلیونی نگیرد ، به وضوح نشان می دهد که شورای رقابت و شرکت ایران خودرو دستشون تو دست همه ، و به عبارتی دیگر از یک ….

  12. شورای رقابت گفته کد کلاس ۷۰۳۲۳ قبلا تولید میشد ساندرو و کیسه هوا چهار عدد وترمز دیسکی داشته الان کد کلاس ۷۰۳۲۳ ساندرو حذف شد کیسه هوا دو عدد شد وترمز کاسه ای باید قیمتش ۴۳ کاهش پیداکنه باز اینا گرون کردن سریعا هم شورای رقابت هم خودرو ساز ورود کنن و قیمت اصلاح کنن

  13. بعد از افزایش قیمت ایران خودرو فردای آن روز برای تمام دارندگان حواله دنا پلاس که زمان تحویل شهریور ماه بود دعوتنامه تکمیل وجه میده و میگه بعد تکمیل وجه ۴۵ روزه خودرو را تحویل می دهیم.چی شد که یک دفعه ایران خودرو دو ماه هم زودتر می خواد خدرو تحویل بده؟

  14. آقا این اراجیف چیه ؟ قبل از عید که ما ثبت نام کردیم این خودرو ۲۳۰ میلیون بود یکبار فروردین گرون کردن رسوندن به ۳۲۴ تومن، الآنم که با احتساب شماره گذاری و … رسوندن به ۴۱۰ میلیون تومان ظرف ۳ ماه بقیه توجیهات حرف مفته ما که مجبوریم انصراف بدیم خدا لعنت کنه شورای رقابت و ایران‌خودرو رو

  15. یکی نیست بیاد تکلیف رو مشخص کنه
    شورای رقابت هم که انگار نه انگار
    خدا از سرشون نگذره
    اگه میدونستیم که قراره تا این حد نسبت به ماشینهای دیگه گرون بشه که این ماشین با این آپشن ها رو انتخاب نمی کردیم.

  16. واقعا دارین به شعور مشتری توهین می کنید با جوابیه مسخرتون… ما رو احمق فرض کردید ….شکایت واعتراض ادامه خواهد داشت

  17. همه مردم باید جلوی این ظلم را بگیرند مگرنه فردا به تمام خودروهای دیگر سرایت میکنه وباعث گرانی روزافزون تمام محصولات میشود خواهشاً همه مردم هرکاری ازدستشان برمی آید انجام دهند وجلوی گستاخی خودرو سازها روبگیرند و عزیزان تهرانی وکرجی شنبه به هرجایی که میتوانید حضوری وقاطعانه مراجعه کنید ونگذارید حقمان پایمال بشه

  18. ب نظر چیزی ک من متوجه شدم ..شایدم اشتباه کرده باشم ..این ک این افزایش نرخ ب خاطر این ک شورای رقابت ب خودروساز اجبار کرده ک یسری از امکانات رفاهی و ایمنی رو برای برخی خودروها اعمال کنه ..ک دناپلاس دستی ک فاقد سانروف و رینگ الومنیومی و باقی اپشنها بوده رو اورده ب این خودرو ..و این افزایش حدود ۶۶میلیون هم ب خاطر همین هس

  19. کی می خواد اصلاحش کنه؟ ایرانخودرو؟ یا شورای رقابت؟ اینا دستشون تو یک کاسه است. بیچاره ما مردم

  20. در جواب اخرین اطلاعیه شرکت ایران خودرو در مورخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۳ ما دارندگان دعوتنامه های دناپلاس به یک موضوع پی بردیم.
    که شورای رقابت بدون هیچ درکی از تفاوت های دو کلاس دناپلاس دستی با کد محصول ۷۰۳۲۳ و دناپلاس توربو شاژ با کد محصول ۷۰۴۰۸ که داری ۲ سطح متفاوت از نظر مشخصات فنی و قیمتی می باشند و در افزایش قیمت فرودین ماه امسال اختلاف قیمت فاحش ۱۱۰میلیون داشته اند(دناپلاس دستی با کد محصول ۷۰۳۱۷ دارای رینگ و دیسک عقب قیمت ۲۸۱میلیون تومان و دناپلاس توربو کد محصول ۷۰۴۰۸ با قیمت ۳۹۰میلیون)این اختلاف قیمت را نه تنها بدون هیچ گونه افزایش اپشنی بلکه با کاهش اپشنی هایی چون رینگ المینیومی و ترمز عقب دیسکی به همراه داشته است که درنهایت توسط شورای رقابت در مصوبه ۵۷۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ با عنوان کد محصول ۷۰۳۲۳ معرفی شده و برای آن کاهش قیمتی ۴۳ میلیون تومانی مصوب و در رسانه های ملی چون شبکه خبر انتشار یافته است اما این موضوع با استفاده از یک خلع نوشتاری و یا به عبارتی کاملا هوشمندانه و فنی مورد سواستفاده شرکت ایران خودرو از مصوبه مذکور شده است که اقدام به صدور دعوتنامه برای همه ی مشتریان دناپلاس دستی با تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ نموده و در نهایت قیمت محصول با کد ۷۰۳۲۳ با قیمت پایه ۳۴۷ میلیون تومان و قیمت تمام شده ۴۱۰ میلیون تومان به ثبت نام کنندگان بدون درنظر گرفتن حقوق مشتری تحمیل نموده است
    حال ما منتظر پاسخ قانع کننده از سوی شورای رقابت به استناد بیانیه شرکت ایران خودرو کار قانونی و علت تصویب شورا و تغییر کلاس مبنای قیمتی خودرو کلاس ۷۰۳ دنا دستی بر اساس کلاس ۷۰۴ توربو آن بوده است و علت حذف مصوبات جلسه و همچنین و فایل مصوبه ۵۷۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ از روی وب سایت مرجع خود را نیز اعلام نماید
    ما دارندگان حواله دناپلاس دستی این ظلم را فراموش نخواهیم کرد و لحظه به لحظه به حجم اعتراضات خود نسبت به شورای رقابت که باعث تصویب این مصوبه ای ک ظلم اشکار به ما قشر آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه شده است افزده خواهد شد و در مراجع بالاتر اقدام به شکایت خواهیم نمود و قطعا حتی اگر جوابی از مراجع بالاتر نگیریم ما به هیچ عنوان اعضای شورای رقابت را بابت این ظلم اشکار به ما قشر ضعیف جامعه نخواهیم بخشید و مطالبه گر حقوق تضیع شده خود در دادستانی کل کشور و تعزیرات حکومتی و یا حتی دفتر مقام معظم رهبری در اسرع وقت با مدارک و مستندات حقوقی و قانونی به استناد قرائن و شواهد هستیم و از نظر ما دیگر شورای رقابت یک شورای عادل نخواهد بود.

    این اطلاعیه از طرف هیچ گروه و حزب خاصی #نبوده و فقط از جانب حواله دارن دناپلاس در جواب اطلاعیه ایران خودرو در تمامی گروه ها و کانال های خودرویی و خبرگزاری های مردمی نشرداده میشود.

    با تشکر حواله داران دناپلاس دستی

    #شورای_رقابت#ظلم#دناپلاس

  21. بعد از ده سال پول جمع کردن و نخوردن و بدبختی به اندازه قیمت قبل از عیدش خودمونو رسوندیم. ابتدای سال ۱۰۰ تومن گذاشتن روش خیلی راحت. زدیم تو سر خودمونو گفتیم وام میگیریم. الان هم ۷۰.۸۰ تومن دیگه، چه خاکی سرمون بریزیم چی فکر میکنین دربازه مردم سیر بشین توروخدا!

  22. باسلام..
    وقتی ملت فهیم برای یه ماشینی که قراره دو سال دیگه بهشون بدن اونم به قیمت روز صف میکشن و میلیونی ثبتنام میکنن آخرش همینه

  23. یه چیز کاملا واضح است قیمت گذاری انجام شد روی دناپلاس کد ۷۰۳۲۳ چیزی شبه توهم و دروغ گویی و خالی کردن جیب ملت میباشد
    شورای رقابت تا الان دیگه در جریان قرار گرفته اگه کاری نکنه هم دست ایرانخودرو است
    ظلم پایدار نیست نکنید با ملت شریف ایران این کارارو پس میدین یه روزی

  24. قیمت دنا پلاس دنده‌ای غیر قانونی و یک کلاهبرداری در روز روشن است!!!

    شورای رقابت هم اگه در مورد این افزایش قیمت ظالمانه کوتاهی کند و سریعا وارد نشود واقعا در ظلم ایران خودرو به مردم شریک است!!!

    • الان من نمیدونم وقتی نوبت من پاییز۱۴۰۳هست تااون موقع میخان چکارکنن وچه قیمتی بدن فقط یچیزی میدونم یروزی به این روزمون بیوفتیدکه پشیمون بشیدماهم امیدواریودیم خداازیرتون نگزره فعلا که خداسمت مزدوران است وبرسرقدرت اخ هم نمیگن ..معلوم که روی ماشین دناروهم توخواب نمیبینیم واقعاشدحسرت برامون شماهاواقعاوجدان نداریدیه پژودارم گزاشتم موقعه پرداخت بفروشم ولی تااون موقعه پول لاستیک دناهم نمیشه این پژو….

  25. کلاهبرداری از این واضح تر؟ولی مشخصه تو این کشور همه مسئولین و ارگان ها باهم هم دستن و قرار نیست کسی به داد ما برسه.ایران خودرو صنعت یه کشورو گرفته دستش و به هیج کس جوابگو نیست.از قبل عید چند درصد گرون کردین با بهونه های مسخره؟این ماشین جزئه ماشینهایی بود که بیشترین افزایش قیمتو داشت.ما که تحویل سال بعد هستیم قراره چقد بابت یه دنا معمولی پول بدیم؟

  26. چرا توی قرارداد کد ماشین دقیقا مشخص نشده ونوشته ۷۰۳
    این خودش زمینه کلاهبرداریشونه
    ۱۳۳ تومن والن هم ۲۴۰ تومن باید واریز کنیم برای دنا پلاس با ترمز کاسه ای
    معنای الزامی شدن تجهیزات روز رو خوب شد فهمیدیم

  27. چون تعداد زیادی از مردم دنا پلاس ثبت نام کردن این دندون گردها شروع ب برنامه ریزی کردن اولا ی تعداد متقاضی انصراف بدهند با این قیمت دوما کسری خودشون از جیب مردم بردارند چند بار تو سه ماه افزایش قیمت میدید اونم نه ده بیست تومن هربار کمرشکن تر

  28. ظلم ایران خودرو در اعلام قیمت دنا توربو به جای دنا پلاس و افزایش ۱۱۰ میلیونی قیمت خودرو بدون هیچ اپشنی
    خواهشن پیگیری بشه
    ممنون

  29. واقعا کوتاه نیایید باید مشخص بشه تکلیف مردم اگر اپشنی اضافه میشده مثل سانروف وتوربو شارژر ….. کدش تغییر میکرد قراردادما فقط نوشته ۷۰۳

  30. پیگیر باشید. اگر در این قضیه ایران‌خودرو حرفشو به کرسی برسون باید خریداران سایر محصولات هم یکی یکی منتظر همین رفتار از ایران خودرو باشند.

    مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه (تلفن های ۱۲۹ و ۰۹۶۹۹ سایت http://www.moshaver129.ir
    سازمان بازرسی کل کشور https

    • سلام به دنا پلاسیها….انگار همه دستشون تو یه کاسه هست من به بازرسی زنگ زدم ،شورای رقابت که اصلن جواب نمیده….ایران خودرو هم میگه شما ضرر نمیکنید قیمت بازارش بالا هست….خدا لعنتتون کنه…..ماشالله همه دزد شدید منه کارگر به امید ۳۲۰ این ماشینو ثپت نام کردم…..که وام هم بگیرم….۴۱۰ معلوم نیست که چی شد که این قیمتو به مردم تحمیل میکنید…….

  31. وقت بخیر تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۳/۳۰۰/۰۰۰ پیش پرداخت دنا پلاس دادیم
    و ۲۳ خرداد دعوتنامه تکمیل وجه امده
    و افزایش قیمت غیر متعارفی داشته بطوریکه تفاوت این تیپ خودرو با دنا ۶ دنده توربو شارژ هفتاد میلیون تومان شده
    و این در صورتیه که دنا توربو شارژ تفاوتهایی داره مثل موتور توربو شارژ
    رینگ الومنیومی سایز۱۶
    سانروف
    اکسل عقب دیسکی
    و خیلی آپشن های دیگه
    خواستم بدونم اون شخصی که افزایش قیمتها رو تایید میکنه اصلا از چیزی سر در میاره؟ یه حساب کتاب معمولی بلده بکنه؟ رو چه حسابی خودرویی که سال ۱۴۰۱ قیمت کارخانه اش ۱۹۸ میلیون بوده با حذف کلی آپشن الان قیمت کارخانه اش باید بشه ۳۴۷ میلیون و قیمت تمام شده اش ۴۱۰ میلیون
    واقعا هیچ ارگان ناظری نیست؟

  32. لطفا تا حصول نتیجه پیگیری کنید این تخلف آشکار و ظلم بزرگ را این جوابیه ایران خودرو اصلا به کت هیچکی نمیره

  33. نمی شد از روز اول این کد.کدو به ما توجیه میکردن تاما هم تصمیم درستی میگرفتیم،؟ بنظرم این دبه است

    • سلام
      با حذف آپشن ها میشه دنا معمولی آخه چرا با قیمت دنا پلاس برای ما حساب میکنید گناه ما چیه که دنا نوشتیم

  34. این ظلم آشکاره موقع ثبت نام یه قیمت میگن موقع افزایش سالیانه ۱۰۰ میره روش و دو ماه بعد میگن قیمت جدید به نرخ پایه دنای فول آپشن برای معمولی هم حساب شده از اول ثبت نام تا وقتی تحویل بدن دوبرابر شده

  35. خداوکیلی بچم عاشق سقف سانروف بود بخاطر بودجه مالی ثبت نام نکردیم طفلی همش میگفت از اونایی که سقفشون سوراخ میخوام حالا که این مدا اینقدر گرون شده و تفاوت چندانی نداده با توربو که کلی آپشن داره انشالله آه بچم بگیرشتشون سر این گرونیشون من گوشواره بچمو با گریه بردم فروختم دارم دو تومن ۳ تومن جور میکنیم تصفیه کنیم این چه طور منطقی هستش از گلو شون بیاد

  36. ننگ بر تک تک مسولین و متولیان این کلاه برداری جدید با نام کد ۷۰۳۲۳ اول در اقدامی تصاویر دنا پلاس با سانروف و رینگ را موقع ثبت نام خودرو دنا بارگزاری و به فروش میرسونن و هیچ توضیحی درمورد نوع دنا ندادند.. از ۱۸۰میلیون بردن ۲۴۰و ۳۴۰و ۳۷۰ افزایش دادند در صورتی که از مردم نصف پول گرفتند ۵۰درصد وجه بعد از چهارماه تازه معلوم شد۲۰درصد پوله و ایرانخودرو ظالم قصد داره سه برابر بفروشه بعدش پول رو گرفت تمام پیامک میاد که دنا متور سمند بدون آپشن و بدون رینگ و کیسه هوا و آنتن و ضعیف مبارکت سه ماه دیگه تحویلته

  37. اگر ۱۰۰۰تا آدم جمع میشدند جلوی ایران خودرو و درشو گل می‌گرفتند حساب کار دستشون میومد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط