میزان ارزبری تولید خودرو داخلی و مونتاژی چقدر است؟

از دست ندهید

میانگین میزان ارزبری تولید خودرو داخلی ۲ هزار و ۶۵۰ دلار و خودروهای مونتاژی ۴ هزار و ۵۰۰ دلار است. البته حداکثر ارزبری داخلی ها ۴/۷ هزار دلار و حداکثر ارزبری مونتاژی ها ۱۹/۲ هزار دلار اعلام شد.

بیت‌ران – بررسی میزان ارزبری تولید خودرو در کشور نتایج جالبی را به ما نشان می‌دهد. برای تولید خودرو سواری به روش مونتاژ خودروهای خارجی (واردات از فصل ۹۸) به صورت متوسط ۴ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر خودرو ارز مصرف شد.

در حالی که برای تولید خودروهای ایرانی توسط ایران خودرو و سایپا به صورت متوسط ۲ هزار و ۶۵۰ دلار برای هر خودرو ارز مصرف شده‌است.

میزان ارزبری تولید خودرو
میزان ارزبری تولید خودرو

نمودار بالا، جزئیات ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی را نشان می‌دهد. حداکثر ارزبری در خودروهای داخلی مربوط به ۲۰۷ اتومات با ۴ هزار و ۷۲۱ دلار است. این میزان ارزبری برای دنا توربو دستی ۴ هزار و ۳۴۹ دلار و شاهین ۴ هزار و ۱۲ دلار است.

همچنین کمترین میزان ارزبری نیز مربوط به وانت ۱۵۱ با یک هزار و ۲۶۰ دلار، ساینا اس با یک هزار و ۶۲۸ دلار و کوییک اس با یک هزار و ۷۵۶ دلار است.

در بخش خودروهای مونتاژی نیز حداکثر ارزبری مربوط به خودروی هایما X7 با ۱۹ هزار و ۲۲۸ دلاراست. هایما S۸ توربو با ۱۶ هزار و ۸۶۵ دلار و لاماری با ۱۵ هزار و ۴۷۰ دلار در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین حداقل ارزبری نیز مربوط به X۲۲ MT با ۳ هزار و ۲۹۳ دلار و X۲۲ at-cvt با ۳ هزار و ۳۰۲ دلار است.

در نمودار زیر نیز میزان واردات اجزا و قطعات خودرو در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آمده‌است. بر این اساس بیشترین واردات مربوط به موتور و کمترین واردات نیز مربوط به شیشه بوده‌است.

بیشتر بخوانید:

اولویت بندی تحویل خودروها مشخص شد / اعلام جزئیات زمان تحویل خودروها

قیمت‌ خودروهای مونتاژی سه‌شنبه اعلام خواهد شد

واردات خودروهای کارکرده در دستور کار است / توضیحات وزیر صمت

چانگان CS55 پلاس سایپا پرفروش‌تر از فیدلیتی XB1، قوی‌تر از تیگو ۷ پرو

منبع: مهر




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

رکود شدید بازار خودرو / هیچ مشتری نیست!

رکود شدید بازار خودرو در آستانه کاهش قیمت دلار، باعث بدون مشتری ماندن کلیه خودروهای موجود در بازار شده‌است....

پست‌های مرتبط