26.1 C
Tehran
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

مشکلات رانا پلاس صفر کیلومتر چیست؟

از دست ندهید

50 خودرو الکتریکی بنز ؛ مرسدس اوج می گیرد

تولید 50 خودرو الکتریکی بنز از برنامه های اصلی این شرکت برای اوج گیری و برگشت به دهه هفتاد...

بهمن فیدلیتی وارد مرحله دوم فروش می شود / جزئیات زمان فروش

فروش مرحله دوم بهمن فیدلیتی در روز سه شنبه پنجم مرداد ماه به صورت نقدی و تحویل فوری انجام...

موتور کوچک ۱.۵ لیتری برای مرسدس بنز CLS

مرسدس بنز برای سال ۲۰۲۰ نسخه‌ای از مدل CLS را با کد CLS 260 معرفی کرده است که با...

بسیاری از مردم بر این باور هستند که با خرید خودروی صفر کیلومتر، از مراجعه پی در پی به تعمیرگاه ها و برطرف کردن مشکلات عدیده، راحت می شوند. اما برخی از خودروهای صفر مشکلاتی دارند و مالکان را به دردسر می اندازند. رانا پلاس از محصولات جدید ایران خودرو است که حدود دو سال از ورود آن به بازار می گذرد. در ادامه به مشکلات این خودرو خواهیم پرداخت.

بیت ران – مهدی درفشی: خرید خودروی صفر کیلومتر برای برخی، تعبیر مالکیت خودرویی بی دردسرتر از نمونه های کارکرده است. اما برخی از خودروهای صفر مشکلاتی دارند و مالکان را به دردسر می اندازند. رانا پلاس از محصولات جدید ایران خودرو است که حدود دو سال از ورود آن به بازار می گذرد. این خودرو نیز همانند دیگر خودروهای صفر کیلومتر تولید خودروسازان داخلی، در مواردی دچار مشکلات عدیده و البته پیش و پا افتاده است‌. در ادامه به مشکلات رانا پلاس در حدود هزار کیلومتر کارکرد می پردازیم.

کیفیت بد مونتاژ

بنا به دیده ها می توان گفت که کیفیت مونتاژ رانا پلاس، شانسی است! متاسفانه نمونه مورد نظر کیفیت مونتاژ مناسبی ندارد. درب ها به شدت بد بسته شده و رگلاژ مناسب ندارند. درون کابین نیز همین مشکل وجود دارد. در نمونه مورد بررسی، قسمت زیر ستون A سمت راست از جا در آمده و علاقه زیادی به تولید صدا دارد!

رو دری ها نیز در کنار داشبورد، با یک دیگر به نواختن سمفونی های گوش خراش در کابین رانا پلاس می پردازند. همچنین کیفیت جنس محفظه قرارگیری اشیا که در رودری های جلو تعبیه شده، اصلا مناسب نیست و با اشاره ای خم می شود.

بیرون زدگی قاب کیسه هوای جلو؛ اپیدمی در رانا پلاس!

بیرون زدگی و دفرمگی قاب کیسه هوای سرنشین جلو در رانا پلاس به یک اپیدمی تبدیل شده است. قاب کیسه هوا از گوشه ها بیرون زده و داخل نمی رود. ظاهرا قاب با متریال جدید کمی بزرگ تر از قالب داشبورد است.

صدای غیر عادی از چرخ جلو و ترمزگیری نامتعادل

از چرخ سمت چپ جلو صدای غیر عادی به گوش می رسد. انگار که قطعات با یک دیگر درگیری داشته و باعث ساییده شدن یک دیگر می شوند. همچنین در سرعت بالای ۹۰ کیلومتر بر سرعت، هنگام ترمزگیری فرمان دچار لرزش می شود. همچنین خودرو به سمت چپ کشیده می شود. از دیگر مشکلات مربوط به جلوبندی و اکسل عقب می توان به سر و صدا حین عبور از دست اندازها اشاره کرد.

بخار گرفتگی چراغ ها در سرما

چراغ ها در سرما به ویژه هنگام بارش باران و برف دچار بخار گرفتگی شده و نور دهی آن ها نسبت به حالت معمول کم می شود. البته این مشکل مربوط به سازنده چراغ است که آب بندی طلق و متعلقات را به درستی انجام نداده است. اگر چه خودروساز نیز مقصر است و باید نظارت بیشتری روی کیفیت قطعات مورد استفاده داشته باشد‌.

سوییچ بانک خراب؟!

دکمه قفل شیشه بالابر عقب شاید از معدود دکمه هایی باشد که اکثر کاربران، نهایتا سالی یک یا دو مرتبه از آن استفاده کنند. در رانا پلاس مورد بررسی این دکمه خراب و چراغ آن دائما روشن است. البته نمی توان از حق گذشت و گهگاهی برای دل خوشی، کلید خود به خود شیشه های عقب را قفل می کند.

بیرون پریدن قاب آینه ها

قاب های داخلی آینه ها همانند قاب محفظه نگهدارنده اشیا از کیفیت مناسب برخوردار نیست و علاوه بر تولید صدا، پس از مدتی از جای خود خارج می شود.

مکانیزم نوبت دهی ایساکو؛ اینترنتی اما افتضاح!

اخذ نوبت از طریق اپلیکیشن ایساکو ممکن و کاربر امکان ثبت نوبت تا پنج روز آینده را دارد. البته مدتی است که تنها امکان نوبت پذیرش از نمایندگی هایی با سطح کیفی سه و چهار وجود دارد. اخد نوبت از نمایندگی های مرکزی تقریبا امکان پذیر نیست. طبیعتا ایران خودرو و ایساکو برای سرویس دهی بهتر به مشتریان، این مشکل را برطرف کنند.

بیشتر بخوانیم:

هایما 8S ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ به بازار می‌آید / مشخصات فنی + آپشن‌ها و قیمت
خودرو چینی انتخاب اول چینی ها در کشور خودشان نیست + پرفروش‌ترین خودروها در چین

 

52 دیدگاه

  1. من رانا پلاس اذر تحویل گرفتم. الان چراغ مه شکن بخار گرفته، دکمه کمپرسور کار نمی کند و از همه بدتر با یک بار شستن ماشین رنگ سپر خودرو رفته. این است تولید ملی

  2. من رانا پلاس دارم که اول مهر ماه امسال تحویلش گرفتم این مشکلاتی که گفتید رو نداشتم جز یک مورد و چند مورد دیگه. در ضمن اپیدمی بی کیفیتی یا کم کیفیتی تو ایران خودرو فراوون و تو سایپا سرآمده پس مختص خودرو رانا پلاس نیست.
    همچنی سال ۹۱ تا ۹۴ رانا معمولی سری EL رو داشتم که واقعا از کیفیت مناسب برخوردار بود و همچنین تجربه چندین ساله بین سالهای ۹۴ تا ۱۴۰۰ با خودروهای پارس، ۴۰۵ SLX، تجربه چند ماهه با سورن پلاس و دنا معمولی و ۲۰۶ و ۲۰۷ دارم پس این نظرم یه جورایی روی تجربه از خودروهای مختلف سال ساخت بروزتر میچرخه…

    طبق نوشته شما بنده هم با قاب آینه ها مشکل دارم که از بالای مثلث خار آبی رنگش مدام در میاد اما صدا نداره و با یه اشاره میره سر جاش اما دوباره بعد چند روز علاقه زیادی به سرپیچی از اعصاب شما داره! متاسفانه برخلاف قاب آینه ۲۰۶ و ۲۰۷ قاب آینه رانا پلاس یک تیکه هست و چسبیده به رو دری و نمیشه اساسی و راحت درش آورد و فکری به حالش کرد یا اینکه قاب مخصوص توییتر براش تبعیه کرد مگر با برش.

    صدای نامتعارف رو دری های جلو ماشین من مخصوصا موقع پخش موسیقی با ولوم مدیوم رو اعصاب هست که یه اپیدمی کلی تو همه محصولات داخلی هست پس یا ماشین داخلی نخرید یا اگه میخرید بسازید یا اگه مایش رو دارید یکبار برای همیشه دمپینگ سه لایه بکنید مثل بنز و پورش بی صدا میشه خودروتون (کاری که من کردم) تو نت جستجو کنید دمپینگ خودرو تا بفهمید چه معجزه ایه!

    درب ها به لطف کارگران نامحترم ایران خودرو از بدو خروج از کمپانی ریگلاژ نیستن که باید وقت صرف کنید و علافی بکشید تا بدین نمایندگی یک بار برای همیشه ریگلاژ بکنه راحت بشید یا اگه دس به آچارتون خوبه خودتون انجام بدین.

    اینهمه از معایب گفته شد تو متن شما و بنده، یکم هم به نسبت همروه های داخلی از مزایاش بگم:

    کیفیت سواری نرمتر و هندلینگ بهتر نسبت به پارس و ۴۰۵ و سمند سورن و کل محصولات سایپا یکجا! مخصوصا اگه برای رانا لاستیک ۲۰۵ ۶۰ ۱۴ خارجی بندازید دیگه نرمی و هندلینگش غوغا میکنه…

    هماهنگی بیشتر موتور تی یو فایو نسبت به مدل ال ایکس پارس و اس ال ایکس ۴۰۵ که تی یو فایو دارن و بی صداتر شدن رانا پلاس نسبت به موتورهای تی یو فایو ساخت سالهای گذشته.

    شتاب عالی با وجود اینکه دریچه گاز برقی شده و تو کاهش شتاب تاثیر داره. اما انتظار شتاب دریچه گاز سیمی رو تو ثانیه اول نداشته باشید.

    کابین بی صداتر و سایلنت تر نسبت به رانا معمولی ها مخصوصا تولید ۹۵ تا ۹۸! و کل پارس ها و ۴۰۵ها و سمندها و دناها و ۲۰۶ ها و ۲۰۷ها!

    طراحی تریم چراغ عقب جذاب و امروزی و جلو که به نسبت رانا معمولی که کاسه چراغ جلوش فاجعه بود برای روشنایی! با حذف عدسی توی نور پایین تاثیر به سزایی گذاشته…

    طراحی بروزتر کنسول وسط و قاب کیلومتر و طراحی تریم داشبورد و فرمان مشابه ۲۰۷ با کلیدهای مالتی مدیا امروزی تر نسبت طراحی داخلی قرون وسطی رانای معمولی!

    و در آخر طراحی کلی و بدنه رانا مخصوصا رانا پلاس که امروزی تر و جذاب تر و بروزتر و متفاوتر از ۲۰۶ عهد بوق و پارس عهد قجر و سمند قرون وسطی و ۲۰۷ قورباغه ای هست!

    • حرف شما رو قبول دارم ولی خودم قبلاً یک رانا زیر مدل 98 داشتم اصلا اتاقش صدا نداشت همه چیز درست و مثل آدم بود حتی پرخاش رگلاژ بود و به خوبی دیگه نسبت به رانا های مدل 98 به بعد داشت این بود که چهارتا ترمز هم دیسکی بود که امروزه حتی تو رانا پلاس شاهد ترمز دو دیسک و دو کاسه ای هستیم

      • من رانا پلاس دارم بسیار ازش رازی هستم و ترمز میگیرم هیچ.صدایی رو نمی شنوم و اون درز هاهم ماشینه من نداره من بسیار از راناپلاس راضی هستم وهیچ مشکلی ندارد

    • سلام. کاملا با نظرات شما موافقم .
      بنده هم چند محصول از شرکت ایرانخودرو و سایپا را چند سالی رانندگی کردم .
      الان پارس دارم که صفر خریدم و متاسفانه گفته های شما را تایید میکنم. از اول کلید های بالابر و قفل شیشه خراب و یا ناقص کار می‌کرد. درب ها خوب بسته نمیشه. صدای وحشتناک از درب ها حین حرکت میاد . چند بار بردم نمایندگی که نتیجه ای نگرفتم.
      اما جالب تر این بود که همزمان چند خودرو صفر مثل دنا و ۲۰۷ هم بودند.
      دنا اتومات صفر که مالکش میگفت هر وقت ماشینش روشن میکنه بخاریش روشن میشه و هر کاری میکنه نه خاموش میشه و نه زیر بار کولر میره
      ۲۰۷ هم مالکش میگفت هر وقت بوق میزنه از ضبطش صدای نویز و جیغ میاد که واقعا جای خنده و تعجب داره
      اینا واقعا نوبرشو آوردن
      این خودرو ها رو باید ببری موزه نگه داری تا دری عبرتی واسه آینده گان بشه
      بنظرم اگه بجای ۵۰۰ تومن پول دادن واسه ماشین ایرانی بری یه ماشین ژاپنی واسه ۱۰ تا ۱۵ سال پیش بگیری هم کارایی بیشتری داره و هم لذت بیشتر

  3. لطفن ایرادات را حتمن به گوش ایران خودرو برسانید تا شاید فکری بابت برطرف کردن مشکلات کنند

    • درود بر شما.دوست عزیز فکر کردید مسئولان ایران‌خودرو از این وضعیت کیفیت بی خبر هستند.همه به خوبی مشکلات بسیار زیاد این خودروها را میدانند اما اهمیتی به آن نمی دهند چون خودروهای آنها با کیفیت یا بی کیفیت به فروش می رسند.چون ولع مردم برای خرید همین خودروهای بی کیفیت هر روز بیشتر میشود.در واقع یک گوش مدیران خودروسازی کشور ما درب و یک گوششان دروازه است.مرگ عزیزان مردم،خالی شدن جیب مردم و مشکلات مردم به خاطر خرابی های این خودروها برای این مدیران هیچ اهمیتی ندارد.

  4. وقتی اجازه ورود خودروهای خارجی داده نمی شود و با هربار قرعه کشی صده ها هزار نفر شرکت می کنند و یکسال بعد خودرو را دریافت کنند ، منم جای ایران خودرو و سایپا بودم اگر جز این عمل می کردم باید به عقلم شک می کردند

    • درود بر شما.دوست عزیز فکر کردید مسئولان ایران‌خودرو از این وضعیت کیفیت بی خبر هستند.همه به خوبی مشکلات بسیار زیاد این خودروها را میدانند اما اهمیتی به آن نمی دهند چون خودروهای آنها با کیفیت یا بی کیفیت به فروش می رسند.چون ولع مردم برای خرید همین خودروهای بی کیفیت هر روز بیشتر میشود.در واقع یک گوش مدیران خودروسازی کشور ما درب و یک گوششان دروازه است.مرگ عزیزان مردم،خالی شدن جیب مردم و مشکلات مردم به خاطر خرابی های این خودروها برای این مدیران هیچ اهمیتی ندارد.

  5. خرابی و تعویض سنسور زیر کلاج یا ترمز به دلیل کاهش سرعت در حین رانندگی. خرابی قفل صندوق عقب، در دست انداز خود به خود باز میشه.تعویض سنسور اکسیژن. تعویض دوبار هرزگرد اصلی تسمه کولر و دینام به دلیل صدایی جیر جیر. خرابی بالابر شیشه عقب و تعویض با گارانتی. خرابی شارژ فندکی. در کل برای قیمت ۱۴۰ میلیون خرید خوب بود. ولی به قیمت ۲۲۰ تومن نه.

  6. من از این متعجبم این خودرو سازان ایران ی ذره انصاف چرا به خرج نمی‌دن لااقل ی خودرو صفر دو سال اذیت نکنه الان من رانا پلاس ۱۴٫۰۰گرفتم از زیرش آب و روغن می‌ریزه بردم نمایندگی میگن سالم هیچ مشکلی نداره . این همه پول میگیرین از مردم بی انصافها حداقل ی خودرو بدون دردسر تحویل مردم بدید .

  7. باسلام خودروی رانا پلاس در 22ابانماه تحویل گرفتم متاسفانه اززیرش چه جلو چه عقب صدا میده یه بار هم یه قطعه عوض کردند صدا هنوز هست مصرف سوختش چیزی که ایران خودرو میگه دوبرابر هست مشکل سروصدای داخل بد بازوبسته شدن درها درامدن داخل مثلثی اینه ها ضعیف بودن رنگ مشگی متالیک ازجمله مشکلات رانا پلاس هست متاسفانه متاسفانه کسی هم جوابگو نیست

  8. سلام من حدود سه ماه هست رانا ملاس پاناما کرفتم من راضیم از نظر موتور و گیربکس شش دنده واقعا عالی هست فقط کابین صندلی های عقب واقعا کم جا هستش

  9. رانا مدل 91دارم تنها دیسک و صفحه ..در موقعش روغن موتور وچراغجلو کم نور بود کروز بستم تا حالا 300تا راه رفتم راضیم ازش اذیتی نداشته .موتورهای بسیار خوبی نسبت به ماشینهای رنج قیمتیش داره .کم مصرف پر شتاب وبا دوام .مشکل رانا فقط داشبورد خشکه کمی صدا داره ولی درها بسیار راحت باز وبسته میشن .البته مدلهای معمولی ترمزهاش دیسکی وبسیار خوبه خوب همه خودروهای سری اول مشکلاتی دارن .راه‌آهن همینطور .داشبورد .رو دربها .

  10. با سلام
    یکی از اشکالاتی که در رانا پلاسه این هست که زمانی که دگمه قفل کودک را میزنیم با کشیدن دستگیره از داخل ماشین باز میشه که عقلانی نیست

  11. دلیل این بندها خدا فقط میخوان سریع تولید کنن کیفیت مهم نیست مهم اینه چندتا تولید کنن ایربگ باز بشه نشه مهم نیست . چون مرجع نظارتی نداریم
    هرکی به هرکی نمیدنم اون مسئول سازمان استاندار حقوق میگیره شب خوابش می بره میگه من امروز کارم درست بود .. باورکنید یا نکنید دنیای دیگه باید جوابگو باشیم

  12. من رانا پلاس مدل 1400 دارم و ازش راضیم به عنوان یک خودروی ایرانی و مشکلاتی که شما گفتین رو نداره.

  13. کلا کیفیت همه ماشین های تولید داخل اعم از ایران خودرو و سایپا پایین هست . من خودم راناپلاس ۹۹ گرفتم ماشین خوبیه به نسبت قیمتش

  14. آقا من خودم بنگاه ماشین دارم من خودم ماشین یه مشتری رو خریدم رانا پلاس که سقف شیشه ای هست ومن ۹۰۰ تا باهاش کار کردم ولی چنین مشکلاتی رو که گفتین زو نداشت به نظر من رانا پلاس در سطح خودش عالی و حرف نداره

  15. سلام. کاملا با نظرات شما موافقم .
    بنده هم چند محصول از شرکت ایرانخودرو و سایپا را چند سالی رانندگی کردم .
    الان پارس دارم که صفر خریدم و متاسفانه گفته های شما را تایید میکنم. از اول کلید های بالابر و قفل شیشه خراب و یا ناقص کار می‌کرد. درب ها خوب بسته نمیشه. صدای وحشتناک از درب ها حین حرکت میاد . چند بار بردم نمایندگی که نتیجه ای نگرفتم.
    اما جالب تر این بود که همزمان چند خودرو صفر مثل دنا و ۲۰۷ هم بودند.
    دنا اتومات صفر که مالکش میگفت هر وقت ماشینش روشن میکنه بخاریش روشن میشه و هر کاری میکنه نه خاموش میشه و نه زیر بار کولر میره
    ۲۰۷ هم مالکش میگفت هر وقت بوق میزنه از ضبطش صدای نویز و جیغ میاد که واقعا جای خنده و تعجب داره
    اینا واقعا نوبرشو آوردن
    این خودرو ها رو باید ببری موزه نگه داری تا دری عبرتی واسه آینده گان بشه
    بنظرم اگه بجای ۵۰۰ تومن پول دادن واسه ماشین ایرانی بری یه ماشین ژاپنی واسه ۱۰ تا ۱۵ سال پیش بگیری هم کارایی بیشتری داره و هم لذت بیشتر

  16. یه مشکل دیگه رانا که اپیدمی همه شاسی 206ای ها اعم از 207 ایرانیزه و رانا و رانا پلاس هست کابین بسیار تنگ در قست سرنشین عقب دارن که اگه قصد خریدش رو دارید مد نظرتون باشه.
    یه مشکل دیگه رانا پلاس حذف ترمز دیسکی چرخ های عقب هست که در رانا معمولی های قبل 98 ترمزش عقب دیسکی بود! البته اینم یه اپیدمی سراسری ایران خودرو هست که بجای پیشرفت پسرفت رو سرلوحه خودش قرار داده که مثلا هزینه های تموم شده رو بیاره پایین! پارس و 206ها هم همچین اعمالی روشون شده!

    در کل در جهت تکمیل متن نوشته چند روز پیشم عرض کنم که زیاد سعی نکنید تو خودروهای ایرانیزه داخلی دنبال بهترین بودن در کیفیت باشید… چه رانا باشه چه 207 باشه و چه پارس یا سمند و دنا و تارا همشون سر و ته یه کرباسن که بسته به شانستون ممکنه مشکلات ریز و درشتی با خودروتون تجربه کنید که طبق گفته اخیرم یا ماشین ایرانیزه نخرید و یا اگه میخرید از هر کدوم که از تیپ و قیافش و هزینش خوشتون میاد انتخاب کنید و دنبال این بهتر اون بدتر نباشید! عین تخم مرغ شانسی هستن!!! این مشکلاتی که تو متن بیت ران هم بهش اشاره شد در مورد رانا پلاس ممکنه صد تا بدترش رو 207 یا پارس یا دنا یا تارا یا… داشته باشه پس ملاکی برای بدتر بودن رانا پلاس نیست!

  17. من یه ۹۳ خاکستری داشتم واقعا افتصاح بود خیلی داخل اتاق ماشین صدا میداد عقبش راحت نیست برای نشستن ،وقتی تو ماشین سه نفر بشینن پشت بارتو صندوق عقبم پر کنی لاستیک میخوره به داخل گلگیر به محفطه پلاستیکی صدا میکنه .اگه پولشو دارین دنا معمولی بخرین مدل ۹۵ تا ۹۸

  18. با سلام من رانا پلاس ۱۴۰۰ برج ۸ دارم تمام مشکلاتی گقتی داره ودر ضمن دمای آب خیلی بالاست
    ولی اَش خاله شده خدا براشان نسازه

  19. من رانا مدل ۹۵ دارم
    به نسبت پارس و ۴۰۵ بسیار کم درد سر تر هست .تا حالا هم هیچ مشکلی نداشته
    ماشین خیلی خوبیه

  20. سلام من قبلا رانا 93 الیکس و
    رانا 99 الیکس داشتم
    و الانم پلاس
    شتاب 93 بیشتر بود و جلو عقب دیسک ولی 99 و پلاس عقب کاسه
    99 تفاوت زیادی نداشت و 93 کیفیتش بهتر بود
    پلاس صندلیاش خیلی بهتره
    کلاج خیلی نرمه
    صدای موتور خیلی کم شده
    کروز هم داره و چراغاشم خوشگل شده
    ولی از نظر مونتاژ کاملا درسته خوب نیست
    مثلا کاور کیسه هوا نیم سانت از یه گوشه زده بیرون
    ولی در کل بهتر از الیکس ها هستش. والبته گرونتر هم هست دیگه.

  21. با سلام یک ماه میشه رانا پلاس پانوراما تحویل گرفتم گریبکس ۶سرعته خیلی خوب شده مصرف رو خیلی پایین آورده کروز کنترلش هم خیلی عالی هست خدا رو شکر مشکلی نداشته تا کنون و فقط توی حمل و نقل بالای در خط افتاده که نمایندگی گفتن باید برگشت بخوره که با رضایت خودم تحویل گرفتم .

  22. سلام و احترام* من رانا پلاس سقف شیشه ای دارم، 7 دنده هست و فوق العاده عالیه، من واقعا راضیم و پیشنهاد می کنم، حداقل از 405، پرشیا، و.. خیلی بهتره

  23. سلام من رانا مدل ۹۳ دارم ازش به شدت راضیم برای همین رانا پلاس پاناروما ثبت نام کردم
    کلا میخواستم بگم درحد ماشینهای ایرانی عالیه ولی اگه بخوای با بنز مقایسه بکنی یه مسئله دیگه س

  24. بنده رانا پلاس پانوراما دارم
    موتور tu5p و گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی عالیه
    همه خودرو های داخلی رو تست کردم
    تا زمانی که بچه هام بزرگ بشن و رو صندلی های پشت راحت بتونن بشینن عوضش نمیکنم
    به غیر از قاب آینه هیچ کدوم از مشکلات مطرح شده رو نداشتم و کاملا راضی هستم

    • سلام من رانا پلاس دارم فقط مشکل مشکلم اینکه تو سرعت ۱۲۰ ۱۳۰ تا تو جاده وقتی باد میاد ماشینو گیجش میکنه و تعادلش رو بهم میزنه لطف راهنمایی کنید ممنون میشم بردم نمایندگیی میگ چیزیش نیس

  25. یکی از مزایای خودرو “رانا پلاس” بین گزینه های هم رده در داخل ایران با 206 و 207 و پارس ال ایکس و 405 SLX میتوان به طراحی شکیل تر و بروزتر و امروزی ترش اشاره کرد اما از نظر کیفیت و متریالی که بهش اشاره کردید تو متن مشکلی هست که همه تولیدات داخلی دارن و نمیشه تنها با نشر متن در مورد رانا این مشکل رو مختص رانا پلاس ها دونست چه بسا مشکل شدیدتر و بدترترش هم دارن.
    در کل رانا چون طراحی بروزتری داره بنده شخصا انتخابم راناست اما نباید از کابین تنگ 206 و هفتیش گذشت ولی اگه مصرفتون بیشتر شهری هست انتخابش عاقلانه تر از بقیه هم رده ها هست. (البته اگه مثل من دنبال سود و اینا نباشید و دلالی نکنید و صرفا مصرف کننده باشید!)

  26. برا من موتورش خیلی ضعیفه
    ۷ تا نمایندگی بردیم هیچکدوم قبول نکردند
    شمع‌ها رو باز کردیم و دیدیم که روغنی هستن! و حسابی هم جرم گرفته بودند. ده هزارتا کار کرده
    و هزارتا ایراد دیگه که از ماشین دویست میلیونی بعیده
    راستی، گیربوکس هم مشکل داره…

  27. سلام
    دوستان من قبلاً سمند و ۲۰۶ داشتم بعد از فروش اینا چند ماهی ماشین نداشتم و بعد ملی اینور و اونور تحقیق که ماشین بگیریم که تو سیستم سمند و پارس نباشه که خیلی قدیمیه یا مثه ۲۰۶ بی صندوق نباشه که یه مسافرت بتونیم بریم توجهم به رانا پلاس جلب شد که دیدیم موتور تیوفایوه و بقیه امکاناتش خیلی با ۲۰۶ تیپ دو فرق ندارن تو این فاصله رانا پانوراما اومد دیدیم موتورش جدید تره فناوری بهتری داره cvvt نسبت ۲۰۷ و ۲۰۶ از طرفی گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی هم خیلی جالب اومد و کنارش سقف شیشه هم جالب بود و یه چیز جدید.طی بررسی یه رانا پلاس پانا دید متریال داخلی عین ۲۰۷ هست و کنترل سیستم صوتی روی فرمان و کروز هم داره
    از طرفی کل محصولات که ایران خودرو میزنم چه برند پژو چه برند های دیگه همشون تو یه سطحن و فقط خودمون گول می‌زنیم
    پیچی رفتم یه رانا پاناروما گرفتم
    تجربه من بعد از دو ماه
    اول اینکه مابین به شدت بیصدا تره نسبت به پارس و سمند
    شتاب موتور عالیه مخصوصا در دنده ۵و ۶
    فرمان به شدت نرم و عالیه و این آپشن تو این قیمت خیلی راضی کننده است
    صندلی ها نسبت به سمندو پارس به شدت ارگونومی بهتر دارند
    کروز کنترل و سیستم صوتیش بسیار خوبه
    سقف شیشه ای از بیرون ماشین بروز تر کرده و از داخل دلباز شده
    برخلاف گفته دوستان هیچ کدوم از صدا های اضافه تو ماشین مشاهده نمیشه
    اما به نظر کمبود سیستم مالای مدیا
    نبود دکمه صندوق پران روی ریموت با وجود برقی بودن صندوق پران
    نبود سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
    و نبود دیلایت ایراد های ماشینند
    به نظر من اگر با فضای سرنشینان عقب مشکل ندارید بدون شک از پارس و سمند که موتور قدیمی داره و امکانات خاصی مثه فرمون برقی یا کروز نداره خیلی بهتره
    حداقل ماشین از لحاظ موتور و گیربکس و جعبه فرمان بروز تره و کابین بیصدا تری داری

  28. من رانا ۱۴۰۱ سقف شیشه ای گرفتم تو سرعت بالای ۱۲۰ یکم تعادلش ضعیفه من پارس داشتم اصلا اینطور نبود خیلی تعادل خوبی داشت برای همه اینطوریه ؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

Ami ارزان‌ترین خودرو برقی ترکیه، در یک هفته ۱۹۸ میلیون گران شد

Ami از سوی سیتروئن به تازگی در کشور ترکیه رونمایی و قیمت فروش آن تعیین شد. این خودرو برقی...

توافق تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از توافق با مقامات روسی برای تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران خبر داد. بیت ران - علیرضا...

سقوط اف ۱۴ / تام کت در اصفهان

صبح ۲۸ خرداد یک فروند جنگنده اف ۱۴ / تام کت در نزدیکی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان دچار سانحه شد و سقوط کرد. بیت...

زمزمه‌ی فروش پارس خودرو ؛ ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین...

این روزها بیش از هر زمان دیگری زمزمه‌ی فروش پارس خودرو به گوش می‌رسد. براساس اخبار رسیده آیا ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین خودروساز ایران...

خودروهای برقی در ترکیه و هزینه شارژ آنها طبق...

خودروهای برقی در ترکیه در حال تثبیت جایگاه خود در بین خریداران هستند. تنها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰۷۳ خودرو برقی...

پست‌های مرتبط