تعویض انواع خودرو با پراید ؛ چرا و چگونه؟

از دست ندهید

برخی از شهروندان برای تامین بخشی از هزینه زندگی خود به تعویض انواع خودرو با پراید روی آورده اند.

بیت ران – کاهش قابل ملاحظه قدرت خرید شهروندان ایرانی در بازار خودرو موجب شده است که این روز‌ها آگهی تعویض انواع خودرو با پراید در فضای مجازی جولان بدهد.

تا پیش از این روال آنگونه بود که مشتریان بازار خودرو، خودرو خود را با مدل‌های بالاتر خودرو تعویض می‌کردند، اما حالا گویا افزایش هزینه‌های زندگی، این قاعده را برهم زده است.

آگهی تعویض انواع خودرو از پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و سمند و حتی برخی انواع خودرو‌های چینی با پراید در سایت دیوار فراوان است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که تا پیش از این روال آنگونه بود که مشتریان بازار خودرو، اتومبیل خود را با مدل‌های بالاتر خودرو تعویض می‌کردند، اما حالا گویا افزایش هزینه‌های زندگی، این قاعده را برهم زده است.

تعویض انواع خودرو با پراید

پول رهن خانه کم آورده‌ام!

صاحب یکی از این آگهی‌ها درخواست کرده که پژو ۲۰۶ و کم کارکرد خود را با پراید تعویض کند. او می‌گوید که حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان پول کم دارد و برای تامین مبلغ رهن خانه خود ناچار به این کار شده است.

فرد دیگری که پراید مدل ۹۳ خود را برای تعویض با وانت مدل پایین آگهی کرده است، می‌گوید که کارگر یک کارخانه مواد غذایی بوده و به دلیل مشکلات اقتصادی کارخانه تعدیل شده است.

او ادامه می‌دهد که تصمیم دارد با تعویض خودروی پراید خود با وانت به استخدام اسنپ‌بار درآید.

بیشتر بدانید:

تست تصادف پراید

خارجی ها تست تصادف جاده ای پراید را نمی پذیرند

آخرین پراید از خط تولید گذشت؛ پایان ماراتن تولید پراید

تعویض خودرو با موتورسیکلت

در این میان برخی دیگر که توان مالی خود را خارج از قیمت‌های بازار خودرو می‌دانند، درخواست داده‌اند که خودروی خود را با موتورسیکلت یا خودرو تصادفی یا اسقاطی معاوضه کنند.

برخی دیگر از صاحبان آگهی هم گرچه در اطلاعیه‌های خود قید نکرده‌اند که تمایل دارند خودروی خود را با چه خودرویی تعویض کنند، اما به صراحت نوشته‌اند که درخواست تعویض با خودروی ارزان‌تر دارند.

تعویض انواع خودرو

این گروه از صاحبان آگهی معمولا خودرو‌های گران‌قیمت‌تری برای معاوضه دارند که شامل ساندرو، MVM و جک و … می‌شود و به نظر می‌رسد کاهش قدرت خرید خودرو حتی گریبان قشر متوسط بالا را هم گرفته است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که بنا به آخرین گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ چیزی نزدیک به ۵۰ درصد شهروندان ایرانی خودروی شخصی ندارند و حالا با صعود قابل توجه قیمت خودرو به نظر می‌رسد که این جمعیت افزایش داشته‌اند.

با وجود این، افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته همچنان تداوم داشته است و بهای خودرو‌های پرتیراژ در هفته اخیر بین چهار تا پنج میلیون تومان دیگر گران‌تر شده‌اند.

درحال‌حاضر به گزارش تجارت نیوز، قیمت پراید تا ۱۵۳ میلیون تومان و بهای پژو ۲۰۶ صندوق‌دار تا ۳۰۷ میلیون تومان رشد داشته و بهای خودروی کوئیک دنده‌ای هم به ۱۷۳ میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

طرح تبدیل حواله محصولات ایران خودرو؛ تبدیل ۲۰۷ دستی به ۲۰۷ پانوراما

از امروز قیمت تایر گران شد + جزئیات مصوبه ممنوعیت واردات تایر

اولین بانوی موتورسوار ایرانی به wmx مسابقات جهانی موتورکراس راه یافت




3 دیدگاه

  1. هر موقع درآمد و قیمت ماشین رو در ایران و امارات یا حتی ترکیه یا گرجستان مقایسه میکنم و یادم می‌افته ما پنجاه برابر نسبت به امارات و ده برابر نسبت به گرجستان قدرت خرید کمتری داریم و تنوع و ماشین های استاندارد در دسترس نداریم دلم میخواد کل ایران خودرو و سایپا رو آتیش بزنم و مسئولان خائن به مردم رو ……

    • بنام خدا.وقتی یه مدعی ادعاکرد دنیا که هیچ اخرت و عقبی رو دربست و تضمینی درست میکنه افراد عاقل باید فکر این روزها رو میکردند.لعنت خدا بر ظالمین و مدعیان .

  2. داستان پول پیش هم یکی دیگر از مواردی هست که به اختلاف طبقاتی دامن زده ، طلا می‌فروشی می‌ذاری روی پول پیش خونه، چهار سال دیگه همون مقدار طلایی که فروختی ارزشش ده برابر شده و به همون اندازه پول پیشی که دست مالک داری بی ارزش شده و هر سال باید پول پیشت رو اضافه کنی ، جمهوری اسلامی ….

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی کامل خودرو

چانگان X5 پلاس قرار است با موتور ۱۸۸ اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ شود. این خودرو کراس‌اوور چانگان...

پست‌های مرتبط