سایپا پیش فروش محصولات خود را متوقف کرد + دلایل

از دست ندهید

در پی مصوبه جدید شورای رقابت درباره نحوه پیش فروش خودرو، سایپا پیش فروش محصولات خود را متوقف کرد. اما چرا؟

بیت ران – اجرای طرح پیش‌فروش توسط خودروسازان تا زمان رفع ابهام از مصوبه جدید شورای رقابت متوقف خواهد بود.

دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به مصوبه‌ای که شورای رقابت اوایل شهریورماه در ارتباط با نحوه پیش‌فروش خودرو تصویب کرد، معترض هستند و آن را مغایر با قانون حمایت از مصرف‌کننده خودرو که در سال ۸۶ به آنها ابلاغ شده، می‌دانند.

خودروسازان در حال حاضر برای روشن شدن مساله شکایت خود را در مراجع بالادستی دنبال می‌کنند و تا تعیین تکلیف آن هیچ برنامه پیش‌فروشی را در دستور کار ندارند. اما مصوبه جدید شورای رقابت چه می‌گوید که اعتراض خودروسازان را به دنبال داشته است؟

خط تولید کوییک آر پلاس
سایپا پیش فروش محصولات خود را متوقف کرد
سهمی از قیمت خودرو که پیش‌پرداخت آن انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم احتمالی نمی‌شود

براساس مصوبه جدید شورای رقابت در زمان پیش‌فروش خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش‌پرداخت آن انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم احتمالی نمی‌شود و فقط بقیه سهم باقی‌مانده مشمول تورم بخشی احتمالی است.

به گزارش اتومبیل فارسی، این در حالی است که پیش‌تر مشتریانی که در طرح پیش‌فروش محصولات شرکت‌های خودروساز شرکت می‌کردند ابتدا مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت در زمان ثبت نام به حساب خودروسازان واریز می‌کردند و الباقی قیمت خودرو را بر اساس قیمت روز در زمان تحویل به خودروساز می‌پرداختند. با توجه به مصوبه جدید شورای رقابت درآمد خودروسازان در طرح‌های پیش‌فروش از این ناحیه آسیب خواهد دید بنابراین خودروسازان تمام تلاش خود را می‌کنند تا از اجرای آن جلوگیری کنند.

روز گذشته مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در نشست خبری خود اعلام کرد گروه خودروسازی سایپا تا مشخص شدن ابهام مصوبه جدید شورای رقابت در زمینه نحوه محاسبه قیمت خودروهای ارائه شده در طرح پیش‌فروش، هیچ گونه طرح پیش‌فروشی را اجرا نمی‌کند و تمرکز خود را روی طرح فروش فوق‌العاده خواهد گذاشت.

خط تولید کوییک آر پلاس سایپا پیش فروش

پیش از این خریداران با قیمت گذاری طرح پیش فروش مشکل داشتند

به گزارش بیت ران، پیش از مصوبه اخیر شورای رقابت خریداران در برخی موارد به ویژه زمانیکه تحویل خودروها با تاخیر همراه می شود، پس از دریافت دعوتنامه برای تحویل خودرو، از قیمت ها شگفت زده می شوند و می بینند که باید قیمتی بیش از آنچه فکر می کرده و برای آن برنامه ریزی کرده اند، را پرداخت کنند.

هستند بسیاری از خریداران که به دلیل همین قیمت گذاری های در زمان تحویل خودرو، از تکمیل وجه ناتوان می شوند و یا حواله خودرو را می فروشند، یا کلا از تکمیل وجه منصرف می شوند.

حالا اما سایپا با مصوبه جدید شورای رقابت که تکلیف خریدار را از ابتدای کار با قیمتِ مشخص، روشن می کند و شفافیت به همراه دارد، مخالف است و آن را به ضرر خود می داند.

بیشتر بخوانید:

قیمت کوییک برای تحویل خرداد ماه مشتریان را شوکه کرد

ساینا اس در دعوتنامه ساینا معمولی شد + قیمت

آپشن عجیب سایپا برای خودرو ساینا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط