فیلم درگ Rimac Nevera و Tesla Model S Plaid

از دست ندهید

Rimac Nevera و Tesla Model S Plaid سریعترین خودروهای برقی حال حاضر در دنیای اتومبیل هستند. خودروهایی که با قدرت‌های باورنکردنی خود قصد دارند استانداردهای جدیدی در صنعت خودروهای برقی تعیین کنند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – بالاخره رویداد رویایی اتفاق افتاد! اگر به دنیای اتومبیل های برقی علاقه مند هستید، ممکن نیست از زمان معرفی ریمک نورا و تسلا مدل اس پلد جدال این دو خودرو را در ذهن خود تصور نکرده باشید. خودروهایی که از همان ابتدای معرفی خود، برای یکدیگر خط و نشان می کشیدند.

اعداد و ارقام بر روی کاغذ

Rimac Nevera حاضر در این مسابقه درگ، دارای شماره شاسی ۲# است. یعنی دومین خودرویی که توسط کمپانی ریمک تولید شده و همانطور که حتماً می دانید، این کمپانی تنها ۱۵۰ عدد از این مدل را تولید خواهد کرد.

Nevera از چهار موتور الکتریکی بهره‌مند است. یعنی هر چرخ، یک موتور الکتریکی. قدرت تولید شده توسط موتورهای این هایپرکار الکتریکی ۱/۹۱۴ اسب بخار است و گشتاور خروجی آنها به ۲/۳۶۰ نیوتن‌ متر می رسد!

Rimac Nevera حاضر در این مسابقه درگ از تایرهای میشلن Pilot 4S برخورد دار است و با ۸۸ درصد شارژ باتری در خط استارت مسابقه قرار گرفت. لازم به ذکر است که این خودرو، ۲/۴۰۰/۰۰۰ میلیون دلار قیمت دارد.

در طرف دیگر این مسابقه تسلا مدل اس پلد قرار دارد. خودرویی که سر و صدای بسیاری در جهان بپا کرد. اما حالا وقت آن رسیده تا عملکرد واقعی این خودرو در برابر ریمک نورا محک زده شود.

تسلا مدل اس پلد دارای ۳ موتور الکتریکی است. این موتورها مجموعاً ۱/۰۲۰ اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهند و گشتاور خروجی آنها رقمی معادل ۱/۰۵۰ نیوتن متر است.

گرچه اعداد و ارقام تسلا در مقایسه با ریمک فاصله بسیاری دارد، اما باید گفت که اختلاف آنها در زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها چند دهم ثانیه است.

تسلا مدل اس پلد حاضر در این تست از تایرهای مشابه ریمک نورا بهره مند است. ضمن اینکه با شارژ ۱۰۰ درصدی باتری های خود در خط استارت حاضر شده است. مدل اس پلد در بازار جهانی با قیمت ۱۲۴/۰۰۰ دلار به فروش می‌ رسد.

این مسابقه درگ سه مرتبه از سوی Drag Times برگزار می شود و هر سه بار نتیجه یکسانی حاصل می شود. تنها تفاوت در میزان ری‌اکشن تایم راننده ها در این مسابقه است.

بهترین نتیجه کسب شده برای شتاب صفر تا صد کیلومتر از آن Rimac Nevera بود. این خودرو موفق شد در زمان ۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این در حالی بود که تسلا مدل اس پلد در زمان ۲/۱۷ ثانیه به این سرعت دست یافت.

بهترین رکوردهای کسب شده در این مسابقه درگ را می توانید از جدول زیر دنبال کنید.

بهترین رکوردها Nevera Model S Plaid
صفر تا ۶۰ مایل ۱/۹۰ ۲/۰۸
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲/۰۰ ۲/۱۷
صفر تا ۱۰۰ مایل ۳/۶۱ ۴/۲۷
صفر تا ۱۳۰ مایل ۵/۳۶ ۶/۷۸
صفر تا ۱۵۰ مایل ۶/۸۸ ۸/۹۹
۶۰ تا ۱۳۰ مایل ۳/۴۲ ۴/۶۹
۱۰۰ تا ۱۵۰ مایل ۳/۲۷ ۴/۷۱
۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر ۲/۹۵ ۴/۰۶
۱/۸ مایل ۵/۶۴ ۶/۰۲
¼ مایل ۸/۵۸ ۹/۲۷

فیلم درگ Rimac Nevera و Tesla Model S Plaid

بیشتر بخوانید:

توقف تولید ۵ خودرو در ایران خودرو + جزئیات

پژو ۲۰۶ ایران خودرو از خط تولید خارج شد؟ / توضیحات دبیر انجمن خودروسازان

پژو ۲۰۷ اتوماتیک از مرز ۴۰۰ میلیون گذشت! / روند قیمت‌ها همچنان افزایشی است




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط