توقف تولید ۵ خودرو در ایران خودرو + جزئیات

از دست ندهید

برمبنای گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس آمار، توقف تولید ۵ خودرو در ایران خودرو کلید خورده است. این محصولات کدامند؟

بیت ران – گزارش وازرت صمت نشان می دهد: تولید پنج محصول در ایران خودرو متوقف شده است. پژو ۲۰۶ تیپ پنج،سمند سورن، پژو پارس و ۲۰۷ دستی در کنار رانا پنج محصولی هستند که در تیر تولید نشده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صمت ایران خودرو تولید ۵ محصول سواری خود را در تیرماه سال جاری متوقف کرده است.

این ۵ محصول سال گذشته تا پایان تیرماه در خطوط تولید این خودروساز حضور داشتند، اما امسال تولیدشان متوقف شده است.

توقف تولید ۵ خودرو در ایران خودرو
توقف تولید ۵ خودرو در ایران خودرو

۵ خودرو

۵ خودرویی که تولید آنها صفر شده است:

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

نخست: بی تردید در سرلیست خودروهای متوقف شده در اولین ماه تابستان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قرار دارد.

آمارهای وزارت صمت نشان می دهد ایران خودرویی ها طی ۴ ماهی که از سال جاری می گذرد حتی یک دستگاه از این خودروی جوان پسند را تولید نکرده اند.

در حالی تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در خطوط تولید ایران خودرو صفر شده است که سال گذشته این خودروساز تا پایان اولین ماه از فصل تابستان در مجموع بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ دستگاه از این محصول پرطرفدار خود را تولید کرده بود.

سمند سورن ELX

دوم: غول آبی جاده مخصوص در سایت تبریز خود نیز تولید سمند سورن ELX رو متوقف کردند. سال ۹۹ آبی های جاده مخصوص در بازه زمانی یاد شده تولید بیش از هزار و ۳۰۰ دستگاه از این محصول را نهایی کردند.

پژو پارس LX با موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک

سوم: پژو پارس LX با موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک نیز از لیست تولید ایران خودرو طی ۴ ماه ابتدایی سال جاری خط خورده است.آبی های جاده مخصوص پیش تر تولید این محصول اتوماتیک را در سایت های تولیدی خود در تهران، مازندران، فارس، سمنان و کرمانشاه در دستورکار داشتند اما سال گذشته تنها در سایت غربی خود در شهرستان صحنه استان کرمانشاه ۴۶۳ دستگاه از این خودرو را تولید کردند. آمارهای وزارت صمت نشان می دهد امسال نیز تولید این خودرو تا پایان اولین ماه از فصل تابستان متوقف مانده است.

پژو ۲۰۷ صندوقدار با گیربکس دستی

چهارم: ایران خودرویی ها تولید یک محصول از خانواده پژو ۲۰۷ را نیز در بازه زمانی یاد شده متوقف کردند. پژو ۲۰۷ صندوقدار با گیربکس دستی محصولی است که آبی های جاده مخصوص تا پایان تیرماه ۹۹ در مجموع بیش از ۳۴۰ دستگاه از آن را تولید کردند اما درآمارهای منتشر شده تا پایان تیرماه سال جاری نشان می دهد خبری از تولید آن نیست.

رانا معمولی

پنجم: رانا معمولی پنجمین محصول ایران خودرو است که تولیدش در ۴ ماه ابتدایی سال جاری متوقف شده است. آبی های جاده مخصوص تا پایان تیرماه سال گذشته تولید ۱۷۸ دستگاه از این محصول سدان خود را نهایی کرده بودند اما تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ یک دستگاه نیز از این محصول در خطوط تولید این خودروساز دیده نشده است.

بیشتر بخوانید:

پژو ۲۰۶ ایران خودرو از خط تولید خارج شد؟ / توضیحات دبیر انجمن خودروسازان

پژو ۲۰۷ اتوماتیک از مرز ۴۰۰ میلیون گذشت! / روند قیمت‌ها همچنان افزایشی است

توقف تولید ۵ خودرو  در ایران خودرو

منبع: اقتصاد نیوز




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط