منتظر تردد کدام خودروهای خاص در خیابان ها باشیم؟ / جزئیات اعلام شده از سوی گمرک

از دست ندهید

خودروهای خاص به زودی در شهرها تردد خواهند کرد. سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: پیرو درخواست و پیگیری مکرر مالکان خودرو های اروندی با حجم بالای ۲هزار و ۵۰۰ سی سی از ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان و گمرک خرمشهر مرخصی این خودرو ها از محدوده منطقه آزاد اروند آزاد شد.

بیت ران – حسن غیبی اظهار داشت: مالکان این خودرو ها می‌ توانند از امروز دوم مرداد ماه برای اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه و پس از سپری کردن مراحل قانونی خودروی خود ،از مرخصی خارج از محدوده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکان دریافت مرخصی خودرو های اروندی در سال مجموعا ۲ ماه می باشد که شرایط استفاده از آن در ۲ نوبت یک ماهه امکان پذیر است افزود: لازم است بین این ۲ نوبت مرخصی فاصله یک ماهه وجود داشته باشد.

نحوه دریافت مرخصی

غیبی بیان داشت: دریافت کنندگان مرخصی می‌ توانند با مراجعه به سایت tkgkh.ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.

پیشتر خروج خودروهای بالای ۲هزار و ۵۰۰ سی سی دارای پلاک اروند از محدوده قانونی منطقه آزاد اروند ممنوع بوده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تعداد خودروهای خاص در این منطقه کم نیست. حدود ۴۳ هزار خودروی پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تردد می‌ کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو رسماً اعلام شد / ویژه مرداد ماه ۱۴۰۰

بی‌وای‌دی تانگ در بازار ایران چه مشخصاتی خواهد داشت؟ / جزئیات قیمت احتمالی

حواله داران دنا پلاس توربو اتوماتیک بخوانند / انصراف یا تبدیل؟

منبع: ایرنا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

با قوی ترین اسکوترهای ایران آشنا شوید

قوی ترین اسکوترهای کشور کدام هستند؟ با چه قیمتی می توان صاحب آن ها شد و هر کدام چه...

پست‌های مرتبط