بی‌وای‌دی تانگ در بازار ایران چه مشخصاتی خواهد داشت؟ / جزئیات قیمت احتمالی

از دست ندهید

بی‌وای‌دی تانگ احتمالاً از سوی خودروسازی کارمانیا در بازار خودرو کشور حضور خواهد داشت. هرچند ورود دو دستگاه از این خودرو به محوطه کارخانه کارمانیا دلیلی بر آغاز تولید این خودرو در کشور نیست، اما می توان امیدوار بود که بالاخره پس از سال‌ها، محصولی از درب کارخانه کارمانیا خارج خواهد شد.

بیت ران – اخیراً تصاویری از کاتالوگ بی‌وای‌دی تانگ منتشر شده است. هنوز نمی‌توان این اطلاعات را رسماً تأیید کرد. چرا که این کاتالوگ هنوز بطور رسمی در سایت خودروسازی کارمانیا بارگذاری نشده است. البته هیچ لوگو و نشانه‌ای هم از خودروسازی کارمانیا در این کاتالوگ دیده نمی‌شود. اما این احتمال وجود دارد که بی‌وای‌دی تانگ در صورت حضور در خط تولید خودروسازی کارمانیا چنین مشخصاتی داشته باشند.

مشخصات احتمالی بی وای دی تانگ

حدود دو ماه قبل خودروسازی کارمانیا خبر از ورود دو دستگاه بی وای دی تانگ به محوطه کارخانه خود در بم داد. تصاویر نه چندان واضح و حرفه ای نیز از سوی تیم رسانه ای این خودروساز در اختیار رسانه ها قرار گرفت. اما همچنان این پرسش بدن پاسخ ماند که آیا تانگ در ایران حضور خواهد داشت؟ یا سرنوشت آن مانند سایر محصولات نمایشی کارمانیا خواهد شد؟

اگر تصور کنیم که رویاها به واقعیت تبدیل شده و پس از سال‌ها محصولی از درب کارخانه کارمانیا خارج خواهد شد، باید گفت بی وای دی تانگ دارای چنین مشخصاتی است.

موتور چهار سیلندر بنزینی که ۲ لیتر حجم آن است می تواند ۲۰۲ اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور این پیشرانه ۳۲۰ نیوتن متر ذکر شده که این نیرو و گشتاور برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو کار می کنند.

نکته قابل توجه در این خودرو، نبود گیربکس DCT است. در کاتالوگ مذکور ذکر شده است که گیربکس ۶ سرعته این خودرو از نوع AT یا اتوماتیک خواهد بود.

بی‌وای‌دی تانگ ۱۸۹۵ کیلوگرمی یک کراس اوور هفت نفره است. مانند BYD S7 که شمار بسیاری از مشتریان کارمانیا برای خرید آن ثبت نام کرده بودند.

این خودرو در بخش تجهیزات ایمنی مواردی چون ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها (TPMS)، هشدار پیش بینی تصادف (PCW)، هشدار خروج از خط (LDW)، شناسایی علائم ترافیکی (TSR)، کلید هوشمند، دید پانورامیک ۳۶۰ درجه، سنسور های پارک جلو و عقب (دو عدد در سپر جلو و چهار عدد در سپر عقب) و صندلی کودک ایزوفیکس را با خود به همراه دارد.

تجهیزات و امکانات

در بخش امکانات رفاهی، بی‌وای‌دی تانگ می تواند مواردی چون فرمان برقی (EPS)، سامانه کنترل پایداری (ESP)، ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، کروز کنترل، اتوهلد، قابلیت روشن شدن و استارت خودرو بوسیله ریموت، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، تنظیم هشت جهته صندلی راننده بصورت برقی، تنظیم چهار جهته صندلی سرنشین کناری بصورت برقی، چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ اتمسفر داخلی خودرو (تک رنگ)، آیینه های جانبی برقی مجهز به گرم کن، دوربین پانورامیک مجهز به حافظه ۳۲ گیگابایتی، دوربین ثبت وقایع با حافظه ۸ گیگابایتی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی TFT برای نشان دهنده ها، باز شدن هوشمند درب صندوق عقب با پا، سانروف پانورامیک و… را در اختیار مالک خود قرار بدهد.

همچنین سیستم صوتی آن دارای ۹ بلندگو بوده و مانیتور ۱۲.۸ اینچی قرار گرفته در داشبور قابلیت چرخشی دارد. یعنی هم می توان آن را بصورت عمودی تنظیم نمود و هم افقی.

سرنوشت تعهدات معوق

شنیده ها حاکی از آن است که خودروسازی کارمانیا تصمیم دارد مبالغ مشتریان را به روز کند. بیت ران نمی تواند رسماً این موضوع را تأیید کند، اما شنیده می شود مشتریانی که مبالغ ۷۰ میلیون تومانی را در سال های گذشته به حساب کارمانیا واریز کردند، اکنون به روز هستند یا خواهند شد.

این یعنی سرمایه به روز شده آنها نزد کارمانیا اکنون بین ۳۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تا ۴۲۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ارزش دارد. حال اگر خوش بین باشیم، می توان گفت که روزنه امیدی برای حضور بی‌وای‌دی تانگ در بازار ایران باز شده است.

قیمت احتمالی بی‌وای‌دی تانگ

شایعات تأیید نشده از سوی منابع موثق حاکی از آن است که کارمانیا قیمت تمام شده بی‌وای‌دی تانگ را رقمی بین ۹۲۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تا ۱/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان محاسبه کرده است.

با احتساب مبالغ به روز شده مشتریان، آن دسته از افرادی که قصد تحویل گرفتن این خودرو را دارند احتمالاً می بایست مابع التفاوت این رقم را به حساب شرکت واریز کنند.

چرا دوم مرداد؟

کارمانیا در هفته های گذشته اطلاعیه ای در سایت رسمی خود بارگذاری کرد که هنوز هم قابل مشاهده است. این شرکت در اطلاعیه قبلی خود تاریخ مراجعه مشتریان به نمایندگی ها را دوم مرداد ۱۴۰۰ ذکر کرده بود.

جالب است بدانید کارمانیا در دوم مرداد ۱۳۹۸ وعده هایی را به مشتریان خود داده بود. این وعده ها در قالب یک صورت جلسه به دست مشتریان رسید. حال، دو سال یک روز از وعده تحویل خودرو به مشتریان از سوی کارمانیا که در برگه ای بدون سربرگ به دست مشتریان رسیده بود گذشته است.

قرار بود روز گذشته مشتریان خودروسازی کارمانیا جهت تعیین تکلیف قراردادهای خود به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند. اما تعطیلات کرونایی مانع از اجرای این روند شد. البته کارمانیا در اطلاعیه خود ذکر کرده است که مشتریان ار فردا ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ می توانند اطلاعات تکمیلی را در مورد روند و جزئیات قراردادهای خود بدست آورند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه کارمانیا برای حواله‌داران / تکلیف قرارداد کیتون و کارمانیا چه شد؟

نماینده رسمی کیتون در ایران ایساتیس موتور کارا مدرن است، نه کارمانیا

حواله داران دنا پلاس توربو اتوماتیک بخوانند / انصراف یا تبدیل؟

کمپانی SSC اعتراف کرد رکورد سرعت هایپرکار Tuatara دروغ بود!

تویوتا به مشتریان لندکروزر: حق فروش این خودرو را تا یکسال ندارید!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط