افزایش تولید خودرو راهکار برون رفت از وضعیت فعلی بازار خودرو

از دست ندهید

با توجه به گفته های وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش تولید خودرو می تواند مشکلات بازار این کالا را برطرف کند و سبب کاهش قیمت شود.

بیت ران ـ رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص حمایت از کارگاه‌های صنعتی، گفت: «رونق تولید وجوه مختلفی دارد و ما امسال در نه ماهه گذشته از حیث تولید داخل بیش از حد برنامه‌ریزی شده پیشرفت داشتیم و مردم استقبال کردند و مشارکت‌کنندگان خوب همکاری کردند.»

وی ادامه داد: «برنامه ها خوب پیش رفته است و از حیث تامین نقدینگی آمار تقریباً مثل سال گذشته است اما چون نوسانات ارزی وجود داشته در عمل کمتر از سال پیش تامین صورت گرفته است. البته کمک محدودی که از نظام بانکی نیز دریافت شد در جای خود موثر بوده است.»

تولید خودرو

برای بازار شب عید آماده ایم

با توجه به گفته های این وزیر خودروسازان در طی یک سال گذشته بحث تولید داخل و بومی سازی را جدی گرفته و با همکاری بخش های مختلف توانستند بسیاری از قطعاتی را که از خارج تامین می شد در داخل تولید کنند. این موضوع سبب شده که قیمت تمام شده بسیاری از این قطعات کاهش یابد.

رحمانی تاکید کرد: « خودروسازان از بهمن تا به امروز قیمت کارخانه ای محصولات خود را افزایش نداده اند و نوسانات بازار ارز و خود بازار خودرو بوده که سبب افزایش قیمت خودروها در بازار آزاد شده است. این نوسانات نیز خود از برخی اتفاقات خارج از بازار خودرو نشات گرفته که البته با افزایش تولید خودرو ها این مشکل نیز برطرف می‌شود.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتها تصریح کرد: «ما به دنبال آن ایم که نه تنها تولیدات خودرو را تا پایان سال جاری که در سال آینده نیز افزایش دهیم. به خصوص آن که برای دورهایی مانند عید که تقاضا افزایش می یابد نیز برنامه ریزی های خاصی انجام داده و آمادگی کامل را کسب کرده ایم»

بیشتر بخوانیم:

قیمت خودرو کاهش نمی یابد؛ پیش بینی کوتاه مدت بازار خودرو

اخذ مالیات از فعالان بازار خودرو ؛ روشی تازه برای مبارزه با دلالی خودرو

وعده تکراری وزیر صنعت: خودرو به زودی ارزان می شود




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط