ماجرای مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه‌ای / ایران خودرو توضیح داد

از دست ندهید

بسیاری از خریداران خودرو از مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه‌ای خودروها شکایت دارند. خریداران باور دارند پرداخت این وجوه غیرقانونی است. خودروسازان نیز بر این عقیده‌اند که دریافت این وجه خلاف قرارداد با مشتریان نیست. ایران خودرو امروز درباره این مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه‌ای توضیح داد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – ایکوپرس امروز اطلاعیه مفصلی درباره جزئیات دریافت وجوه اضافی منتشر کرد. این خودروساز داخلی تأکید دارد مشتریانی که تعهدات آنان معوق است، از پرداخت مبلغ مالیات و عوارض ماده ۲۸ معاف هستند.

متن اطلاعیه ایکوپرس

با به‌روزآوری نرخ‌های مربوط به پرداخت‌های قانونی خودروسازان توسط مراجع ذیربط طبق روال هر سال، خودروسازان مکلف به اعمال نرخ‌های جدید، دریافت آن از مشتریان و پرداخت به مراجعی هستند که در قانون ذکر شده‌است.

در سال جاری نیز با اعلام مبالغ مختلف بیمه، مالیات و عوارض، مجموع این اعداد (که برای محصولات مختلف متفاوت است) برای پرداخت به مشتریان در میز کار مشتریان اعلام شد و پس از ارسال پیامک از سوی ایران خودرو، مشتریان عزیز می‌توانند از طریق میز کار نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

بر همین اساس، نرخ‌های جدید بیمه شخص ثالث که توسط بیمه مرکزی اعلام شد، نرخ مالیات و عوارض ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی به عنوان پرداخت‌های قانونی به مشتریان اعلام شد که با پرداخت آن، ایران خودرو مبالغ را در اختیار متولیان هر بخش قرار خواهد داد.

این اطلاعیه تاکید می‌کند، نرخ مالیات ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات سبز مشتریانی که تعهدات آنها معوق شد، توسط ایران خودرو به خزانه دولت واریز می‌شود. این دسته از مشتریان نرخ بیمه شخص ثالث و عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی را پرداخت خواهند کرد.

اختلاف قیمتی تجهیزات اضافی خودروها

ایران خودرو در این اطلاعیه درخصوص مابه التفاوت تجهیزات مرتبط با مرحله یک استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه عنوان کرد.

براساس الزامات ابلاغی سازمان ملی استاندارد باید قطعات جدید بر روی خودروها نصب شود. نصب این قطعات امکان شماره گذاری خودرو در سال ۱۴۰۲ را به تایید سازمان استاندارد می‌رساند.

بر همین اساس قیمت این تجهیزات مطابق در قرارداد مشتریان نیز قید شده‌است. تجهیزات اضافی به بهای پایه قبلی کارخانه‌ای اضافه و از مشتریان دریافت خواهد شد.

در مورد تعهدات با سررسید سال ۱۴۰۲ ارقام فوق به قیمت‌های پایه جدید اضافه خواهد شد. اطلاعیه ایران خودرو همچنین تصریح کرد، اصلاح قیمت پایه کارخانه‌ای اعلام شده‌از سوی شورای رقابت، مشمول تعهدات با سررسید قبلی و مشتریانی که قبلا نسبت به تکمیل وجه خودرو اقدام کردند نمی‌شود. این افراد صرفا ملزم به پرداخت مبالغ اصلاحی مالیات، بیمه، عوارض و تجهیزات استانداردی اجباری هستند.

بیشتر بخوانید:

قیمت چانگان CS35 پلاس اعلام شد / سود ۱۷ درصدی چانگان برای سایپا

قیمت لاستیک خودرو در بازار / جدول قیمت انواع مدل لاستیک خودرو

متقاضیان خودرو بخوانند / تحویل ۳ ماهه و آزادی پول های مسدودی از فردا




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

بحران درمدیران خودرو ادامه دارد؛شماره‌گذاری خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

به دلیل مشکل ایمنی شماره‌گذاری خودروی ام وی ام  ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد. بیت ران -...

پست‌های مرتبط