فراری ۲۹۶GTB با موتور شش سیلندر معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

از دست ندهید

فراری ۲۹۶GTB جدیدترین محصول این خودروساز ایتالیایی معرفی شد. فراری برای پیشرانه این خودرو یک موتور V6 با زاویه ۱۲۰ درجه در نظر گرفته است. فراری ۲۹۶GTB در حقیقت برادر کوچکتر مدل SF90 Stradale بشمار می رود و شاسی آن برخلاف تصور قبلی با مزراتی MC20 یکسان نیست.

فراری 296GTB با پکیج Assetto Fiorano
فراری ۲۹۶GTB با پکیج Assetto Fiorano

بیت ران – محمد فتح‌اللهی: بالاخره پس از ماه ها رصد تصاویر جاسوسی از فراری جدید، این خودروساز ایتالیایی تصاویر رسمی ۲۹۶GTB را منتشر کرد. این خودرو از یک پکیج پیشرانه V6 و سامانه پلاگین هایبرید استفاده می کند. موتور درون سوز فراری ۲۹۶GTB با بهره گیری از موتور درون سوز و سامانه هایبریدی می تواند ۸۱۸ اسب بخار ایتالیایی را در اختیار راننده قرار دهد.

اما چرا این نام برای این خودرو انتخاب شد؟ پاسخ این پرسش آسان است. ۲۹۶ به معنای یک موتور ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر است.

فراری همچنین اعلام کرد که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو ۲/۹ ثانیه است و شتاب گیری آن تا سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ادامه دارد.

خریداران اروپایی این خودرو خاص زودتر از متقاضیان آمریکایی به خودرو خود خواهند رسید. فراری اعلام کرده است که این محصول جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان اروپایی می رسد. قیمت در نظر گرفته شده برای فراری ۲۹۶GTB هم ۳۲۱،۰۰۰ دلار خواهد بود.

نخستین خودرو شش سیلندر فراری

فراری امروز هنگام رونمایی از این خودرو اعلام کرد که ۲۹۶GTB نخستین خودرو این کمپانی است که از موتور شش سیلندر استفاده می کند. البته این خودروساز ایتالیایی محصولات شش سیلندر دیگری هم در گذشته تولید کرده بود. اما هیچ کدام از آنها تحت نام فراری به بازار ارائه نشدند. از جمله آنها می توان به Dino 206 و ۲۴۶ اشاره کرد که با نام دینو به فروش رسیده بودند.

Ferrari 206 S Dino Spyder / شماره شاسی ۰۳۲
Ferrari 206 S Dino Spyder / شماره شاسی ۰۳۲
Ferrari 246 S Dino Fantuzzi 'High-Tail' Spyder / شماره شاسی ۰۷۸۴
Ferrari 246 S Dino Fantuzzi ‘High-Tail’ Spyder / شماره شاسی ۰۷۸۴
Dino 206 GT
Dino 206 GT

فراری مدل های دینو را در اواخر سال ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ ساخته بود. اما اگر به مدل ۲۹۶GTB باز گردیم، باید گفت معرفی این خودرو بدان معناست که مارانللویی ها به حضور در دنیای هایبرید ها علاقه دارند.

فراری ۲۹۶GTB جانشین مدل F8 Tributo خواهد بود.

مشخصات فنی

پیشرانه V6 پلاگین هایبرید فراری ۲۹۶GTB  کاملاً جدید است. این پیشرانه که با کد F163 شناخته می شود یک موتور ۲/۹ لیتری توربوشارژ است که می تواند به تنهایی ۶۵۴ اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور با الهام از پیشرانه اتومبیل فرمول یک فراری مجهز به سامانه MGU-K است. این سامانه، انرژی جنبشی را به نیروی الکتریسیته تبدیل می کند و می تواند ۱۶۴ اسب بخار به توان موتور اضافه کند. 

سامانه MGU-K به یک پک باتری ۷.۴۵ کیلوواتی متصل است. باتری ها برای پایین نگه داشتن مرکز ثقل خودرو در پایین ترین نقطه نصب شده اند. این سامانه به همان گیربکس DCT هشت سرعته ای متصل می شود که مدل های SF90 Stradale، روما و Portofino M هم از آن بهره مند هستند. فراری ۲۹۶GTB می تواند مسافت ۲۵ کیلومتر را در حالت EV طی کند. درست همانند برادر بزرگ تر خود SF90 Stradale.

موتور فراری 296GTB
موتور فراری ۲۹۶GTB

در نتیجه ترکیب موتور بنزینی و سامانه هایبریدی، فراری ۲۹۶GTB براساس گفته های فراری می تواند در ۲/۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این کمپانی ایتالیایی همچنین مدعی است که این خودرو جدید در زمان ۷/۳ ثانیه از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت عبور می کند.

فراری ۲۹۶GTB از مدل F8 Tributo در پیست Fiorano سریع تر است. فراری عنوان کرد که این خودرو مسیر پیست تست این کمپانی را در یک دقیقه و ۲۱ ثانیه طی می کند. این بدان معناست که خودرو جدید فراری تنها دو ثانیه در پیست تست فراری از برادر بزرگ تر خود کند تر است.

فراری 296GTB با پکیج Assetto Fiorano
فراری ۲۹۶GTB با پکیج Assetto Fiorano

فاصله بین دو محور فراری ۲۹۶GTB دو اینچ کمتر از سایر مدل های موتور میانی فراری است که همین امر موجب چابکی بیشتر رانندگی با آن می شود.

نمای جانبی فراری 296GTB
نمای جانبی فراری ۲۹۶GTB

طراحی

۲۹۶GTB المان هایی از طراحی خودروهای J50 و P80/C را نیز بهره گرفته است. این الگوها در قسمت جلو و پشت این خودرو به خوبی دیده می شود. در قسمت کناری اما ۲۹۶GTB بی شباهت به Alfa Romeo 4C نیست. در بخش نمای پشت این فراری و چراغ های عقب هم می توان رگه هایی از طراحی SF90 Stradale را مشاهده کرد.

فراری P80/C
فراری P80/C
فراری J50
فراری J50

کابین

در داخل کابین این خودرو تقریباً همان الگوهای طراحی SF90 Stradale را می توان دید. نمایشگر دیجیتالی جلوی راننده و نمایشگر سرنشین کناری، فضای کلاسیک فراری را با چاشنی المان های مدرن همراه می کند.

فضای داخل کابین بدون پکیج Assetto Fiorano
فضای داخل کابین بدون پکیج Assetto Fiorano

پکیج ویژه Assetto Fiorano

پکیج مخصوص Assetto Fiorano نیز از سوی فراری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. مشتریان می توانند با سفارش این پکیج ویژه در داخل کابین فیبرکربن بیشتری داشته باشند. با سفارش این پکیج پنل های داخلی درب ها نیز ساختاری فیبرکربنی خواهند داشت. بهره گیری از این پکیج به معنای صرفه جویی ۱۲ کیلوگرمی در ساختار کلی خودرو است.

فضای داخل کابین با پکیج Assetto Fiorano
فضای داخل کابین با پکیج Assetto Fiorano

اما این پکیج تنها محدود به فستیوال فیبرکربن در داخل خودرو نیست. همراه با این رژیم، شیشه عقب Lexan که ساختاری پلاستیک گونه دارد نیز نصب خواهد شد. علاوه بر تمامی این موارد، کمک فنر های قابل تنظیم هم در سیستم تعلیق آن در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

قیمت این پکیج ۳۹.۰۰۰ دلار است که رقم پرداختی کلی برای آن را به ۳۶۰،۰۰۰ دلار می رساند.

بیشتر بخوانید:

فراری F8 اسپایدر چه مشخصاتی دارد؟




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط