ترخیص خودرو در بنادر هرمزگان شروع شد / این محصولات کیا، هیوندای ترخیص شدند

از دست ندهید

رییس کل دادگستری هرمزگان، برای جلوگیری از معطلی و احتکار هزار دستگاه خودروی خارجی وارداتی در بنادر استان، دستور قضایی ترخیص خودرو صادر کرد.

بیت‌ران – مجتبی قهرمانی امروز با اشاره به گزارش‌های واصله مبنی بر واردات حدود هزار دستگاه خودروی «هیوندای النترا»، «توسان»، «کریتا»، «اکسنت» و «سانگ‌یانگ» به کشور و معطلی چند ماهه آن‌ها در بنادر استان هرمزگان، با صدور دستور ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات استان خواست ضمن پیگیری موضوع به سرعت جهت تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.

 

وی به دادستان بندرعباس و مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز ماموریت داد به منظور جلوگیری از احتکار و سوء استفاده‌های احتمالی با ورود به موضوع تاخیر به وجود آمده‌در ترخیص خودرو های وارداتی، شرکت‌های واردکننده را مکلف نمایند به نحوی عمل کنند که در حداقل زمان ممکن، فرآیند ترخیص این خودروها انجام شود. همچنین از این دستگاه ها خواست با اتخاذ تمهیدات لازم بر روند ترخیص این خودروها تا زمان تحویل آن‌ها به مشتریان واقعی نظارت کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد که انبارهای گمرکات نباید به مامنی برای احتکار کالا تبدیل شوند. وی تاکید کرد: در صورت اثبات هرگونه تخلف و معطلی بدون دلیل با هدف احتکار و افزایش قیمت کالاهای وارداتی یا کسب منافع غیرقانونی، ضمن تشکیل پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست دستگاه قضایی استان تسهیل تجارت و رفع موانع صادرات و واردات است. این کار با حضور میدانی و نظارت پی درپی قبل از رسوب کالا ها و ایجاد آسیب انجام خواهد شد. با ورود به موقع در کمک به بازرگانان و حمایت از دولت، وظایف غیرمحکمه داری خود را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

آیین‌نامه واردات خودروی ایثارگران تصویب شد

ایستگاه شارژ خودروی برقی در ۱۵ نقطه تهران احداث می‌شود

ام جی با بهمن موتور به بازار برمی‌گردد / ورود ۳ خودرو جدید MG به ایران قطعی شد

دنا جوانان اتوماتیک دربرابر دنا توربو دستی؛ نتیجه چه شد؟

۱۱۱۳ چانگان وارداتی سایپا از گمرک ترخیص شدند

آمار تولید خودرو اعلام شد / ۱۸ دستگاه اطلس و ۱۶ دستگاه سهند




2 دیدگاه

  1. چطوره این همه وارد میشه باید بره جلوی چشم آقازاده‌ها.ولی او مردمی که گمرک دارند نباید چشمشون ببینه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط