لندروور، مدلهای اسپرت دیسکاوری و رنجروور ایووک را به یک موتور پلاگین هیبریدی ۳ سیلندر مجهز خواهد کرد.
بیت ران – حسین ریحانی: خبرهایی که چندی پیش در مورد موتور پلاگین هیبریدی ۳ سیلندر لندروور منتشر شده بودند، درست از آب درآمدهاند.
به تازگی نسخه پروتوتایپ (آزمایشی) از رنجروور ایووک PHEV دیده شده است.
بنابر گزارش ها این خودرو از سیستم دوستدار محیط زیست جدید لندروور استفاده خواهد کرد.
لندروور از این موتور که P300e نام دارد، قرار است در مدل دیسکاوری اسپرت نیز استفاده کند.
این سیستم پلاگین هیبریدی از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربو به قدرت ۱۹۷ اسب بخار و یک موتور برقی ۱۰۷ اسب بخاری روی محور عقب تشکیل شده است.
باتری لیتیوم یونی این خودرو نیز ۱۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد.
مجموع قدرت و گشتاور این سیستم هیبریدی ۳۰۷ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتن متر است.
درباره تواناییهای حرکتی این شاسی بلندها، لندروور شتاب صفر تا صد کیلومتر ۶.۴ ثانیهای را برای ایووک اعلام کرده است.
دیسکاوری اسپرت PHEV در مقایسه با رنجروور ایووک ۲ دهم ثانیه کندتر است.
هر دو خودرو توانایی حرکت تا سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت را در حالت تمام برقی دارند.
شعاع تمام برقی ۶۶ کیلومتر
براساس اندازه گیریهای WLTP اروپا رنجروور ایووک با موتور P300e در هر کیلومتر تنها ۳۲ گرم دی اکسید کربن از خود انتشار میدهد و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی نیز ۶۶ کیلومتر است.
دیسکاوری اسپرت نیز با موتور P300e دارای شعاع حرکتی ۶۲ کیلومتر است.
این مدل در هر کیلومتر ۳۶ گرم دی اکسید کربن منتشر میکند.
سیستم هیبریدی جدید این خودروها دارای سه حالت است که هیبرید، EV و Save نام دارند. به گفته لندروور، باتری در هر دو این خودروهای هیبریدی زیر صندلیهای عقبی کار گذاشته شده است.
این باتری توسط یک صفحه محافظ فولادی به ضخامت ۶ میلی متر حفاظت میشود، تا در هنگام آفرود رفتن آسیبی به آن نرسد.
شارژ شدن کامل باتری لندروور با استفاده از سوکت خانگی به کمتر از ۷ ساعت زمان نیاز دارد.
با استفاده از شارژر سریع ۷ کیلوواتی AC امکان شارژ کردن باتری تا ۸۰ درصد در عرض یک و نیم ساعت نیز وجود دارد.
سریعترین زمان شارژ با استفاده از شارژرهای عمومی DC قابل دستیابی است و میتوان ۸۰ درصد باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ کرد.
شارژرهای DC دارای قدرت ۳۲ کیلوواتی هستند.
بیشتر بخوانید: