با نسل جدید رنج‌روور ایووک آشنا شوید

از دست ندهید

نسل جدید رنج‌روور ایووک هفته گذشته پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، در مراسمی در لندن رونمایی شد.

بیت‌ران -کوچک‌ترین عضو خانواده رنج‌روور برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار عرضه شد. ترکیب اندازه کوچک، امکانات لوکس و قیمت مناسب سبب شد ایووک به سرعت به شهرت جهانی برسد و با فروش بیش از هفتصد و ۷۰ هزار دستگاه، لندروور را که سال‌ها با خطر ورشکستگی روبرو بود از سقوط نجات دهد.

رونقی که ایووک در هشت سال گذشته به بازار شاسی‌بلندهای کوچک لوکس داد سبب شد خودروسازان دیگر به سرعت برای ساخت ماشینی مشابه دست‌به کار شوند و نسل دوم این ماشین حالا باید با رقبای قدری نظیر ب‌ام‌و X2، ولوو XC40 و آئودی Q3 رقابت کند.

طراحان لندروور در ظاهر مدل جدید تغییر زیادی نداده‌اند و با حفظ فرمول موفق قبلی، ماشین را جادارتر و کیفیت سواری را بهتر کرده‌اند. بیشتر تغییرات ظاهری از مدل ولار، عضو بزرگتر خانواده رنج‌روور، اقتباس شده است.

کاپوت نامرئی

از جمله امکانات منحصر به فرد ماشین، سیستمی است که با کمک دوربین کاپوت ماشین را حذف کرده و نمایی کامل از زیر و جلوی ماشین را در نمایشگر خودرو نشان می‌دهد. این سیستم به راننده کمک می‌کند ماشین را در مسیرهای ناهموار یا باریک به راحتی کنترل کند.

ایووک مانند قبل با پنجره‌های باریک و درهای پهن طراحی شده است. با این طراحی ظاهر ماشین اسپرت‌تر شده، اما دید عقب کم است. برای جبران این نقص، دوربینی در عقب ماشین تصاویر پشت خودرو را در آینه نشان می‌دهد. این فن‌آوری پیش از این در کادیلاک و تویوتا هم استفاده شده است.

 

برخلاف نسل اول، لندروور تنها مدل پنج در ایووک را می‌سازد و مدل سه به دلیل استقبال کم بازار حذف شده است.

علاوه بر سه موتور دیزل و سه موتور بنزینی، ایووک جدید با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته می‌شود. این سیستم ترکیبی از یک موتور سه لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی است و به گفته لندروور میزان آلودگی آن تنها ۴۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است. ماشین دیفرانسیل جلو است، اما می‌توان آن را با دو دیفرانسیل هم سفارش داد.

نسل دوم رنج‌روور ایووک با قیمت پایه ۴۰ هزار و ۵۰۰ دلار از اوایل سال ۲۰۱۹ در بریتانیا و اروپا به مشتریان تحویل می‌شود و کمی بعد به بازار چین و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

 

 

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط