XM Label Red به عنوان قوی‌ترین SUV هیبریدی BMW معرفی شد

از دست ندهید

XM Label Red قدرتمندترین خودرویی است که توسط BMW تولید شد. این شاسی بلند هیبریدی دارای یک موتور توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 است. این موتور بنزینی در ترکیب با موتور الکتریکی می‌تواند تا ۷۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

"ب‌ام‌و

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – این ارقام نشان دهنده افزایش ۹۴ اسب بخاری و ۲۰۰ نیوتن‌متری نسبت به مدل استاندارد XM است. این افزایش توان تا حدی مدیون پکیج ارتقا یافته‌برای موتور V8 است.

موتور بنزینی XM Label Red به تنهایی ۵۷۷ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جالب است بدانیم که موتور XM استاندارد ۴۸۳ اسب بخار است.

"ب‌ام‌و

در همین حال، عناصر پیشرانه الکتریکی XM – یک باتری ۲۵.۷ کیلووات ساعتی و یک موتور ۱۹۴ اسب بخاری با گشتاور ۲۰۷پوندفوت  (۲۸۰ نیوتن‌متر) – تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.

ب‌ام‌و یک اختراع جدید درباره این خودرو ثبت کرد که گشتاور موتور را تا حداکثر ۳۳۲ پوندفوت (۴۵۰ نیوتن‌متر) افزایش می‌دهد. اما این تکنولوژی که pre-gearing نام دارد، مشخص نیست که آیا این امکان همیشه در دسترس قرار دارد یا محدود به تنظیمات سامانه کنترل کشش است.

غرش اضافه موتور XM Label Red باعث کاهش جزئی در پیمایش الکتریکی این خودرو شد. به‌طوری که پیمایش آن از ۵۵-۵۱ مایل به ۵۲-۴۷ مایل رسید. اما این میزان پیمایش (حدود ۸۴ کیلومتر) هنوز یک رقم رقابتی در بین PHEVهای شاسی بلند است.

عملکرد ب‌ام‌و XM Label Red

"ب‌ام‌و

به‌روزرسانی‌ها در این خودرو نسبت به نسخه معمولی به معنای آن است که Label Red می‌تواند سرعت ۰-۱۰۰ کیلومتر را در ۳.۸ ثانیه طی کند. یعنی ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از XM معمولی.

اگر Label Red خود را با پکیج آپشنال M Driver’s Package خریداری کنید، می‌توانید تا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت از سرعت‌گیری با آن لذت ببرید.

اما Label Redهای استاندارد فقط مجازند تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت شتاب‌گیری داشته‌باشند. یعنی برای تجربه ۴۰ کیلومتر سرعت بیشتر، باید بهای بالاتری نیز پرداخت کرد. ب‌ام‌و می‌گوید این شاسی بلند هیبریدی در حالت الکتریکی تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

"ب‌ام‌و

نیرو موتور XM Label Red براساس حالات رانندگی توسط یک کلاچ الکترونیکی چند صفحه‌ای به هر دو محور آن منتقل می‌شود. این خودرو در حالت اسپرت ۴WD است. اما قدرت بیشتری به محور عقب ارسال می‌شود تا همانند یک ب‌ام‌و اصیل بتوان از دینامیک آن استفاده کرد.

دیفرانسیل محور عقب همچنین قادر است گشتاور را بین چرخ‌های چپ و راست تقسیم کند تا بدون نیاز به ترمزگیری‌های راننده، کم‌فرمانی را از بین ببرد. این در حالی است که دمپرهای ۴۸ ولتی دقت حرکت در زمان عبور از پیچ‌ها را نیز افزایش می‌دهند.

طراحی XM Label Red

فلسفه طراحی BMW XM آن بود که هم در نمای طاهری و هم در طراحی داخلی کاملاً جلب توجه کند. این ویژگی در Label Red بیشتر از XMهای معمولی است.

XM Label Red در نمای بیرونی دیزاین‌هایی با رنگ قرمز تورنتو (Toronto Red) دارد که در اطراف جلوپنجره بسیار بزرگ آن می‌توان مشاهده کرد. این دیزاین‌های منحصربه‌فرد را در کنار شیشه‌های جانبی هم می‌توانیم ببینیم و در فضای داخل کابین هم تکرار شده‌است.

"ب‌ام‌و

پانصد نسخه از XM Label Red با رنگ متالیک ب‌ام‌و Individual Frozen Carbon Black به‌فروش خواهد رسید که به انحصار این شاسی‌بلند می‌افزاید.

چیدمان داخلی این نسخه با XMهای استاندارد یکسان است. صندلی‌های اسپرت زیبا با روکش چرم و صندلی‌های M Lounge در عقب محیطی فوق‌العاده را برای سرنشینان این خودرو به‌وجود آوردند.

ب‌ام‌و XM Label Red
ب‌ام‌و XM Label Red

نورپردازی مولتی‌کار داخل کابین، تهویه مطبوع چهار نقطه‌ای و سیستم صوتی Harmon Kardon از جمله تجهیزات استاندارد XM Label Red هستند. البته سیستم صوتی ۱۴۷۵ واتی Bowers & Wilkins را هم به‌صورت آپشنال می‌توان برای آن سفارش داد.

این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش در می‌آید. چرا که BMW اعلام کرد که کشور چین، بازار کلیدی XM است و پس از آن بازار خودرو آمریکا و خاورمیانه در اولویت هستند.

ب‌ام‌و XM Label Red
ب‌ام‌و XM Label Red

ب‌ام‌و اعلام کرد دریافت سفارشات مربوط به خرید این خودرو را از ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) آغاز می‌کند. Label Red با قیمت پایه ۱۷۰/۸۶۰ پوند به‌فروش خواهد رسید. این در حالی است که XM استاندارد را می‌توان با قیمت پایه ۱۴۸ دلار خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

گواهی اسقاط خودروهای فرسوده‌هفته آینده صادر خواهد شد

جایگزین پژو ۲۰۶ را بشناسید / خداحافظی با هاچ‌بک محبوب ایران خودرو

تعرفه واردات خودرو در ایران بیشتر است یا در ترکیه؟

سئات آتکا با مشخصات فنی قدیمی در خودروسازان راین / بررسی فنی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

با قوی ترین اسکوترهای ایران آشنا شوید

قوی ترین اسکوترهای کشور کدام هستند؟ با چه قیمتی می توان صاحب آن ها شد و هر کدام چه...

پست‌های مرتبط