جیپ اونجر به عنوان خودرو سال قاره اروپا در سال ۲۰۲۳ رسید

از دست ندهید

جیپ اونجر ۲۰۲۳ برنده جایزه سالانه خودروی سال قاره اروپا در بروکسل (پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا) شد. در شصتمین دوره مراسم اهدای جوایز جهانی خودرو سال اروپا، شاهد رقابت فولکس واگن ID.Buzz، نیسان آریا و کیا نیرو با جیپ اونجر بودیم. اما این Avenger بود که توانست به عنوان خودرو سال اروپا در سال جدید میلادی انتخاب شود.

جیپ اونجر
جیپ اونجر

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – برای اولین بار، یک محصول برند جیپ توانست جایزه خودرو سال قاره اروپا را از آن خود کند. جایزه خودرو سال اروپا در حالی به جیپ اونجر الکتریکی رسید که این خودرو در بازار خودرو آمریکا شمالی به فروش نمی‌رسد. مقصد فروش این محصول از Jeep در حقیقت قاره اروپا، ژاپن و کره جنوبی است.

Avenger نخستین خودرو تمام الکتریکی جیپ است. این خودرو که در اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی شد، از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۵۴ اسب بخار (۱۱۵ کیلووات) استفاده می‌کند که قادر است گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متری تولید کند.

تمامی نیروی این موتور برقی به چرخ‌های جلو اونجر منتقل می‌شود. اگرچه بنا به بیان Jeep، نسخه چهار چرخ متحرک این خودرو برقی نیز در آینده در بازارهای هدف رونمایی خواهد شد.

یک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی ۲۴۹ مایل (معادل ۴۰۰ کیلومتر) پیمایش در چرخه WLTP (فرآیند تست هماهنگ‌ جهانی خودروهای سبک‌ وزن) برای این شاسی بلند الکتریکی فراهم می‌کند.

اگرچه در محیط‌های شهری و با سرعت پایین‌تر Jepp باور دارد که پیمایش اونجر می‌تواند به ۳۴۲ مایل (معادل ۵۵۰ کیلومتر) هم برسد. جیپ اونجر از طریق یک شارژر ۱۰۰ کیلوواتی می‌تواند در در عرض ۲۴ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری‌های خود را شارژ کند.

رأی‌گیری برای خودرو سال اروپا در سال ۲۰۲۳
فضای داخلی جیپ اونجر
فضای داخلی جیپ اونجر

جیپ اونجر در نبرد با سایر کاندیداهای خودرو سال قاره اروپا توانست در مجموع ۳۲۸ رأی مثبت دریافت کند. از میان این آراء، ۲۱ رأی برتر از بهترین هیئت داوران ۵۷ نفره به نمایندگی از ۲۲ کشور اروپایی هم به این خودرو الکتریکی رسید.

خودرو دیگری که شانس برد عنوان خودرو سال اروپا را داشت، فولکس واگن ID Buzz بود. این ون الکتریکی VW هم در مجموع ۲۴۱ رالی کلی و ۱۶ رأی برتر کسب کرد و توانست رتبه دوم را در زمان اعلام نتایج از آن خود کند.

در رتبه سوم هم نیسان با مدل آریا قرار گرفت. این خودرو با ۲۱۱ رأی موافق، موفق شد یکی از سه خودرو برتر در قاره اروپا برای سال ۲۰۲۳ باشد.

پس از پایان مراسم اعلام جوایز خودروهای سال قاره اروپا در سال ۲۰۲۳ شاهد آن بودیم که برای دومین سال متوالی، خودروهای تمام الکتریکی توانستند سه رده اول را از آن خود کنند.

سال قبل، کیا EV6 به همراه رنو مگان E-Tech Electric و هیوندای Ioniq 5 موفق شدند که به عنوان خودرو سال قاره اروپا، رده دوم و رده سوم دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

خودرو مردمی ترکیه در راه ایران / بررسی فیات تیپو پارسیان موتور

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در یک قدمی بازار خودرو / بررسی فنی و هزینه سرویس‌ها

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ کوشا خودرو در انتظار ورود به بورس کالا / بررسی مشخصات فنی

پراید رکورد زد / قیمت خودرو در بازار امروز




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط