چری ترکیه با معرفی خودروهای جدید رسماً آغاز به کار کرد

از دست ندهید

چری ترکیه امروز اول ژانویه ۲۰۲۳ به طور رسمی فعالیت خود را در بازار خودرو ترکیه شروع کرد. Fenghuo Si، مدیر چری ترکیه گفت که این برند چینی در ترکیه به دنبال نوآوری، مسئولیت پذیری و سود متقابل است.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – Chery پیش‌تر هم در بازار خودرو ترکیه حضور داشت. اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که این برند چینی بیش از ۱۰ سال است که در کشور ترکیه حضور دارد.

اما خودروهای قدیمی چری که از طریق یک شرکت واسطه‌ در ترکیه به فروش می‌رسید، مشتریان بسیاری نداشت. کیفیت بسیار پایین، طراحی قدیمی و قوای فنی ضعیف باعث شد چری هیچ موقعیتی در این کشور نداشته باشد.

حال با ورود به نخستین روز از سال جدید میلادی، چری اعلام کرد که به طور مستقل و بدون واسطه وارد بازار خودرو ترکیه شد. این برند چینی قصد دارد کارخانه خود را در این کشور تأسیس کند و هزاران ترک را برای تولید خودروهای چری به‌کار گیرد.

چری تلاش دارد تا چهره زشت خود را در تاریخ بازار خودرو ترکیه پاک کند. به همین دلیل با سه خودرو جدید که طی مراسمی در شهر استانبول رونمایی شد، ورود خود به بازار ترکیه را اعلام کرد.

Fenghuo Si، مدیر چری ترکیه تأکید کرد که Chery در حال سرعت‌بخشیدن برای ورود به بازار اروپا است. از همین رو کشور ترکیه که هم در آسیا و هم در اروپا قرار دارد به عنوان یک بازار مهم برای این سازنده چینی انتخاب شد.

پلی برای ورود به بازار خودرو اروپا
چری ترکیه / چری اومودا ۵
چری ترکیه / چری اومودا ۵

ترکیه نامزد ورود به اتحادیه اروپا است و بازار خودرو این کشور با موقعیت جغرافیایی خود بنا به بیان مدیر چری ترکیه برای این برند بسیار مهم است. چری در حقیقت بازار خودرو ترکیه را پلی برای ورود به بازار خودرو اروپا می‌بیند.

چری به بیان مدیران این برند در ترکیه، اولین برند خودروی چینی است که سفر جهانی شدن را آغاز کرد. این خودروساز چینی دارای پنج مرکز جهانی تحقیق و توسعه، ۱۰ کارخانه و ۱۵۰۰ مرکز فروش و خدمات در خارج از چین است.

از نظر آمار فروش، چری نه تنها برای ۱۹ سال متوالی صادرکننده شماره یک خودروهای سواری چینی بود، بلکه با عملکرد صادراتی سالانه ۴۱۰/۰۰۰ دستگاه خود، پیشتاز این بازار است. حجم فروش جهانی چری از ۱۱/۱ میلیون دستگاه فراتر رفت که ۲/۳۵ میلیون دستگاه آن در خارج از کشور چین تولید شد.

Fenghuo Si، مدیر چری ترکیه گفت که این برند چینی قصد دارد تعداد زیادی شغل در کشور ترکیه ایجاد کند. او در زمان رونمایی از خودروهای جدید این برند تأکید کرد Chery تجربه تکنولوژیکی و مهارت‌های خدمات پس از فروش بیست ساله خود را به ترک‌ها منتقل خواهد کرد.

ارزش‌های چری در ترکیه
Fenghuo Si و Ahu Turan مدیران چری ترکیه
Fenghuo Si و Ahu Turan مدیران چری ترکیه

Fenghuo Si مدیر چری ترکیه باورد دارد که در طول تاریخ ۲۰ ساله Chery، این برند ارزش‌های خاصی برای خود ایجاد کرد. او گفت Chery به معنای تکنولوژی است.

Si گفت: «ما هر سال سرمایه‌گذاری‌های بسیار جدی در امر تحقیق و توسعه انجام می‌دهیم. دومین ارزش مهم Chery “مُد” است. ما با بسیاری از طراحان مختلف در مراکز تحقیق و توسعه خود کار می‌کنیم. نتیجه این امر را می‌توانید در مدل OMODA 5 مشاهده کنید.»

او افزود: «یکی دیگر از ارزش های مهم برند چری “سبز بودن” است. “سبز” نشان‌دهنده بهره‌وری انرژی است و یکی از مهمترین مسائل برای این برند چینی به‌شمار می‌رود. چرا که Chery ضمن توسعه وسایل نقلیه با تکنولوژی بالا و طراحی مدرن، خودروهای الکتریکی و هیبریدی نیز تولید می‌کند و به طور خاص بر محیط زیست تمرکز دارد. ما این ارزش‌ها را مرحله به مرحله در بازار ترکیه اعمال خواهیم کرد.»

معاون مدیر چری ترکیه، Ahu Turan هم تأکید کرد که تمام خودروهای چری با موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک در ترکیه تولید خواهند شد.

این سازنده چینی مدل‌های TIGGO 8 PRO ،TIGGO 7 PRO و OMODA 5 را به بازار خودرو ترکیه معرفی کرد. اما هنوز قیمت این خودروها در ترکیه مشخص نیست. پیش‌بینی می‌شود زودتر از اردیبهشت ماه سال آینده قیمت این خودروها برای مشتریان ترک اعلام شود.

حرفی از بازار خودرو ایران نبود
چری ترکیه / چری تیگو ۷ پرو
چری ترکیه / چری تیگو ۷ پرو

مدیران چری بارها در زمان رونمایی از خودروهای جدید این برند در ترکیه تأکید کردند که Chery در بازارهای حاشیه خلیج فارس بسیار موفق است.

می‌دانیم که چری ماه‌هاست محصولات خود را با نام متفاوتی در ایران به فروش می‌رساند. مدیران این برند چینی هم علاقه‌ای به اعلام حضور در بازار خودرو ایران نداشتند و حرفی هم از این حضور در کنفرانس خبری چری در استانبول نشد.

باید منتظر بود و دید که محصولات جدید چری در ترکیه به چه قیمتی از سوی ترک‌ها قابل خرید خواهند بود. مطمئناً به محض قیمت‌گذاری این خودروها در ترکیه، نرخ آنها را با محصولات مشابه چری در ایران مقایسه خواهیم کرد.

اما پیش از آن باید حسرت فرصت حضور در بازار خودرو ترکیه را خورد که زمانی ایران خودرو سعی داشت با فروش محصولات خود در این کشور عرض اندام کند.

این خودروساز داخلی در زمان مدیریت فرشاد مقیمی اعلام کرد که در شهر Van ترکیه کارخانه خودروسازی تأسیس می‌کند. اما سال‌ها پس از این صحبت نه تنها این وعده در حد یک شعار باقی ماند، بلکه می‌بینیم چینی‌ها به سرعت در حال استفاده از هر فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازارهای گوناگون هستند.

بیشتر بخوانید:

تسمه تایم یا زنجیر تایم ؛ کدام برای خودرو مناسب‌تر است؟

کیا پگاس کوشا خودرو محصولی اقتصادی با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک

هایما S۸ ایران خودرو در بورس کالا رونمایی می‌شود + مشخصات و قیمت خودرو

چانگان UNI-T سایپا بررسی شد؛ موتور خودرو همان همیشگی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط