هایما S۸ ایران خودرو در بورس کالا رونمایی می‌شود + مشخصات و قیمت خودرو

از دست ندهید

بنابراعلام هایما S۸ / هایما ۸S ایران خودرو در بورس کالا رونمایی می‌شود. قیمت این خودرو که فروش موفقی در چین نداشته است چقدر اعلام شده و با چه مشخصاتی عرضه خواهد شد؟

بیت ران – گروه صنعتی ایران خودرو قرار است یکشنبه هفته آینده ۱۱ دی در مجموع ۴۵۰۰ دستگاه خودرو را در بورس کالا عرضه کند؛ از این تعداد ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی و ۵۰۰ دستگاه هایما S۸ است که این محصول برای نخستین بار روی تابلو معاملات می‌رود.

قیمت پایه پژو ۲۰۷ از سوی این خودروساز ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت پایه کراس اوور هایما S۸ معادل ۹۳۴ میلیون تومان اعلام شده است.

این خودروها ۲۵ فروردین سال آینده تحویل خریداران خواهد شد.

درصد پیش پرداخت سفارش خرید پژو ۲۰۷ صد درصد و هایما S۸ پنجاه درصد اعلام شده است.

هایما 8s هایما S۸ ایران خودرو در بورس کالا قیمت خودرو

مشخصات عرضه و قیمت خودرو 

در مشخصات عرضه این دو خودرو آمده است: هر کد ملی (خریداران حقیقی) صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو بوده و خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند. همچنین اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه در بورس کالا (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس اینجا (esale.ikco.ir) اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز، بیمه گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه های جانبی اقدام کنند.

هزینه‌های جانبی خرید پژو ۲۰۷ و هایما S۸ در بورس کالا

به گزارش کالاخبر، هزینه‌های جانبی در خودرو پژو ۲۰۷ شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان به‌علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

این هزینه در هایما S۸ نیز شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان به علاوه ۱۲ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است در صورت واریز نکردن هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

مکان تحویل پژو ۲۰۷ انبار کارخانه تهران و هایما S۸ انبار کارخانه خراسان رضوی است.

فروش هایما ۸S در ایران به زودی از سوی ایران خودرو آغاز خواهد شد. پیش از ورود این کراس اوور چینی به بازار خودرو ایران بهتر است میزان محبوبیت این خودرو را در بازار چین بررسی کنیم.

آمار فروش هایما ۸S در چین 

به گزارش بیت ران آبان ماه ۱۴۰۱ هایما ۸S در چین در رده ۱۸۳ فروش در بین کراس‌اوورهای کامپکت چینی قرار گرفت.

جایگاه فروش هر خودرو در بازار خودرو چین، براساس میزان فروش هر ماه یک خودرو تعیین می‌شود. از همین رو امکان دارد هایما ۸S در ماه‌های آتی در جایگاهی بالاتر یا پایین‌تر، از منظر فروش قرار گیرد. طبیعتاً فروش بیشتر به‌معنای جایگاه بالاتر و فروش کمتر به منزله جایگاه پایین‌تر است.

Haima 8S کراس اووری است که از سوی ایران خودرو در بازار داخلی خودرو کشورمان به فروش خواهد رسید.

آمار فروش هایما S۸ در چین

هایما 8s هایما S۸ ایران خودرو در بورس کالا قیمت خودرو
هایما ۸s هایما S۸ ایران خودرو در بورس کالا + قیمت خودرو

از آنجایی‌که با کراس اووری گران قیمت رو به رو خواهیم شد، بهتر است بدانیم میزان محبوبیت آن در بازار چین چگونه است.

ایران خودرو پیش‌تر اعلام کرده بود که تولید انبود هایما ۸S در خراسان از مهر ماه آغاز خواهد شد. برنامه IKCO این است که تا پایان سال ۵/۰۰۰ دستگاه از این کراس اوور جدید را به بازار ایران عرضه کند. اتفاقی که تا کنون نیفتاده است!

اما جالب است بدانیم که تا یازدهمین ماه از سال جاری میلادی، فروش این خودرو در چین به ۱۰۰۰ دستگاه نیز نرسید. حقیقت این است که جمع فروش هایما ۸S پس از یازده ماه، در چین ۶۰۷ دستگاه است.

برای درک بهتر میزان فروش هایما ۸S در بازار چین، بهتر است روند جذب مشتری آن را به‌صورت ماهانه در سال جاری میلادی بررسی کنیم.

بررسی ماه به ماه آمار فروش هایما ۸S در چین
آمار فروش هایما 8S در سال ۲۰۲۲
آمار فروش هایما ۸S در سال ۲۰۲۲

در ماه نخست سال جاری میلادی (دی/بهمن سال گذشته)، فقط ۲۲ نفر در کل بازار میلیارد نفری چین این خودرو را خریداری کردند. در فوریه (بهمن ۱۴۰۰) تنها ۱۴ چینی هایما ۸S را خریدند.

مارس ۲۰۲۲ (اسفند سال گذشته) تعداد کل خریداران این خودرو با رشد ۴ نفری به ۱۸ دستگاه رسید. هایما ۸S رکورد فروش افتضاح خود را در چین، در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) ثبت کرد. باور کردنی نیست اما این کراس اوور در چهارمین ماه از سال جاری میلادی که معادل فروردین ۱۴۰۱ است فقط  و  فقط ۱۳ خریدار داشت.

می ۲۰۲۲ (اردیبهشت/خرداد) بالاخره طلسم فروش هایما ۸S شکست و این کراس اوور توانست با فروش ۶۷ دستگاهی برای کمپانی کمی آبروداری کند.

روند افزایش تعداد مشتریان این خودرو در ژوئن (خرداد/تیر) سال جاری به ۷۴ نفر رسید تا هایما ۸S رکورد فروش امسال را ثبت کند. اما مجدداً آمار فروش این خودرو کاهش یافت و در جولای (تیر/مرداد) ۲۰۲۲ تنها ۶۰ چینی برای خرید این خودرو اقدام کردند.

آگوست (مرداد/شهریور) امسال برای فروش هایما ۸S رویایی بود. چرا که این کراس اوور توانست با فروش ۱۹۰ دستگاهی در چین رکورد فروش سال را از آن خود کند.

اما این رکورد تداوم نیافت و مجدداً در سپتامبر (شهریور/مهر) شاهد روند نزولی شدن فروش این خودرو بودیم. به طوری که جمعاً ۱۴۹ نفر برای خرید آن در چین اقدام کردند.

مشخصات فنی هایما ۸S ایران‌ خودرو
موتور هایما 8S ایران خودرو
موتور هایما ۸S ایران خودرو

هایما ۸S تنها با یک انتخاب برای موتور در بازار خودرو چین به فروش می‌ رسد. موتوری که هایما برای این کراس اوور کامپکت انتخاب کرده، یک ۱/۶ لیتری توربو است. موتوری که حجم دقیق آن ۱۵۹۴ سی سی و با کد HMA GA16-YF شناخته می‌شود.

این موتور ۱۹۲ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه نیرو دارد. میزان گشتاور خروجی آن به ۲۹۳ نیوتن متر می‌ رسد که در دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس است.

هایما ۸S با سه گیربکس مختلف در بازار چین به فروش می‌رسد. یک مدل دستی و دو مدل اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی موتور را بر عهده دارند.

نسخه دستی آن ۶ سرعته است و مدل اتوماتیک (AT) این خودرو نیز از همین تعداد دنده بهره‌مند است. نمونه سوم یک جعبه دنده دو کلاچه تَر (WDCT) است.

گیربکس انتخابی برای بازار ایران شش سرعته اتوماتیک است. این جعبه دنده تمامی توان قوای محرکه را به محور جلو منتقل می‌کند.

Haima-8S-Ikco-Bitrun-Images
هایما ۸s هایما S۸ ایران خودرو در بورس کالا + قیمت خودرو

در تاریخ یازدهم آبان ۱۴۰۱ رسماً از سوی ایران خودرو اعلام شد که تولید انبوه هایما ۸S در ایران خودرو خراسان شروع شد. هنوز مشخص نیست که کراس اوور چینی جدید این خودروساز داخلی با چه امکانات و آپشن‌هایی به دست مشتری ایرانی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

چانگان UNI-T سایپا بررسی شد؛ موتور خودرو همان همیشگی
معرفی کیا سونت کوشا خودرو؛ از هندوستان تا ایران با ۱۱۳ اسب بخار
چانگان UNI-K ؛ همه چیز درباره کراس اوور وارداتی سایپا
هیوندای کونا می تواند وارد ایران شود + قیمت و مشخصات
آیتو M۵ کراس اوور احتمالی بهمن موتور و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم
فونیکس FX سه برابر قیمت چین در ایران فروخته خواهد شد



1 دیدگاه

  1. ملت فقط باید ماشین های اَشغال جینی را بخرند این چه وضعی است ملت جه گناهی کردند که حق داشتن یه ماشین خوب خارحی را ندارند
    خسته ناشید مسولان

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط