داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

از دست ندهید

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟

بیت ران – کوروش منصوری به ایران سفر کرده بود تا با ایران خودرو به توافق برسد تا خودروهای این شرکت از جمله دنا را تیونینگ کند این مذاکرات با کوروش منصوری در حاشیه همایش موتور با شرکت ایپکو انجام شد و توافق اولیه هم بدست آمد اما به دلایل نامعلوم هیچ گاه نهایی نشد امین آزاد سردبیر بیت ران درباره این موضوع با کوروش منصوری مصاحبه کرده است.

فیلم مصاحبه در یوتیوب

منصوری یکی از بزرگان صنعت خودو جهان است، منصوری از فراری تا بوگاتی به سبک یک ایرانی در راهی بی پایان قدم گذاشت است اما او از کجا شروع کرده تا به اینجا برسد؟

شاید هیچ کس فکر نمی کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع ترین خودرو خیابانی است را تیونینگ کند اما کوروش منصوری این کار را کرد.

شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از موفق ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکتش را  تبدیل به یکی از  معروف ترین نشان های دنیای برندهای لوکس کرده باشد.

حالا هرچه قدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است، منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشنا است.

شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

داستان از کجا شروع شد

کوروش منصوری متولد ۱۳۴۰  و اهل چالوس است. وی قبل از آنکه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می کرد. کوروش منصوری در گفتگو با مجله ماشین گفته است : «سال ۱۹۸۹ بود که بدلیل علاقه شخصی در شهر مونیخ کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال ها مشغول تولید قطعات و همکاری با کمپانی های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودیم اما به خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه تولید کنیم؟!

حالا زمانی است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس کار را با بنتلی آغازکردیم که بسیار موفق بود و پس از آن به سراغ استن مارتین رفتیم.

ما بسراغ خودروهایی رفتیم که تاکنون کسی روی شان کار نکرده بود.در ضمن ما با تمام تیونرهای آلمانی دوست و همکاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می رفتیم، برابوس ناراحت می شد و یا اگر به سراغ بی ام و می رفتیم “هارت گه ” یا “اشنیتزر” از ما دلخور می شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آنها کارخودشان را انجام دهند و ما روی شاخه های خالی بیاییم.

پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فرراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون که نهایت کار است، رفتیم.»

کوروش منصوری
کوروش منصوری در گفتگو با امین آزاد

شجاعت در تغییر

شاید کسی جرات نمی‌کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد، را تقویت کند. اما کوروش منصوری این کار را کرد. وی بین ۸۵ تا ۹۰ اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه کرد. کوروش منصوری چنان موفق بود که در کمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

کوروش منصوری ا زسال ۹۰ با MP Design در بیشتر نمایشگاه های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شرکت منصوری آنچنان رو به گسترش است که حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شرکت منصوری وضعیت خوبی دارد.

کوروش منصوری گفته است: ما مشتری های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطرداریم (دو تن از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر ۱۴ ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است.)

کوروش منصوری در جایی گفته است: قیمت بوگاتی را در حالت پر ۷۰۰هزار یورو در نظر می گیریم، البته بیشترین سود را کمپانی بوگاتی می کند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن های ما سقف دارد خیر ندارد، البته نهایت کار آپگرید موتور بوگاتی است که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار یورو به قیمت آن می افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رو در رو قرار داد امضاء کنیم.

آپشن عجیب و غیرمتداول خودروهای لوکس

بیشتر بخوانید:

از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی

خودرو کوچک ایرانخودرو

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

کوروش منصوری

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایرانخودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایرانخودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر۹۰ زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط