داچیا لوگان فیس لیفت LPG قوی‌تر از نسخه‌ بنزینی / بررسی مشخصات فنی

از دست ندهید

داچیا لوگان ماه‌هاست که در کشور همسایه ما یعنی ترکیه در حال عرضه به بازار است. این خودرو اقتصادی که رنو تالیانت برداشتی متفاوت از آن است، یکی از گزینه‌های وارداتی به بازار خودرو ایران به شمار می‌رفت. اما با خبری که روز گذشته منتشر شد، به نظر نمی‌رسد این خودرو اقتصادی جایی در بازار کشورمان داشته‌باشد.

نمای داخلی داچیا لوگان فیس لیفت
نمای داخلی داچیا لوگان فیس لیفت

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – روز گذشته امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت رسماً اعلام کرد که خودروهای فرانسوی و برندهای زیر مجموعه آن دیگر جایی در بازار خودرو کشورمان نخواهند داشت.

 اگر وزارت صمت به این تصمیم خود پایبند باشد، باید گفت که احتمالاً محصولات جدید داچیا هم مشمول این تصمیم خواهند شد. از همین رو، بعید است که خودروهایی چون داچیا لوگان جدید، ساندرو و یا داستر را روزی در ایران ببینیم.

فیلم بیت ران درباره این خودرو در یوتیوب

 

نسل سوم داچیا لوگان چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنو تالیانت

داچیا لوگان خودرو جدیدی در بازار خودرو اروپا نیست. نسل سوم این خودرو اقتصادی محبوب از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی قابل خرید است.

این محصول رومانیایی نسبت به نسل قبلی خود (نسل دوم) ۳۶ میلیمتر طویل‌تر شد. همین موضوع باعث شد تا فضای داخلی این خودرو بسیار بیشتر از نسل‌های قبلی خود باشد.

داچیا در زمان ارائه نسل سوم لوگان این خودرو فوق‌العاده را کمی از حالت جعبه‌ای شکل قدیم خارج کرد. دلیل آنکه نسل جدید این خودرو را کمی آیرودینامیک‌تر از قبل می‌بینیم این است که سقف آن ۱۰ میلیمتر کوتاه‌تر از نسل‌های قبلی طراحی و ساخته‌شد.

داچیا لوگان جدید بر پایه پلت فرم CMF-B LS گروه رنو – نیسان شکل گرفت. خودروهایی چون داچیا ساندرو جدید، رنو تالیانت و داچیا Jogger هم بر روی همین پلت فرم به بازار راه یافتند.

داچیا و رنو باور دارند این پلت فرم سبک‌تر از بن‌سازه‌های قبلی است. در عین حال فرانسوی‌ها مدعی هستند این پلت فرم در برابر تست‌های تصادف سنگین‌تر، مقاوم‌تر است و به دلیل سبک‌تر بودن می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت داشته باشد.

آپدیت‌های ظاهری تازه لوگان در نمایشگاه خودرو پاریس

"<yoastmark رنو تالیانت

گرچه داچیا لوگان خودرو جدیدی در بازار خودرو اروپا نیست، اما این خودرو محبوب با آپدیت‌های ظاهری جدید در نمایشگاه خودرو پاریس ظاهر شد.

یکی از مهمترین به‌روزرسانی‌های داچیا در نمایشگاه خودرو پاریس، نصب لوگوی جدید خود بر روی تمامی محصولات جدید بود. لوگان هم از این موضوع بی نصیب نماند و از این پس قرار است آن را با ظاهری جدید و مدرن تماشا کنیم.

اگر میزان محبوبیت این خودرو برای شما جای سوال دارد باید بگوییم که فقط مدل لوگان در طول ۸ ماه گذشته بیش از ۶۴.۰۰۰ مشتری در کشور ترکیه داشت.

داچیا لوگان فیس لیفت / رنو تالیانت
داچیا لوگان فیس لیفت

لوگان جدید به هیچ وجه دیگر خودرو حوصله سر بری نیست. به‌روزرسانی‌های ظاهری در این خودرو آنچنان زیاد نیستند. اما به روز شدن طراحی جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب، آیینه‌ها و… باعث شد تا شمایل کلی این اتومبیل فوق‌العاده از اقتصادی بودن درآید.

البته این خودرو اقتصادی هنوز هم خوی ارزان قیمت خود را حفظ کرده‌است. برای مثال می‌توان گفت که حتی نشان LOGAN که بر روی درب صندوق عقب این خودرو قرار دارد در حقیقت یک برچسب است.

اما واکنش بسیار مثبت علاقه‌مندان به این خودرو در نمایشگاه خودرو پاریس آنقدر بالا بود که Berk Çağdaş مدیر Renault-Mais AŞ ترکیه اعلام کرد احتمالاً این خودرو جانشین تالیانت در ترکیه خواهد شد.

داچیا لوگان جدید جایگزین رنو تالیانت در ترکیه خواهد شد؟
داچیا لوگان فیس لیفت
داچیا لوگان فیس لیفت

رنو تالیانت که در سه تیپ و نسخه مختلف به فروش می‌رسد. Joy 1.0 Sce با موتور ۹۹۹ سی سی ۶۵ اسب بخاری ۴۴۷.۰۰۰ لیر (معادل ۸۵۸.۲۴۰.۰۰۰ تومان) قیمت دارد.

نسخه Joy 1.0 Turbo X-tronic که از موتور ۱ لیتری ۹۰ اسب بخاری استفاده می‌کند نیز ۵۲۴.۰۰۰ لیر (۱.۰۰۶.۰۸۰.۰۰۰ تومان) از سوی رنو ترکیه قیمت‌گذاری شد.

فول‌ترین نسخه رنو تالیانت در ترکیه Touch 1.0 Turbo X-tronic نام دارد که از همان موتور یک لیتری ۹۰ اسب بخاری بهره‌مند است. این مدل ۵۵۶.۹۰۰ لیر (۱.۰۶۹.۲۴۸.۰۰۰ تومان) در بازار خودرو ترکیه ارزش دارد.

رنو تالیانت در بازار خودرو ترکیه خودرو محبوبی است. اما با پرداخت ۱۷.۰۰۰ لیر (۳۲.۶۴۰.۰۰۰ تومان) می‌توان رنو مگان ۲۰۲۲ را خریداری کرد. به همین دلیل تنها مدل Joy 1.0 Sce که کمترین امکانات ممکن در میان سایر نسخه‌های تالیانت را دارد در ترکیه پر فروش ترین است.

Berk Çağdaş به عنوان مدیر Renault-Mais AŞ ترکیه در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس این احتمال را داد که داچیا لوگان فیس لیفت جانشین تالیانت در ترکیه شود. چرا که لوگان جدید در جایگاه یک خودرو اقتصادی می‌تواند نقش بهتری نسبت به تالیانت در ترکیه ایفا کند.

مشخصات فنی داچیا لوگان فیس لیفت مدل ۲۰۲۲
نمای جانبی داچیا لوگان
نمای جانبی داچیا لوگان

داچیا لوگان جدید با سه مشخصات فنی مختلف قرار است به دست مشتریانش برسد. نسخه پایه این خودرو مجهز به موتور H4D رنو است که با حجم ۹۹۹ سی سی می‌تواند ۹۰ اسب بخار را بین دورهای ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ در اختیار راننده قرار دهد.

این نسخه بنزینی که با گیربکس CVT نیز قابل خرید است ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در میان دورهای ۱۷۵۰ تا ۳۷۵۰ در دسترس است. لوگان جدید با این موتور در ازای هر صد کیلومتر به طور متوسط ۵.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند.

تیپ میانی داچیا لوگان دارای یک گیربکس ۵ سرعته دستی است. نسخه دستی این خودرو گشتاور بالاتری به میزان ۱۶۰ نیوتن متر در میان دورهای ۲۱۰۰ تا ۳۷۵۰ به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت این نسخه ۵.۱ لیتر در ازای هر صد کیلومتر اعلام شد.

اما لوگان جدید با یک موتور پایه گازسوز هم به فروش می‌رسد. این نسخه از لوگان که ECO-G نام دارد، ۱۰۰ اسب بخار در ۴۶۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند.

گشتاور خروجی این موتور ۹۹۹ سی سی که H4D 480 نام دارد، ۱۷۰ نیوتن متر در میان دورهای ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ است. بدین ترتیب نسخه LPG داچیا لوگان را می‌توان قوی‌ترین نمونه از لحاظ قوای محرکه دانست.

این نسخه از لوگان جدید فقط با گیربکس دستی به فروش می‌رسد و در ازای هر صد کیلومتر ۵.۳ لیتر LPG مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سمند سورن توربو چه ویژگی‌هایی دارد؟ / نکاتی که باید بدانید

مرسدس بنز تشریفات در آزادی + مشخصات و قیمت

تست مکث تیارا ؛ فیس لیفت Seek 5 چه ویژگی هایی دارد؟

ثبات قیمت موتورسیکلت و رکود بازار + اختلاف قیمت موتورسیکلت در ایران و جهان




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط