پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان‌

از دست ندهید

عدهپژو ۴۰۸ فعلاً فقط در نمونه بسیار محدود First Edition در دسترس قرار دارد و تنها مدلی است که می‌توانید آن را خریداری کنید. این خودرو فوق‌ العاده برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس امسال رونمایی شد و توانست نظر بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را به سوی خود جلب کند. پژو ۴۰۸ به بیان این برند فرانسوی اختراع جدیدی در کلاس سدان‌ها به شمار می‌رود.

پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید
پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – پژو ۴۰۸ جدید نمایانگر یک زبان طراحی به روز از این برند فرانسوی است. ۴۰۸ خودرویی است که پژو آن را «dynamic fastback» یا فست‌بک پویا می‌نامد.

پژو ۴۰۸ در عین فست‌بک بودن می‌تواند یک شاسی بلند هم لقب بگیرد. این خودرو همه‌کاره پژو احتمالاً یکی از موفق‌ترین مدل‌های این برند فرانسوی در سال‌های آتی خواهد بود. چرا که نیاز هر خریداری را برآورده می‌کند.

در حال حاضر، مشتریان بریتانیایی مدل محدودی از این خودرو را با نام «First Edition» می‌توانند خریداری کنید که تعداد آن فقط به ۵۰ دستگاه محدود شده‌ است.

پس از برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس، قیمت مدل First Edition پژو ۴۰۸ در بازار خودرو بریتانیا ۴۳.۲۵۰ پوند تعیین شد.

پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید
پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید

این نسخه از ۴۰۸ فقط و فقط با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. قدرت قوای محرکه آن براساس اعلام پژو ۲۲۲ اسب بخار است که همراه با یک پک برقی به دست مشتریانش می‌رسد.

این پک برقی شامل یک شارژ خانگی Wallbox است که خریداران می‌تواند در منزل خود آن را نصب کنند. به غیر از این، کمپانی پژو ۵۰۰ پوند هزینه شارژ این خودرو را در ایستگاه‌های شارژ شهری پرداخت می‌کند.

به تمامی این موارد یک پکیج خدمات که شامل چهار سال زمان یا ۴۰.۰۰۰ مایل پیمایش است هم به خریدار اهدا می‌شود.

جایگاه پژو ۴۰۸ مدل First Edition در جهان

نسخه First Edition دارای رنگ آبی متالیک، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن‌ و ماساژور است. سامانه اطلاعات و سرگرمی این خودرو که i-Cockpit نام دارد با صفحه نمایش ۱۰ اینچی و کابینی سراسر پوشیده‌شده با چرم Alcantara فضایی فوق‌العاده در اختیار سرنشینان آن قرار می‌دهد.

پژو برای این خودرو یک شارژر ۷.۴kW آنبورد نیز پیش‌بینی کرده‌است. نکته جذاب پژو ۴۰۸ پلاگین هیبریدی First Edition این است که این خودرو فقط و فقط از طریق پلت‌فروم خرید آنلاین پژو قابل خرید است.

پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید
پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید

۴۰۸ که جایگاهی بین خانواده ۵۰۸ و شاسی بلند سایز متوسط ۳۰۰۸ قرار دارد، استایل بدنه آن شبیه به Polestar 2 است. نکات کلیدی طراحی این خودرو، خلق یک هاچ‌بک پنج در قد بلند با تمرکز بر کاربردی بودن و خوش استایل بودن از سوی پژو بود. این برند فرانسوی درباره ۴۰۸ می‌گوید که این خودرو اولین در نوع خود در بازار خودرو جهان است.

بسیاری از استایل‌های پژو ۴۰۸ برای پژو بسیار جدید است. گرچه این خودروساز فرانسوی پیش‌تر با معرفی ۳۰۸ از سبک جدید طراحی محصولات خود رونمایی کرده بود، اما می‌توان به جرأت عنوان کرد که ۴۰۸ یک قدم رو به جلو برای این برند به شمار می‌رود.

پلت‌فرم و موتورهای پژو ۴۰۸

پلت‌فرم اصلی این مدل با ۳۰۸ مشترک است. از همین رو پژو موتورهای مشترک بسیاری هم برای تمامی محصولات خود استفاده می‌کند.

۴۰۸ بر روی آخرین پلت فرم به روز EMP2 پژو قرار دارد و به یک موتور بنزینی و همچنین پیشرانه های پلاگین هیبرید مجهز است. پژو می‌گوید که تمامی موتورهای موجود برای این خودرو از اوایل سال ۲۰۲۳ در اختیار مشتریان خواهد بود.

این برند فرانسوی همچنین اعلام کرد که یک نسخه کاملاً الکتریکی از این خودرو در دستور تولید قرار دارد که احتمالاً نام آن e-408 خواهد بود.

پژو می‌گوید تنها نسخه غیر برقی آن که مدل پایه نیز به شمار می‌رود دارای موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو بنزینی است. این موتور می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد. اما تولید این مدل تداوم نخواهد داشت و براساس اعلام پژو این نسخه تا پایان سال ۲۰۲۳ با یک مدل mild-hybrid جایگزین می‌شود.

موتورهای پلاگین هیبریدی پژو ۴۰۸
پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید
پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید

دو پیشرانه پلاگین هیبرید پژو با قدرت ۱۷۸ اسب بخار (مدل Hybrid 180) و ۲۲۲ اسب بخار (مدل Hybrid 225) برای این خودرو پیش‌بینی شدند.

هر دو مدل از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کنند که به یک موتور الکتریکی متصل‌اند و از یک باتری ۱۲.۴ کیلوواتی تغذیه می‌کنند.

شارژ کامل پک باتری پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید، یک ساعت و ۵۵ دقیقه طول می‌کشد و این کار با یک شارژر ۷ کیلوواتی خانگی (Wall Box) هم قابل انجام است.

مدل‌های ۳۰۸، ۵۰۸ و ۳۰۰۸ PHEV از سامانه پلاگین هیبرید یکسانی استفاده می‌کنند که می‌توانند بین ۶۰ تا ۶۳ کیلومتر پیمایش داشته‌باشند. بنابراین ارقام پیمایشی برای پژو ۴۰۸ نیز محتمل به نظر می‌رسد.

همه موتورهای این خودرو منحصراً به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند. بنابراین انتظار می‌رود مدل ۱.۲ بنزینی در حدود ۱۰ ثانیه برای شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت زمان نیاز داشته‌باشد.

سامانه کمکی برقی برای مدل‌های پلاگین هیبریدی‌ می‌توانند این نسخه‌های سنگین‌تر را به شتاب بهتری برسانند. براساس اعلام پژو نسخه Hybrid 225 قادر است در مدت زمانی حدوداً ۸.۵ ثانیه این خودرو را به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

سریع ترین نسخه پژو ۴۰۸ بدون شک مدل برقی e-408 خواهد بود. نیروی قوای محرکه این مدل از یک پک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که کمی بزرگتر از واحدی است که در پژو e-2008 و e-208 می‌بینیم. اما ترکیب شیمیایی جدیدی باتری‌ها براساس آنچه پژو می‌گوید برای بهبود پیمایش این خودرو کارایی لازم را دارند.

مدت زمان شارژ احتمالی مدل برقی پژو ۴۰۸

پژو ادعا می‌کند که e-308 می‌تواند در کمتر از ۲۵ دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های خود را کاملاً شارژ کند. بنابراین برای e-408 نیز همین مدت زمان مورد انتظار است.

مسافت پیمایشی ۲۴۸ مایلی (۴۰۰ کیلومتری) برای e-308 نیز ادعا شد. اما با وضعیت عمودی‌تر و آیرودینامیک کمتر e-408 نسبت به این خودرو هاچ‌بک احتمالاً در این میزان مسافت قابل پیمایش با e-308 مطابقت نخواهد داشت.

مدیر طراحی پروژه این خودرو آقای Pierre-Paul Mattei در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس گفت که طراحی و موقعیت ۴۰۸ کلید و مسیر اصلی بسیاری از مدل‌های جدید پژو خواهد بود.

او گفت: «۴۰۸ جدید چند سال پیش با هدف اختراع مجدد کلاس سدان‌ها شروع شد. موقعیت رانندگی این خودرو کاملاً پویا است. ۴۰۸ بالاتر از یک سدان است، اما نه به بلندی یک شاسی بلند کوپه. این خودرو برای افرادی است که به دنبال چیز جدیدی در خودروهای امروزی هستند. ۴۰۸ یک سدان بسیار داینامیک با حس و DNA مدرن پژو است.»

بیشتر بخوانید:

تست خودرو مکث تیارا ، جادار اما بی جان!

فونیکس اف ایکس در ترکیه با امکانات بیشتری به فروش می‌رسد

فروش هایما ۸S در چین رکورد زد / جدول آمار فروش ماهانه هایما ۸S در چین

منظور مسئول وزارت صمت از تولید ۹ خودروی جدید داخلی کدام محصولات است؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط