آئودی به طور رسمی حضور خود در فرمول‌یک را اعلام کرد

از دست ندهید

آئودی در سال ۲۰۲۶ وارد مسابقات فرمول‌ یک خواهد شد. از مدت‌ها قبل این شایعه وجود داشت و بالاخره این برند آلمانی ساعاتی پیش حضور خود در Formula 1 را رسماً اعلام کرد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – آئودی در مرداد ماه امسال و در جریان برگزاری گرندپری بلژیک اعلام کرد قصد دارد از سال ۲۰۲۶ وارد فرمول‌یک شود. اما در آن زمان به طور رسمی عنوان نشد که پارتنر و همکار این برند آلمانی در مسابقات فرمول‌یک کدام تیم خواهد بود.

ب ام و سائوبر
ب ام و سائوبر

براساس اعلام رسمی آئودی این خودروساز آلمانی از سال ۲۰۲۶ همراه با تیم سائوبر وارد فرمول یک خواهد شد. سائوبر پیش‌تر تجربه همکاری با BMW را نیز داشت.

سائوبر در بیانیه‌ای گفت: «این همکاری تیم را به افق‌های جدیدی می‌برد و آینده بلند مدت این شرکت را تضمین می‌کند. کارکنانی که بهترین در کار خود هستند در کنار بهترین تونل باد قاره اروپا و پیشرفته‌ترین تاسیسات تولید قطعات نوید بخش یک همکاری بسیار طولانی است.

آلفارومئو سائوبر
آلفارومئو سائوبر

همانطور که قبلاً اعلام شد، تیم سائوبر همچنان با نام «آلفارومئو» در مسابقات فرمول یک حضور خواهد داشت. براساس قرارداد همکاری بین سائوبر و آلفارومئو، این تیم تا سال ۲۰۲۳ با نام Alfa Romeo-Sauber در فرمول یک دیده‌خواهد شد.

اما در پایان آن فصل این قرار داد نیز به پایان خود می‌رسد. از همین رو، پیش‌بینی می‌شود که سائوبر در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ با نام خود یعنی Sauber در مسابقات دیده‌شود. پس از این مدت آئودی در سال ۲۰۲۶ شریک این تیم خواهد بود. نکته قابل توجه این است که تا سال ۲۰۲۶ تیم سائوبر همچنان از موتورهای فراری استفاده خواهد کرد.

استفاده از امکانات فنی سائوبر

Oliver Hoffmann عضو هیئت مدیره پروژه فرمول یک آئودی اعلام کرد که برای این برند آلمانی استفاده از تونل باد سائوبر برای سایر پروژه‌های موتوراسپرت نیز بسیار مهم است. همانطور که می‌دانیم آئودی سال‌هاست در رقابت‌های لمان حضور دارد و یکی از مدعیان این مسابقات به شمار می‌رود.

پیش‌بینی می‌شود آئودی تا سال ۲۰۲۶ مشغول طراحی و تولید نمونه‌های اولیه موتور فرمول یک خود باشد. در این میان ردبول هم در حال ساخت نخستین موتور فرمول یک خود است.

سال‌های آتی برای آئودی و ردبول بسیار مهم هستند. اگر آئودی در تولید موتور فرمول یک خود موفق باشد، نه تنها به عنوان یک تیم بلکه به عنوان یک تدارک دهنده موتور نیز می‌تواند به حضور در این مسابقات ادامه دهد.

ردبول هم به دنبال آن است که بدون وابستگی به سایر برندها، تیمی مستقل از خود به نمایش بگذارد. از همین رو رقابت جذاب موتورهای آئودی و ردبول در سال‌های آتی بسیار جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / بررسی فنی و قیمت

بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید / معرفی محصولات اروپایی BYD

نمایشگاه آفرود چگونه بود؟ + عجایب آفرود جهان در تهران!

TF21 ایران خودرو فیس‌لیفت MG3 نسل دوم است / بررسی همسانی TF21 و MG3




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط