سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی جدید سیتروئن

از دست ندهید

سیتروئن Oli در شرایطی معرفی شد که این برند فرانسوی یک ری برندینگ بسیار بزرگ را تجربه می‌کند. Oli در حقیقت نخستین خودروی سیتروئن با نام و نشان جدید اما اصیل این خودروساز فرانسوی است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – سیتروئن به طور رسمی لوگوی خود را تغییر داد. این بدان معناست که از این پس خودروهای سیتروئن را با نام و نشان جدیدی خواهیم دید.

اما اگر عمیق تر به لوگوی جدید این شرکت نگاه کنیم، مشخص می‌شود که این نشان در واقع یک بازگشت بزرگ و ریشته Citroen محسوب می‌شود.

نشانی که امروز آن را لوگوی سیتروئن می‌نامیم، نشانی بود که در سال ۱۹۱۹ توسط Andre Citroen انتخاب شد. در سالهای اخیر بسیاری از برندها لوگو و برند خود را آپدیت کردند و سیتروئن هم به این قطار پیوست.

لوگوی جدید سیتروئن یادآور تمامی افتخارات این برند فرانسوی در طول ۱۰۳ سال گذشته است. سیتروئن در زمان معرفی لوگوی جدید خود اعلام کرد که این نشان برای نخستین بار بر روی یک خودرو مفهومی مشاهده خواهد شد.

رنگ Monte Carlo Blue که رنگ خودروهای آیکون‌ای چون ۲CV یا DS بود، به عنوان یک هویت جدید در لوگوی سیتروئن شناخته خواهد شد. سیتروئن اعلام کرد که خریداران در سالهای آینده این رنگ را نیز می‌توانند برای خودروهای مورد علاقه خود انتخاب کنند.

اما رنگ قرمزی که در لوگوی سیتروئن وجود دارد، Infra-Red نامگذاری شد. این رنگ قرار است هویت سیتروئن را علاوه بر خودروها، در نشریات چاپی، دیجیتالی و سایت‌ها به نمایش خواهد گذاشت.

به غیر از نشان جدید سیتروئن، شعار این خودروساز که در گروه استلانتیس حضور دارد هم تغییر کرد. از این پس خودروهای این برند فرانسوی با شعار Nothing Moves Us Like Citroen شناخته خواهند شد.

سیتروئن Oli نخستین خودرو مفهومی با لوگوی جدید
سیتروئن Oli
سیتروئن Oli

مهمترین نکته‌ای که درباره Oli جلب توجه می‌کند، طراحی ظاهری آن است. Oli گویا نمایانگر نسل آتی سیتروئن Ami است که با شیشه‌های مشکی در برابر ما خودنمایی می‌کند.

شیشه‌های دودی Oli علاوه بر زیبایی، کارایی مهمی نیز دارند. سیتروئن باور دارد که رنگ این شیشه‌ها موجب خواهد شد تا نیاز سرنشینان به سیستم تهویه تا ۱۷ درصد کاهش پیدا کند.

سیتروئن Oli
سیتروئن Oli

بسیاری از مواد و متریال مصرفی سیتروئن در این خودرو، بازیافتی هستند. این خودروساز فرانسوی در زمان معرفی Oli اعلام کرد که بخش‌های زیادی از این خودرو مفهومی یا طبیعی هستند یا به صورت ۳D چاپ شدند.

چاپ سه بعدی قطعات این خودرو باعث شد تا Oli هم خودرو دوست‌دار محیط زیست باشد و هم این خودرو مفهومی در نتیجه سر هم شدن قطعات کمتری به نمایش درآید.

سیتروئن Oli
سیتروئن Oli

علاوه بر این موارد، سیتروئن در این خودرو مفهومی کابل‌های برق، اسپیکرها و عایق‌های صوتی را حذف کرد تا در نتیجه این کار ۷ کیلوگرم از وزن هر درب خودرو کم شود.

Oli به جای اسپیکرهای معمول در بسیاری از خودروها، از بلندگوهای بلوتوث استفاده می‌کند. این اسپیکرها به تلفن همراه سرنشینان وصل می‌شوند و صدایی فوق‌العاده در کابین این خودرو منتشر می‌کنند.

سیتروئن Oli
سیتروئن Oli

سیتروئن باور دارد در نتیجه این کار، Oli در حدود ۲۵۰ کیلوگرم سبک شد. به غیر از این موارد درب موتور، سقف و درب صندوق عقب Oli از پنل‌های فایبرگلاس‌ای تولید شدند که در لا به لای آنها ۶ کیلوگرم مقوا به صورت متراکم قرار گرفتند.

مشخصات فنی سیتروئن Oli
سیتروئن Oli
سیتروئن Oli

این خودرو مفهومی سیتروئن به طور کلی ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. سیتروئن اعلام کرد که Oli با بهره‌گیری از باتری‌های ۴۰ کیلووات ساعتی قادر است تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری به حرکت خود ادامه دهد.

سیتروئن Oli همچنین می‌تواند در مدت زمان ۲۳ دقیقه باتری‌های خود را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند. Citroen اعلام کرد که حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید:

فراری SP51 شاهکاری منحصر به فرد بر پایه ۸۱۲ GTS / مشخصات فنی

ب ام و آلپینا B7 دیگر تولید نخواهد شد / خداحافظی با سدان لوکس ALPINA

ب ام و XM نخستین خودرو پلاگین هیبرید با برند اختصاصی M / مشخصات فنی

لامبورگینی اونتادور به آخر خط رسید / جانشین اونتادور چه زمانی معرفی می‌شود؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط