میراژ هاچ‌بک و سدان گزینه‌های جدید بازار خودرو ایران / بررسی مشخصات فنی

از دست ندهید

میراژ هاچ‌بک و سدان احتمالاً دو مدل از خودروهایی هستند که همزمان با شروع واردات خودرو در خیابان‌ها مشاهده خواهیم کرد. اطلاعاتی که آرین موتور پویا در فضای مجازی منتشر می‌ کند حکایت از حضور دوباره برند میتسوبیشی در ایران دارد.

میتسوبیشی میراژ G4
میتسوبیشی میراژ G4

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – با توجه به سقف ارزی واردات خودرو، میراژ های جدید گزینه‌ های بالقوه این شرکت برای عرضه در بازار ایران بشمار می‌روند.

آرین موتور پویا احتمالاً نسخه‌ های هاچ‌بک و سدان این خودرو را به بازار عرضه خواهد کرد. میراژ های جدید خودروهایی هستند که اکنون در تایلند و فیلیپین تولید می‌شوند.

اینکه خودروهای جدید آرین موتور پویا چینی نیستند، خبر بسیار خوشحال کننده ای است. اما این را هم باید بدانیم که میراژ هاچ‌بک و سدان (G4) خودروهای فوق‌العاده‌ای در کلاس خود نیستند.

میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ

سایت معتبر edmunds به خریداران این خودرو توصیه می‌کند که پیش از خرید میراژ به گزینه‌های دیگری چون هیوندای اکسنت یا کیا ریو توجه کنند.

البته از آنجایی که رقبای میراژ در بازار ایران حضور ندارند، خودروهای جدید میتسوبیشی می‌توانند فروش خوبی را تجربه کنند. Mirage هاچ‌بک و سدان هر دو خودروهایی هستند که در رده محصولات کاملاً اقتصادی قرار می‌گیرند.

قیمت میتسوبیشی میراژ هاچ‌بک و سدان
میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ

به همین دلیل نباید انتظار داشت که در محدوده قیمتی تعیین شده برای واردات، خودروهای پرمیوم میتسوبیشی را مشاهده کنیم. Mirage G4 در بازار خودرو فیلیپین به نرخ ۷۶۹/۰۰۰ پزو به فروش می‌رسد.

بر اساس نرخ ارز ۵۴۰ تومانی پزو این رقم معادل ۴۱۵/۲۶۰/۰۰۰ تومان است. فیلیپینی‌ ها نسخه لو آپشن هاچ‌بک Mirage را نیز می‌توانند به قیمت ۷۱۱/۰۰۰ پزو خریداری کنند. این قیمت معادل ۳۸۳/۹۴۰/۰۰۰ تومان است.

دانستن نرخ مبداء خودروهای وارداتی باعث می‌شود که به صرف زیر ۲۰ هزار دلار بودن، قیمت‌گذاری آنها به بالاترین نرخ ممکن انجام نشود. البته خودروهای وارداتی بر اساس آنچه اعلام شد قرار است در بورس کالا قیمت بخورند.

مشخصات فنی میتسوبیشی میراژ و میراژ G4
میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ

Mirage G4 و هاچ‌بک در سه تیپ ES ،LE و Carbonite Edition در بازارهای جهانی حضور دارد. هنوز مشخص نیست که کدام یک از این نسخه‌ های این خودرو به بازار ایران خواهند آمد.

اما وجه اشتراک تمامی مدل‌های میراژ هاچ‌بک و سدان دارا بودن یک موتور ۳ سیلندر ۷۶ اسب بخاری است که می‌تواند تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه دوران داشته باشد.

گشتاور خروجی این قوای محرکه ۱۰۰ نیوتن متر است که در دور ۴۰۰۰ در دسترس راننده قرار دارد. با توجه به اطلاعات فنی این خودرو باید بدانیم که با خودرو قدرتمندی رو به رو نخواهیم بود.

مضاف بر اینکه گیربکس میراژ های جدید همانند گذشته CVT هستند. نیرو و گشتاور موتور نیز تماماً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نقاط قوت و ضعف میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ

از نقاط قوت مدل‌های هاچ‌بک و سدان Mirage می‌توان به مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر در ازای هر صد کیلومتر اشاره کرد. گیربکس CVT این خودروها نیز گرچه شتاب قابل قبولی را در اختیار مالک قرار نمی‌دهند، اما در ترافیک شهری رانندگی نرم و آرامی را به نمایش خواهند گذاشت.

یکی از محاسن این خودروها در بازار جهانی گارانتی ۱۰۰ هزار کیلومتری یا ۵ ساله است. این میزان گارانتی باعث می‌شود که خریداران بازارهای دیگر بجای خرید یک خودرو دست دوم در این محدوده قیمتی، میراژ هاچ‌بک یا سدان را برای تملک انتخاب کنند.

اگر بخواهیم نقاط ضعف این خودرو را لیست کنیم باید در ابتدا به شتاب صفر تا صد کیلومتر ضعیف این خودروها اشاره کرد. شتاب ایده‌آل میراژ هاچ‌بک و سدان در بهترین شرایط زیر ۱۲ ثانیه نخواهد بود.

صدای موتور در هر دو مدل بطور محسوسی وارد کابین می‌شود و باید صدای تایرها را در زمان حرکت خودرو را نیز تحمل کرد. سایت edmunds باور دارد با توجه به رده قیمتی Mirage هاچ‌بک و سدان، خریدار با فضای داخلی با کیفیتی هم رو به رو نخواهد شد.

میراژ های جدید چه ویژگی‌های جدیدی دارند؟

همانطور که می‌دانیم میراژ در گذشته هم در بازار خودرو ایران حضور داشت. تغییراتی که در این چند سال بر روی میراژ دیده می شود شامل طراحی به روز شده در جلو و عقب خودرو می‌شود.

استاندارد برخورد با عابر پیاده در هر دو مدل وجود دارد و شکل دماغه این خودروها طبق اصول و قوانین جدید شکل گرفته‌اند. یکی از مهمترین مواردی که دیگر در میراژ ها می‌توان دید اپل کارپلی و اندروید اتو برای صفحه نمایش آن است که در تمامی تریم‌ها بصورت استاندارد وجود دارد.

ایمنی میتسوبیشی Mirage یکی از سوالاتی است که هنوز بی پاسخ باقی مانده است. در حقیقت مشخص نیست که میراژ هاچ‌بک و سدان چند ستاره ایمنی را از مراکز تست تصادف دریافت کردند.

امکانات رفاهی و آپشن‌های میتسوبیشی میراژ

هنوز مشخص نیست که میراژ هاچ‌بک یا سدان با چه سطح از امکانات رفاهی به بازار ایران خواهند آمد. حقیقت این است که از خودروهایی مانند Mirage نباید انتظارات زیادی داشت.

Mirage در بالاترین تریم خود که SE نام دارد به امکاناتی چون رینگ‌های ۱۵ اینچی، چراغ‌های جلو LED، مه‌شکن، چراغ‌های جلو اتوماتیک با امکان نور بالا خودکار، سنسور باران، روکش صندلی چرم و پارچه، صندلی‌های گرمکن دار، زیر آرنجی ردیف جلو، فرمان با روکش چرمی، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید و هشدار خروج از خط مجهز است.

این امکانات و آپشن‌ها برای فول‌ترین نسخه میراژ G4 هم وجود دارند. در نسخه G4 خریدار می‌تواند CD پلیر هم داشته باشد که قادر است فرمت MP3 را نیز بخواند!

میراژ وارداتی را بخریم یا نه؟

میراژ های هاچ‌بک و سدان احتمالاً در محدوده قیمتی زیر ۷۰۰ میلیون وارد بازار ایران خواهند شد. در این محدوده قیمتی بسیاری از خودروهای داخلی وجود دارند.

اگر کیفیت را ملاک قرار بدهیم باید گفت میراژ تایلندی یا فیلیپینی اگر باکیفیت‌تر از خودروهای ایرانی نباشد، کمتر از آنها هم نخواهد بود.

میراژ هاچ‌بک و سدان را افرادی خریداری می‌کنند که از خودروهای داخلی خسته شدند. اما ریسک کمبود قطعات احتمالی، بازار دست دوم ضعیف و هزینه خدمات بالا را هم می‌پذیرند.

Mirage هاچ‌بک و سدان خودروهایی هستند که یا طبقه مرفه به عنوان خودرو دم دستی خریداری می‌کنند. یا قشر متوسط جامعه برای تمایز شدن از این خودروها برای رفت و آمد خود بهره‌ خواهند برد.

در هر حال ورود چنین خودروهایی بسیار با ارزش‌تر از چینی‌هایی است که سال‌ها با برندهای بی نام و نشان بازار خودرو کشورمان را در اختیار خود گرفتند.

بیشتر بخوانید:

راین R3 خودروسازی راین ۱۳۱ میلیون تومان گرانتر از ۲۰۷ مولتی‌کالر ایران‌ خودرو

تست و بررسی پژو پارس موتور جدید ؛ موتور XUP زیر فشار

هایما ۸S ایران‌خودرو رکورد فروش چین را در ایران خواهد شکست؟

تارا ایران خودرو لادا پریورا روسیه خواهد شد اما به یک شرط




2 دیدگاه

  1. والله اینکه آرین موتور مجددا میخواد با میتسوبیشی ژاپن دست دوستی بده و خودش رو اسیر و ابیر دنگ و فنگ چینی نکنه خبر مسرت بخشی است!چینی هم خوبه آره خوبن امــــا وقتی که کنارشون گزینه های غیرچینی هم موجود باشه آدمیزاد هرجا حق انتخابش سلب بشه به ستوه میاد این ذات انسانه

  2. آخه … تا ماشین ۴۰۰ میلیونی ر برای چی میخواهین تعرفه ببیندین رو ۷۰۰ میلیون [بفروشین به] ملت تا این بازار این لگن های غیراستاندارد آشغال ایرانی و چینی آسیب نبینه […]؟؟؟؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تولید پارس ۷۵ درصد افزایش می‌یابد

براساس تصمیم سازمان ملی استاندارد برای تمدید مجوز تولید پارس از سوی ایران خودرو، این خودروساز اعلام کرد که...

پست‌های مرتبط