دوج چارجر برقی با صدای موتور V8 هلکت

از دست ندهید

دوج چارجر برقی به عنوان یک خودرو مفهومی رونمایی شد. خودرویی که به گفته Dodge، با سیستم اگزوز جدیدی به بازار خواهد آمد که می‌تواند تا ۱۲۶ دسی‌بل صدا تولید کند!

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – ورود دوج به دنیای خودروهای برقی مثل یک بمب بود. معرفی یک ماسل کار کلاسیک آمریکایی به عنوان خودرویی برقی تا بحال در جهان خودرو اتفاق نیوفتاده بود.

خودرویی که توسط دوج معرفی شد، ویژگی‌های مهمی دارد. یکی از این ویژگی‌ها، سیستم اگزوز Fratzonic Chambered Exhaust است که دوج در زمان معرفی این خودرو به آن اشاره کرد.

دوج چارجر دیتونا SRT خودرویی کاملاً الکتریکی است. نام دیتونا SRT و برقی بودن این خودرو مفهومی موجب شد تا توجه تمامی رسانه‌ها به آن جلب شود.

چیزی که درباره دوج چارجر برقی مورد توجه قرار گرفت، طراحی ظاهری آن بود. این کمپانی آمریکایی قصد دارد سبک طراحی کلاسیک یک ماسل کار را در دوج چارجر برقی نیز تکرار کند.

در زمان معرفی دوج چارجر الکتریکی اعلام شد که خودرو نهایی دارای همین ویژگی‌های ظاهری است. Charger Daytona SRT EV از لحاظ آیرودینامیکی بهترین مدل تاریخ تولید این خودرو خواهد بود.

دوج قصد دارد این خودرو ظاهری کلاسیک داشته باشد. به همین دلیل، درب موتور این خودرو در اولین برخورد کاملاً صاف دیده می‌شود.

اما این خودرو یک ویژگی بسیار مهم دیگر نیز دارد. این ویژگی بسیار مهم، R-Wing نام دارد. R-Wing قطعه‌ای آیرودینامیکی است. این قطعه آیرودینامیکی بجای قرار گرفتن در انتهای خودرو، بر روی درب موتور آن دیده می‌شود.

جریان هوا از کانالی که بر روی درب موتور ایجاد شده است، عبور می‌کند. هوا پس از عبور از این قسمت نیروی رو به پایین بسیاری در قسمت جلو خودرو ایجاد می‌کند. دوج باور دارد R-Wing نقش مهمی در آیرودینامیک این خودرو ایفا خواهد کرد.

نشان جدید برای دورانی جدید

دوج چارجر دیتونا SRT برقی با یک نشان تازه معرفی شد. این نشان که Banshee نام دارد در حقیقت نام یک اسطوره ایرلندی و طالع مرگ است.

شاید این پرسش بوجود آید که چرا دوج از نشان Hellcat استفاده نکرد. در پاسخ باید گفت که Dodge از این نشان برای لاین ماسل کارهای الکتریکی خود استفاده خواهد کرد.

چارجر در دوران تازه خود، اتفاق جدیدی را تجربه خواهد کرد. آن اتفاق، انتقال نیرو به تمامی چرخ‌ها توسط موتورهای الکتریکی است. دوج قدرت این کانسپت فوق‌العاده را ۸۰۰ اسب بخار اعلام کرده است. اما تمام اتفاقات خاص به ظاهر و قدرت این خودرو ختم نمی‌شود.

Dodge جعبه دنده خاصی برای این ماسل کار برقی تولید کرده است. این جعبه دنده منحصر به فرد، eRupt نام دارد. دوج می‌گوید حس تعویض دنده با این گیربکس در هیچ خودروی برقی دیگری وجود ندارد.

اما چطور ممکن است یک خودرو برقی صدای موتور V8 تولید کند؟ جواب دوج به این پرسش، سیستم اگزوز Fratzonic Chambered Exhaust است.

دوج چارجر برقی سیستم اگزوز پیچیده‌ای ندارد. سامانه‌ای که قرار است در آینده ببینیم، در حقیقت صدای چارجر Hellcat را کپی خواهد کرد. این سیستم را می‌توان اولین اگزوز در خودروهای برقی قلمداد کرد.

صدای خروجی اگزوز دوج چارجر برقی معادل ۱۲۶ دسی‌بل خواهد بود. جالب است بدانیم مدل هلکت نیز به همین میزان صدا از خروجی‌های اگزوز خود تولید می‌کند.

اما این سیستم چطور کار می‌کند؟ عبور جریان هوا از این سیستم توسط یک آمپلی فایر آنالیز می‌شود. آمپلی فایر قبلاً صدای هلکت را در درون خود ذخیره کرده است. حرکت جریان هوا در این سیستم باعث می‌شود تا آمپی فایر صدای متناسب با آن را از اسپیکرها پخش کند. دوج باور دارد این سیستم اگزوز می‌تواند علاقه‌مندان به خودروهای ماسل کار آمریکایی را خوشحال کند.

طراحی درونی دوج چارجر برقی

فضای داخل کابین این خودرو مفهومی حس و حالی مدرن و در عین حال کلاسیک دارد. نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی در داشبورد این خودرو کاملاً چشمگیر است. زاویه این نمایشگر به سمت راننده است تا اطلاعات مهم را در اختیار او قرار دهد.

دسته دنده کلاسیک دوج چارجر دیتونا SRT نیز در این خودرو مفهومی دیده می‌شود. این دسته دنده می‌تواند حالات رانندگی اسپرت، رانندگی در پیست، درگ و اتوماتیک را در اختیار راننده قرار دهد.

علاوه بر این موارد، نورپردازی داخل این خودرو مفهومی نیز فوق‌العاده است. راننده در زمان قرار گیری در پشت فرمان به غیر از نورپردازی و صفحه نمایش لمسی، صفحه دیجیتالی نشان دهنده ها را نیز در مقابل خود می‌بیند.

این نمایشگر ابعادی برابر با ۱۶ اینچ دارد و به غیر از آن، HUD هشت اینچی این خودرو که اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده در شیشه جلو نشان می‌دهد، در نوع خود بسیار قابل توجه است.

زمان عرضه به بازار

دوج قصد دارد مدل برقی چارجر را در سال ۲۰۲۴ به بازار معرفی کند. این کمپانی آمریکایی اعلام کرد که تولید مدلهای چارجر و چلنجر کنونی در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید.

دوج در زمان رونمایی تأکید کرد که این یک خودرو مفهومی است. به همین دلیل ممکن است ظاهر این خودرو در زمان عرضه به بازار قدری متفاوت باشد. اما این خودروساز آمریکایی باور دارد دوج چارجر برقی در آینده به ریشه و اصالت خود به عنوان یک ماسل کار وفادار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

AvtoVAZ روسیه و موتورهای پیشنهادی برای تندر ۹۰ سایپا / مشخصات فنی موتورها

وزارت صمت وعده داد: تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

فونیکس اومودا۵ مدیران خودرو و فروش ناامیدکننده در ماه اول (مشخصات فنی + آپشن‌ها)




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط