دانگ فنگی دیگر در صنعت خودرو ایران؛ فردا T5 رونمایی شد / محصول از رده خارج چینی با برند ایرانی و قیمت فضایی

از دست ندهید

فردا T5 یا دانگ فنگ T5با چندین برابر قیمت بازار چین درایران عرضه می‌شود و از نظر ایمنی هم وضعیت مناسبی ندارد اما مشخصات این خودرو چیست؟

بیت ران – مهدی درفشی: . T5 محصول جدید خودروسازی فردا است که شب گذشته رونمایی شد. این کراس اوور تک دیفرانسیل، در واقع همان دانگ فنگ T5 است که خودروسازی فردا با برند خود وارد بازار ایران خواهد کرد. این خودرو از مرکز تست تصادف C-NCAP چین فقط سه ستاره ایمنی کسب کرد. البته به گفته محمدرضا آریان نژاد، مدیر بازاریابی خودروسازی فردا، نسخه مورد استفاده در مرکز مذکور تنها به دو کیسه هوا مجهز بوده است. همچنین آن نسخه ESP نداشته است.

قیمت در بازار چین و ایران

همانند دیگر نمایندگان چین، این خودرو نیز نسبت به بازار کشور سازنده، با قیمتی بیشتر وارد بازار ایران می شود. دانگ فنگ T5 در بازار چین بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار یوان قیمت دارد. با تبدیل نرخ یوان به تومان (هر یوان معادل چهار هزار و ۴۷۰ تومان)، این خودرو بین ۴۴۷ تا ۵۳۶ میلیون تومان قیمت دارد. البته در مراسم رونمایی از فردا T5، محدوده قیمت این خودرو بین ۹۹۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد. برخی منابع آگاه، قیمت فردا T5 را یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعلام کردند.

 

چرا نسخه قوی تر را انتخاب نکردند؟

T5 در حال حاضر در سبد محصولات دانگ فنگ حضور ندارد. چرا که دانگ فنگ نسخه فیس لیفت آن را جایگزین کرده است. از طرفی دیگر، دانگ فنگ T5 Evo به روزتر و قدرتمندتر از فردا T5 است. البته بزودی دانگ فنگ T5 Evo توسط آرین موتور وارد بازار ایران خواهد شد.

طبق معمول و همانند ۹۹ درصد خودروهای چینی، فردا T5 مجهز به پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی موتور به واسطه جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می شود. این نیرو با توجه به جثه ۱.۵ تنی، چندان کافی نخواهد بود.

آمار فروش فردا T5 در کشور سازنده

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، در سال ۲۰۱۹ میلادی تعداد ۴۵ هزار و ۳۰۴ دستگاه، در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۲۶۹۳ دستگاه و در سال ۲۰۲۱ تعداد ۷۷۲۲ دستگاه از دانگ فنگ T5 در بازار چین به فروش رسید. طبق آمار، بیشترین تعداد فروش این خودرو در کشور سازنده متعلق به سال ۲۰۱۹ و کمترین مربوط به سال ۲۰۲۱ است.

مشخصات ایمنی و رفاهی

شش کیسه هوا ده نقطه ای، سیستم حفظ تعادل، اتو هلد، سیستم کنترل کشش، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، صفحه نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، مسیریاب ماهواره ای و ترمز پارک برقی از جمله تجهیزات فردا T5 هستند. با این وجود دقت کنید این امکانات تنها یک ویترین قشنگ است چرا که این خودرو در تست تصادف عملکرد مطلوبی نداشته است.

زمان عرضه و رقبا

به زودی فروش فردا T5 به صورت نقدی آغاز خواهد شد. موعد تحویل نیز ۶۰ روز خواهد بود. از جمله رقبای این خودرو در بازار ایران می توان به چری تیگو هفت، بهمن فیدلیتی، بهمن دیگنیتی و KMC K7 اشاره کرد. با توجه به گسترده تر بودن خدمات پس از فروش و بازار بهتر رقبا، فردا T5 مسیر بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دایون Y5 خودرویی که با ۳۰۰ میلیون تومان سود شنبه به فروش خواهد رسید
مکث موتور و شریک تجاری چینی جدید / تمام احتمالات عرضه محصولات بررسی شد

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط