بادوام ترین خودروهای ۲۰۲۱ را بشناسید؛ تسلا در میان بی‌ دوام‌ ترین ها

از دست ندهید

بادوام ترین خودروهای ۲۰۲۱ لیستی بود که ماه ها در انتظار انتشار آن از سوی consumer reports بودیم. این لیست جذاب برندها و خودروهایی را به ما نشان می دهد که براساس معیارهای CR توانسته اند بالاترین امتیازها را بدست آورند. با مشاهده این لیست می بینیم که سه رده نخست بادوام ترین خودروهای ۲۰۲۱ از آن ژاپنی ها است. در حالی که برند Buick از جنرال موتورز تنها عضور آمریکایی است و Mini به تنهایی از میان خودروسازان اروپایی در ده رده اول این ارزیابی حضور دارند.

برند لینکلن پایین ترین رده را در گزارش بادوام ترین خودروهای ۲۰۲۱ موسسه CR بدست آورد. CR باور دارد خودروسازانی که چندین مدل جدید معرفی کردند، از مشکل کیفیت رنج می برند.
برند لینکلن پایین ترین رده را در گزارش بادوام ترین خودروهای ۲۰۲۱ موسسه CR بدست آورد. CR باور دارد خودروسازانی که چندین مدل جدید معرفی کردند، از مشکل کیفیت رنج می برند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – موسسه CR بطور سالانه خودروها را مورد ارزیابی قرار می دهد. نتیجه این ارزیابی سالانه لیستی از خودروهای باکیفیت سال است که به خریداران کمک می کند انتخاب بهتری در خرید خود داشته باشند.

Consumer Reports چگونه خودروها را مورد ارزیابی قرار می دهد؟

CR هر ساله از طریق ارسال پرسشنامه های آنلاین اطلاعات مورد نیاز خود را از طرق مالکان وسایل نقلیه دریافت می کند. در پرسشنامه هایی که از سوی این موسسه ارسال می شود؛ ۱۷ موضوع مختلف در خودروها مورد بررسی قرار می گیرد.

مواردی چون؛ کارکرد موتور، جعبه دنده، سیستم های الکتریکی، مقاومت بدنه و… همگی جزء به جزء در این نظر سنجی وجود دارند. Consumer Reports از مالکان می خواهد که به هر کدام از موارد مورد بررسی از صفر تا ۱۰۰، امتیاز مورد نظر خود را بدهند. خودروهایی هم که در نهایت از این ارزیابی با سربلندی خارج می شوند، معمولاً بین ۴۱ تا ۶۰ امتیاز دارند.

وضعیت خودروسازان در سال ۲۰۲۱ چگونه بود؟

نظرسنجی بادوام ترین خودروهای ۲۰۲۱ به اتمام رسیده و حالا CR لیست برندهای باکیفیت را ارائه کرده است. براساس پرسشنامه های ارسالی امسال؛ برند لکسس در رده اول قرار گرفت. اما کسب رده اول برای این برند ژاپنی چندان هم آسان نبود.

در این گزارش نشان داده شده است که لکسس در مجموع ۷۶ درصد رضایت خریداران را کسب کرده است. سال گذشته این برند زیر مجموعه تویوتا در رده دوم قرار داشت. اما امسال به لطف خودروهای باکیفیت خود توانست رده اول را بدست آورد.

رده دوم این جدول هم از آن ژاپنی ها بود. کمپانی مزدا که سال گذشته در رتبه اول بادوام ترین خودروها قرار داشت، امسال این رتبه را از دست داد. اما فقط با یک امتیاز اختلاف! گزارش CR نشان می دهد که ۷۵ درصد از مشتریان مزدا از خودرو خود راضی بودند.

برندهای تولیدکننده خودروهای باکیفیت در سال ۲۰۲۱
برندهای تولیدکننده خودروهای باکیفیت در سال ۲۰۲۱

تویوتا در رده سوم

سال ۲۰۲۰، برای برند تویوتا چندان هم پر افتخار نبود. این خودروساز ژاپنی نتوانست عنوان تولیدکننده بادوام ترین خودروهای سال را بدست آورد؛ اما، مدل یاریس در آن سال موفق شد لقب خودرو سال زا از آن خود کند.

تویوتا مدل های بسیاری برای سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کرده بود. اما باز هم نتوانست در مبحث کیفیت و دوام برند محبوب خریداران باشد. این خودرو ساز حتی رده دومی سال گذشته خود را نیز از دست داد. گزارش CR نشان می دهد که ۷۱ درصد از خریداران تویوتا از خودرو خود راضی بودند. این شاید زنگ خطری برای تویوتا باشد تا بلکه بتواند باز هم به روزهای اوج خود در تولید خودروهای باکیفیت و با دوام باز گردد.

پیمان کارگر، کار خودش را کرد

می دانیم که مدیریت برند اینفینیتی بر عهده پیمان کارگر، از جمله مدیران موفق در صنعت خودروسازی جهان است. او در نخستین سال مدیریت خود بر این برند توانسته رضایت خاطر مشتریان را بدست آورد.

نتیجه تمرکز بر تولید خودروهای با کیفیت و با دوام، حضور در رده چهارم لیست خودروهای بادوام امسال است. CR در گزارش خود آورده است که اینفینیتی با ۶ رده رشد، اکنون به عنوان چهارمین تولیدکننده خودروهای باکیفیت و بادوام شناخته می شود. گزارش امسال نمایانگر این است که ۶۹ درصد از خریداران اینفینیتی از خودرو خود راضی هستند. این ارتقاء کیفیت و دوام در حالی برای اینفینیتی رخ داده که نیسان، در رده نهم این جدول حضور دارد.

نکات برجسته ارزشیابی CR

براساس نظر سنجی CR خودروهای بنزینی-برقی و پلاگین هیبریدی ها جزء قابل اعتمادترین خودروهای سال ۲۰۲۱ بشمار می روند. گزارش ارزیابی ارائه شده نشان می دهد بیشتر خودروسازان تمرکز خود را بر روی ساخت چنین خودروهایی معطوف کرده اند. از همین رو، خودروهای پلاگین هیبرید و بنزینی-برقی بالاترین رضایت را در میان خریداران داشته اند.

نکته مهم این است که خودروهای شاسی بلند برقی جزء قابل اعتمادترین خودروهای سال نیستند. در این رده خودروهایی دیده می شوند که تسلا بر تمامی آنها حکم رانی می کند. اما مشکلات این خودروها از دید خریداران دور نمانده است.

مورد بعدی که نظر کارشناسان Consumer Reports را بخود جلب کرده بود؛ گیربکس های پیشرفته بود. این جعبه دنده های هوشمند منبع شکایت بسیاری از مالکان خودروها بودند.

جالب است بدانید گیربکس های تسمه محور، CVT و هشت یا ۹ سرعته کمترین محبوبیت را در بین خریداران این خودروها داشتند. CR گزارش داد که گیربکس های مشکل دار مربوط به محصولات تویوتا، کیا و سوبارو بودند. برندهایی که چنین انتظاری از آنها نمی رود.

Jake Fisher مدیر ارشد بخش تست خودرو CR در یک مصاحبه تلفنی با Forbes گفت: «رتبه بندی خودروها براساس نظرسنجی دقیق در مورد مدل های مختلف خودروها در سه سال اخیر بود.»

لیست خودروهای باکیفیت و بی‌کیفیت در سال ۲۰۲۱
لیست خودروهای باکیفیت و بی‌کیفیت در سال ۲۰۲۱

براساس لیستی که CR در مورد خودروهای باکیفیت و بی‌کیفیت در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده؛ لکسس GX باکیفیت‌ترین خودرویی است که اکنون در بازار حضور دارد. اما نکته جالب این است که مرسدس بنز GLE، بی کیفیت ترین خودرو سال ۲۰۲۱ شناخته شده است.

خودرو جدید نخرید

فیشر در مصاحبه تلفنی خود با فوربز همچنین عنوان کرد که بیشترین ایرادات گزارش شده مربوط به خودروهای جدید است. او عنوان کرد خودروهایی که جدیداً به بازار راه پیدا کردند؛ یا باز طراحی شدند، بیشترین ایرادات ممکن را دارند. مدیر ارشد تست خودرو در CR پیشنهاد کرد تا زمانی که ایرادات اولیه این خودروها بر طرف نشده، ترجیحاً از خرید آنها صرف نظر کنید.

او همچنین اظهار داشت که CR به مردم نمی گوید که چه خودرویی را بخرند. بلکه موضوع اصلی گزارش این است که اگر تمایل به خرید خودرو دارید، گزینه های باکیفیت و بی کیفیت را بهتر بشناسید. فیشتر همچنین در ادامه صحبت های خود گفت که مردم حاضرند برای بهره مندی از آخرین فناوری های روز، چشم خود را بر روی ایرادات خودروها ببندند.

تسلا در میان بی کیفیت ترین خودروهای سال

موضوع اصلی این است که مردم محصولات تسلا را دوست دارند. اما این باعث می شود که انتظار یک خودرو باکیفیت را هم داشته باشند؟ مسلماً خیر!

نکته مهمی که فیشر در مصاحبه خود با فوربز اعلام کرد بررسی های گذشته در مورد تسلا اشتباه بود. چرا که هنوز تعداد زیادی از محصولات این خودروساز در بازار حضور نداشت و کیفیت آنها به درستی اندازه گیری نشده بود.

J.D. Power یکی از موسساتی بود که محصولات تسلا را همواره باکیفیت اعلام می کرد. اما فیشر باور دارد، این موسسه در نظرسنجی های خود دچار اشتباه شده بود.

بیشتر بخوانید:

خودرو تیگو هفت پرو وارد میدان شد / زیبا اما کسل‌کننده

از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط