فراری Purosangue نخستین شاسی بلند مارانللویی ها و هر آنچه باید از آن بدانید

از دست ندهید

فراری Purosangue نخستین SUV مارانللویی‌ ها خواهد بود. بیست سال پس از انقلاب پورشه در این بازار، سرانجام فراری آماده می شود تا اولین شاسی بلند خود را به بازار معرفی کند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – این خودرو شاسی بلند فراری به نام Purosangue مشهور شده است. البته این نامی است که از سوی رسانه ها برای این خودرو استفاده می شود. بطور قطعی می توان گفت که این نام براساس فلسفه نامگذاری فراری در زمان معرفی آن تغییر خواهد کرد.

فراری سال ها رونق بازار شاسی بلند ها را نادیده گرفت و مدعی بود که تولید چنین خودرویی با ارزش و اهداف این برند مطابقت ندارد. البته با وجود آنکه فراری هیچ خودروی شاسی بلندی در سبد محصولات خود نداشت، همچنان در سال های گذشته تجارت پر سودش را حفظ کرد.

اما اکنون دورانی است که رقبای فراری هر کدام یک مدل کراس اوور یا SUV را در پروسه تولیدات خود دارند. از لامبورگینی گرفته تا پورشه و استون مارتین در طول سال های گذشته سعی کرده اند که این سگمنت جذاب را به حال خود رها نکنند.

گذشته از اینها، تقاضای مشتریان نیز در سال های اخبر برای خریداری چنین خودروهایی بسیار بیشتر از گذشته شده است. اگر فراری خودرویی شاسی بلند در سبد محصولات خود نداشته باشد، مشتریان این برند چنین خودرویی را از برند دیگری تهیه خواهند کرد.

از همین رو، اکنون سهامداران فراری نیز راضی هستند تا این برند یک خودرو شاسی بلند را بالاخره به مرحله تولید برساند.

نخستین خودرو چهار درب فراری

فراری Purosangue (خوانده می‌شود poo-row-sann-g) که به معنای خون اصیل است اولین خودرو چهار درب فراری خواهد بود. اما همچنان براساس اصول و قواعد فراری در خیابان ها و پیست ها حرکت خواهد کرد و این یعنی هندلینگ بسیار بالا.

به هر حال، تا اینجای کار ما می دانیم که فراری Purosangue بر روی پلت فرم اصیل این شرکت ساخته خواهد شد. یعنی برخلاف رقبایی چون لامبورگینی اوروس یا بنتلی بنتایگا که اصالت آنها از فولکس واگن توارگ می آید، این شاسی بلند فراری کاملاً ساخته و پرداخته مارانللو خواهد بود.

اولین شاسی بلند فراری؟

Jerrari مدل ۱۹۶۹
Jerrari مدل ۱۹۶۹

قطعاً خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید، اولین شاسی بلند فراری نبود. اما این خودرو چگونه به تولید رسید؟ ماجرا از این قرار بود که Bill Harrah کلکسیونر خودرو و مالک هتل های Harrah در آمریکا زمانی که مشغول بستنی خوردن پشت فرمان فراری خود بود تصادف می کند.

او پس از این تصادف ایده ساخت یک خودرو SUV با برند فراری را در سر می پرورانید. بیل این ایده را با  انزو فراری درمیان می گذارد. اما انزو فراری از آن استقبال نمی کند و می گوید هرگز چنین خودرویی نمی سازد.

البته ساخت یک خودرو SUV برای بیل کار آسانی بود. چرا که او در گاراژ شخصی خود مکانیک های بسیاری داشت که از اتومبیل هایش نگهداری می کردند.

Jerrari مدل ۱۹۶۹
Jerrari مدل ۱۹۶۹

از همین رو، تصمیم گرفت Ferrari 365 GT 2+2 مدل ۱۹۶۹ تصادفی خود را با یک جیپ Wagoner کاملاً نو پیوند بزند! نتیجه محصولی بود که این روزها با نام Jerrari شناخته می شود.

Jerrari مدل ۱۹۶۹
Jerrari مدل ۱۹۶۹

مشکلات نامگذاری احتمالی این محصول

در حال حاضر نام Purosangue برند یک مجموعه خیریه برای فعالیت های ضد دوپینگ است. اگر فراری مصمم به استفاده از این نام بر روی محصول خود باشد باید دید می تواند از پس چالش های حقوقی آن برآید یا نام دیگری برای این محصول در نظر خواهد گرفت.

نکته اینجاست که فراری از کلمه SUV منتفر است. خوب بالاخره وقتی بیست سال برای حضور در یک مهمانی دیر می کنید باید دلیل قانع کننده ای هم داشته باشید. برای همین احتمالاً فراری نام FUV را که مخفف Ferrari Utility Vehicle است را برای رونمایی آن انتخاب خواهد کرد.

ابعاد فراری Purosangue

در حال حاضر هیچ ایده ای درباره اینکه ابعاد این خودرو فراری چقدر است وجود ندارد. اما این را میدانیم که زیر پوسته مازراتی لوانته پنهان شده و خط سقف پایین تری نسبت به بنتایگا و اوروس دارد. از همین رو می توان به راحتی بیان کرد که Purosangue مرکز ثقل پایین تری بسبت به رقبایش دارد.

خودرو در حال تست فراری پورسانگ
خودرو در حال تست فراری پورسانگ

فراری Purosangue خودرویی خواهد بود که پس از مدل Roma به بازار خواهد آمد. از همین رو احتمالاً پورسانگ از پلت فرم جدید فراری که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد استفاده خواهد کرد.

هم روما و هم پورسانگ خودروهایی هستند که قرار است مسافرانشان در تجمل و راحتی از مناظر مسیر لذت ببرند. اما هر دوی این خودروها هنوز هم فلسفه یک خودرو اسپرت را در دل خود دارند. یعنی موتور نصب شده در پشت محور جلو و گیربکس و دیفرانسیل نصب شده در محور عقب.

تا به امروز فراری این محصول خود را زیر بدنه مزراتی لوانته پنهان کرده است. اما انتظار می رود خودرو نهایی این شرکت چیزی فراتر از عکس های عکاسان جاسوس باشد.

پیشرانه های احتمالی فراری Purosangue

پیشرانه دوازده سیلندر فراری
پیشرانه دوازده سیلندر فراری

فراری پورسانگ احتمالاً در زمان رونمایی مجهز به موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی خواهد بود. چیزی که هیچ کدام از رقبای این خودرو ندارند و مارانللویی ها به آن افتخار خواهند کرد.

البته گفته می شود پیشنهاد قرارگیری سامانه هایبریدی نیز بر روی این موتور دوازده سیلندر داده شده بود. اما این پروژه به دلیل افزایش وزن کنار گذاشته شده است.

باید قبول داشت یک موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی که می تواند قدرتی فراتر از ۸۰۰ اسب بخار را تولید کند، پورسانگ را به قوی ترین شاسی بلند جهان تبدیل خواهد کرد. از همین حالا بر روی شتاب صفر تا صد کیلومتر زیر ۳ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حساب کنید.

پیشرانه V8 هایبریدی احتمالاً در مرحله بعدی به این خودرو اضافه خواهد شد که فناوری آن از SF90 وام گرفته خواهد شد. اما از آنجایی که موتور SF90 قدرتی نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهد، یقیناً عملکرد موتور V12 تنفس طبیعی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

از همین رو پیش بینی استفاده از موتور ۶۱۲ اسب بخاری Roma که سامانه هایبریدی نیز بر روی آن قرار گرفته باشد محتمل تر است. همچنین تولید نمونه V6 هایبریدی که پایه اساس موتور آن ۲۹۶ GTB خواهد بود نیز دور از تصور نیست.

حالت جدید رانندگی

فراری تا پیش از این حالت رانندگی خارج از جاده را برای محصولات خود نداشت. اما با ورود پورسانگ به خط تولید این کمپانی ایتالیایی احتمالاً این Mode رانندگی به تنظیمات روی فرمان اضافه خواهد شد.

ساخت یک ۸۱۲ Superfast با موتور V12 تنفس طبیعی در جلو که توانایی حمل چهار سرنشین را داشته باشد، فوق العاده خواهد بود. مطمئناً تولید چنین خودرویی تقاضای بسیاری از خریداران را برآورده خواهد کرد.

اما مردم از خودروهای SUV انتظارات بیشتری نیز دارند. مانند قابلیت حرکت خارج از جاده. هرچند که این روزها کمتر رنج‌روور یا مرسدس بنز G کلاس یا حتی لامبورگینی اوروس ای را می بینیم که در چنین مسیرهایی تردد می کنند. اما احتمالاً فراری پورسانگ بصورت چهار چرخ متحرک تولید خواهد شد یا کلیدی برای فعال کردن این حالت در داخل کابین وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

۵ نشانه خرابی واتر پمپ خودرو که باید حین رانندگی به آن توجه کنید

مرسدس بنز S680 گارد مدل ۲۰۲۲ چه ویژگی هایی دارد؟

شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت از سوی هنسی معرفی شد

همه چیز درباره چرایی الزام ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی

اشکالات عمده و ریشه‌ای طرح مالیات ستانی از خودروهای لوکس چیست؟

رولزرویس گوست منصوری با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۴.۴ ثانیه معرفی شد

سیستم فرمان‌پذیر چرخ‌های عقب مرسدس‌بنز EQS سالانه چقدر هزینه دارد؟

مرحله دوم فروش فیدلیتی بهمن موتور در دوازدهم مرداد ماه

منبع: carscoops




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط