کراس اوور ایران خودرو چه زمانی رسماً رونمایی خواهد شد؟ مشخصات احتمالی

از دست ندهید

کراس اوور ایران خودرو به زودی از سوی این خودروساز ایرانی رونمایی خواهد شد. این خبر را فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بیان کرد.

بیت ران – فرشاد مقیمی گفت: نمونه اولیه این خودرو در شهریور ماه رونمایی خواهد شد و مورد استقبال مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت، زیرا رویکرد ایران خودرو تولید محصول رقابتی و با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی است.

صحبت از کراس‌ اوور ایران‌ خودرو نخستین بار در اسفند ۹۸ رسانه‌ای شد. در آن زمان، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از تولید و عرضه ۹ محصول جدید این خودروساز به بازار ظرف سه سال آینده (بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱) خبر داد که شامل راناپلاس، سورن‌پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک، ۲۰۷ پانوراما، سدان K132، کراس اوور K125، هاچ‌بک K121 و همچنین دنای برقی می‌شد.

وی با اشاره به طراحی پلت‌فرم اختصاصی ایران‌خودرو و بیان این‌که توسعه این پلت‌فرم با پوشش حداکثری استانداردها و الزامات به‌روز و قوانین داخلی و حتی بازارهای صادراتی خواهد بود، گفت: «پلت‌فرم ایران‌خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی دارد و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرویی شامل سدان، پیکاپ، هاچ‌بک و کراس‌اوور را خواهد داشت.»

مشخصات احتمالی کراس اوور ایران خودرو

بنا بر شنیده‌ها، قالب‌های فلزی K125 در داخل کشور ساخته شده است و این خودرو برخلاف گمانه‌زنی‌ها نه‌تنها چهره‌ای متفاوت از خودرو ۲۰۰۸ دارد، بلکه تریم‌های آن در بخش‌هایی همچون برق و الکترونیک قابل قیاس با خودرو ۲۰۰۸ نیست.

گفته می‌شود بیش از ۱۵۰ قطعه‌ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری دارند. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که K125 با پیشرانه TC7 پلاس و جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک به بازار می آید.

پیشرانه TC7 پلاس پیش از این در نمایشگاه پیشرانه‌های درون‌سوز ساپکو توسط شرکت ایپکو معرفی شده بود. این پیشرانه ۱۶۴۶ سی‌سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و نمونه ارتقایافته TC7 یا همان EF7 پلاس است که قدرت تولیدی آن ۱۶۱ تا ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۵ تا ۲۵۰ نیوتون‌متر است.

بیشتر بخوانید:

با ۱۰۰ میلیون تومان چه اتومبیل هایی می توانیم در بازار خودرو خریداری کنیم؟

پورشه ماکان ۲۰۲۲ با قدرت موتور بیشتر و حذف مدل توربو معرفی شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط