پورشه ماکان ۲۰۲۲ با قدرت موتور بیشتر و حذف مدل توربو معرفی شد

از دست ندهید

پورشه ماکان ۲۰۲۲ دیگر مدلی با نام توربو نخواهد داشت. اما علاقه‌مندان به این برند آلمانی نگران نباشند، چرا که مدل GTS اکنون به اندازه مدل توربو قدرتمند است.

پورشه ماکان ۲۰۲۲
پورشه ماکان ۲۰۲۲

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – پورشه ماکان ۲۰۲۲ بالاخره معرفی شد. بارها در سایت‌ها و شبکه های اجتماعی ویدئوها و تصاویر جاسوسی از مدل های آزمایشی این خودرو در طول ماه های گذشته منتشر شده بود. حال می توانیم براساس اطلاعاتی که پورشه در اختیارمان قرار داده است بیشتر در مورد این کراس اوور دوست داشتنی صحبت کنیم.

مدل توربو رفت، GTS اکنون بالاترین رده در میان تریم های ماکان است

بمب خبری در مورد ماکان ۲۰۲۲ نبود و حذف کامل تریم توربو است. اما نباید از کمبود قدرت در این خودرو نگران باشیم. مدل GTS اکنون بالاترین رده یا فلگشیپ مدل‌های آتی ماکان خواهد بود. ماکان GTS جدید ۴۳۴ اسب بخار قدرت دارد و این قدرت از موتور V6 با حجم ۲/۹ لیتر بدست می‌آید.

پورشه می گوید ماکان ۲۰۲۲ با استفاده از پکیج Sport Chrono که بصورت آپشنال قابل سفارش گذاری است، شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۴/۱ ثانیه خواهد بود. همچنین سرعت گیری با این کراس اوور تا ۲۷۰ کیلومتر در ساعت ادامه خواهد داشت که این ۳/۲ کیلومتر بیشتر از حداکثر سرعت مدل توربو قبلی است.

افزایش عملکرد تمامی تریم ها

 

پورشه ماکان جدید در تمامی مدل‌های خود افزایش قدرت و عملکرد را خواهد داشت. تریم استاندارد این خودرو اکنون ۲۶۱ اسب بخاری است که گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری را در اختیار مالک خود قرار می دهد. این قدرت و گشتاور حاصل کارکرد پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری آن است.

تریم S هم اکنون جای GTS قبلی به تولید خواهد رسید. این یعنی حالا ۳۷۵ اسب بخار خروجی موتور V6 آن قابل بهره برداری است. تمامی مدل ها و تریم های ماکان جدید از گیربکس هفت سرعته PDK پورشه استفاده می کنند. همچنین نیروی موتور نیز به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شوند.

در مدل GTS می توان ترمزهای سفارشی با کلیپرهای قرمز رنگ را برای آن سفارش گذاری کرد. سیستم تعلیق adaptive بادی این خودرو نسبت به مدل قبلی اکنون ارتفاع کمتری دارد. همچنین پورشه در زمان معرفی این خودرو اعلام کرد که تعلیق های این خودرو نسبت به مدل GTS قبلی حالا ۱۵ درصد سفت تر هستند.

پکیج ویژه

برای ماکان جدید می توان sport package را نیز سفارش داد. این پکیج شامل Sport Chrono و Porsche Torque Vectoring Plus است که سط عملکرد بالاتری را در اختیار مالک خودرو قرار می دهد.

آیینه های جانبی این پکیج ویژه به رنگ سیاه است. رینگ های ۲۱ GT Design در این مجموعه دیده می شود و صندلی ۱۸ جهته کاملاً راننده را در بر می گیرد. در این پکیج ویژه بخش های سیاه رنگ دیگری همچون بخش کناری زیر درب ها، سپر جلو و عقب نیز دیده می شود.

پورشه می گوید ۷ طرح جدید برای رینگ ها را می توان جهت استفاده در ماکان سفارش داد. این هفت طرح جدید در سایز های ۱۹ تا ۲۱ اینچ قابل سفارش از سوی مشتریان هستند.

پورشه ماکان ۲۰۲۲
پورشه ماکان ۲۰۲۲

بیشترین تغییرات را می توان در سپر جلو و عقب این خودرو یافت. جایی که در سپر عقب نمایی شبیه به دیفیوزر تقریباً تا نیمه این بخش را به خود اختصاص داده است. در نمای جلو چراغ های LED دیده می شوند و بخش میانی سپر جلو به رنگ سیاه درآمده است.

داخل خودرو

در بخش داخلی نیز تغییرات همین قدر ظریف هستند. طراحی مجموعه داشبورد مجدداً انجام شده و حالا عناصر لمسی بیشتری در کابین دیده می شود. همین امر موجب شده است که شما زمانی که در درون خودرو و پشت فرمان آن قرار می‌گیرید، احساس فضای بیشتری داشته باشید.

طراحی دسته دنده نسبت به مدل قبلی تغییر یافته است و اکنون خوش دست تر از هر زمانی است. تاچ اسکرین ۱۰.۹ اینچی هر اطلاعاتی که سرنشینان نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار می دهد و ساعت و کرنومتر ویژه پورشه مانند همیشه روی داشبورد قرار گرفته است.

قیمت تمام شده

پورشه اعلام کرده است که ماکان ۲۰۲۲ به قیمت ۵۴،۹۰۰ دلار به فروش می رسد. برای خرید مدل S آن باید ۶۵،۴۰۰ دلار هزینه کرد و تریم فلگشیپ یا GTS هم ۷۹،۰۰۰ دلار قیمت خورده است. البته اگر مایل هستید این خودرو را درب منزل تحویل بگیرد، می بایست ۱،۳۵۰ دلار هزینه بیشتری کنید.

پورشه اعلام کرده است که ماکان جدید در تمامی تریم ها، اوایل سال آتی میلادی به نمایندگی های این برند آلمانی خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

هنسی ونوم F5 چقدر در طول یک سال مجاز است در خیابان‌ها دیده شود؟

انبار خودروسازان دوباره شارژ شد / چرا فروش باز هم از تولید عقب افتاد؟

مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ / الگوبرداری از تکنولوژی تسلا؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط