اوپل آسترا ۲۰۲۱ با پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی شد / تصاویر و مشخصات فنی

از دست ندهید

اوپل آسترا ۲۰۲۱ با چهره‌ای کاملاً جدید و پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی شد. نسل هشتم از این خودرو براساس گفته های اوپل از یک پلتفرم جدید بهره مند است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – با معرفی آسترا جدید، سدان Insignia آخرین خودرویی خواهد بود که هنوز از زیر ساخت جنرال موتورز استفاده می کند. آسترا از پلتفرم EMP2 استلانتیس استفاده می کند. پلتفرمی که نسل جدید ۳۰۸ نیز بر پایه آن ساخته شده است. این بدان معناست که آسترا جدید را همانند پژو ۳۰۸ می توان با طیف گسترده ای از موتور های بنزینی، دیزلی و هایبریدی خریداری کرد.

مشخصات فنی

هر کدام از گزینه‌های PHEV از موتورهای ۱.۶ لیتری استفاده می کنند. موتورهایی که دامنه قدرت آنها از ۱۴۸ اسب بخار تا ۱۷۸ اسب بخار متغییر است. همچنین یک موتور الکتریکی ۱۰۹ اسب بخاری در ترکیب با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک می تواند تا ۲۲۲ اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد.

باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی می تواند تا شعاع ۵۰ کیلومتر اوپل آسترا جدید را به حرکت درآورد. براساس گفته های اوپل، آسترا را می توان با شارژر ۷.۴ کیلوواتی در مدت زمانی کمتر از دو ساعت شارژ کرد.

اما اگر بخواهید انتخابی به غیر از هایبریدی برای آسترا داشته باشید، دو انتخاب دارید. انتخاب اول یک موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۱۰۸ اسب بخار است. دومین گزینه هم موتور دیزلی ۱۲۸ اسب بخاری است. هر دو موتور چهار سیلندر و با حجم یکسان هستند. برای موتورهای بنزینی و دیزلی می توان گیربکس شش سرعته دستی را انتخاب نمود. البته گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به عنوان آپشن قابل انتخاب وجود دارد.

طراحی

اوپل آسترا جدید از همان خط فکری مدل های Mokka  و Grandland بهره گرفته است. در نمای جلویی با جلوپنجره سیاه رنگی رو به رو هستیم که تقریباً تمام این بخش را از آن خود کرده است. اوپل از این جلوپنجره یک دست به جای جلوپنجره های قدیمی مشبک استفاده می کند.

چراغ های جلو LED بوده و اوپل می گوید می توان برای این خودرو چراغ های Intellilux جدید با ۱۶۸ ال‌ای‌دی را نیز سفارش داد. رینگ های ۱۶ و ۱۸ اینچی را نیز می توان برای این خودرو انتخاب کرد. آسترا جدید را می توان بصورت دو رنگ نیز خریداری نمود. این انتخاب در مدل های شاسی بلند این برند نیز دیده می شود.

اوپل آسترا جدید همچنین مانند سایر اعضاء خانواده خود از درب صندوق عقب پلاستیکی استفاده می کند. اوپل می گوید اینکار به پایین آوردن میزان وزن کلی اتومبیل کمک شایانی کرده است.

در بخش داخلی طراحی اوپل آسترا جدید کاملاً دگرگون شده است. طراحی مینیمال جدید باعث شده تا بسیاری از دکمه های پیشین در بخش داشبورد را اکنون از نمایشگر آن بتوان کنترل کرد. اوپل سبک جدید طراحی داشبورد اتومبیل هایش را Pure Panel نامیده است. در این داشبورد جدید، دو پنل نمایش رو به روی راننده قرار دارد.

یکی از پنل های نمایش مخصوص نشان‌دهنده های اتومبیل بوده و دیگری با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto وظیفه سرگرمی سرنشینان را برعهده دارد. همچنین در بالای فرمان بخش HUD قرار گرفته است که اطلاعات مهم را برای راننده بر روی شیشه جلو به نمایش می گذارد.

قیمت و زمان تحویل

اوپل اعلام کرده است که تحویل نخستین سری از نسل جدید آسترا را اوایل ۲۰۲۲ به مشتریان آغاز خواهد کرد. این کمپانی هنوز رسماً قیمت نهایی این خودرو را تعیین نکرده است. اما براساس نوشته Autocar قیمت مدل های هایبریدی از ۳۰ هزار پوند بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آئودی RS7 Power Division با ۱۰۵۰ اسب بخار معرفی شد

احراز هویت محل سکونت، چالش جدید برندگان طرح‌های فروش فوق العاده

قیمت‌گذاری شورای رقابت زیان خودروسازان را به ۸۵ هزار میلیارد تومان رساند

Black Vermilion، نسخه تازه ای از ب‌ام‌و برای سری های X با جلو پنجره قرمز




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط