احراز هویت محل سکونت، چالش جدید برندگان طرح‌های فروش فوق العاده

از دست ندهید

احراز هویت محل سکونت، تبدیل به چالش جدید برندگان طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان شده است. براساس دستور‌العمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مراکز تعویض پلاک خودرو از شنبه گذشته تعطیل شدند. این در‌حالی‌ است که برندگان طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان باید برای احراز هویت محل سکونت خود به این مراکز مراجعه کنند.

بیت ران – مراکز تعویض پلاک خودرو و شماره‌گذاری در دوران شیوع بیماری کووید – ۱۹ به صورت محدود برخی از خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. اما احرازهویت محل سکونت از مسیر ثبت نام اینترنتی امکان‌پذیر نیست و این خدمت تنها به صورت حضوری انجام می‌شود.

برندگان باید منتظر بازگشایی مراکز شماره‌گذاری باشند؟

حال تصور کنید فردی بعد از گذر از هفت خوان ثبت‌نام در فروش فوق‌العاده و برگزاری قرعه‌کشی، این‌قدر خوش‌شانس بوده که اسمش جزو منتخبان قرعه‌کشی باشد. وجه خودروی خریداری شده به همراه تمام مدارک خود را به خودروساز تحویل داده اما به دلیل نداشتن مدرک احرازهویت محل سکونت، امکان شماره‌گذاری و تحویل خودروی خود را ندارد و باید در انتظار زمان بازگشایی مجدد مراکز شماره‌گذاری خودرو باشد تا بتواند مدرکی در ارتباط با محل سکونت خود به این مراکز ارائه دهد و برگه احرازهویت محل سکونت خود را دریافت کند.

در حال حاضر به دلیل اینکه خودروسازان ملزم هستند محصولات خود را به صورت پلاک شده در اختیار خریداران قرار دهند. بنابراین باید راهکارهای جایگزینی برای انجام احراز هویت محل سکونت خارج از مسیر مراکز شماره‌گذاری خودرو از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با همکاری نیروی انتظامی به عنوان متولی امر انجام شود تا به نوعی برندگان طرح‌های فروش فوق‌العاده بتوانند در این شرایط ویژه کرونایی که مراکز شماره‌گذاری خودرو تعطیل هستند، خودروی خود را در بخش فروش خودروسازان پلاک کرده و تحویل بگیرند.

با توجه به شرایط ویژه کرونایی کشور بی‌تردید اگر موج پنجم کرونا فروکش کند بازگشایی دوباره مراکز شماره‌گذاری خودرو و هجوم افراد به این مراکز برای انجام امور مربوط به تعویض پلاک یا احراز هویت محل سکونت خود می‌تواند در شکل‌گیری موج دیگری از پاندمی کرونا نقش بازی کند.

چه مسیرهایی می‌تواند جایگزین مراجعه حضوری به مراکز شماره‌گذاری خودرو برای احراز هویت محل سکونت شود؟

با توجه به فعالیت مراکزی مانند «پلیس به علاوه ۱۰» و هماهنگی این مراکز با نیروی انتظامی می‌توان از ظرفیت موجود در «پلیس به علاوه ۱۰» استفاده کرد. مسیر دیگری که می‌تواند طراحی شود تا چالش به‌وجود آمده در مسیر تحویل خودروهای عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده بر‌طرف شود استفاده از همان سایت ثبت نام اینترنتی برای تعویض پلاک خودرو است. این امکان وجود دارد تا بخشی به بارگذاری مدارک محل سکونت برای برندگان طرح‌های فروش فوق‌العاده اختصاص یابد تا آنها بتوانند با بارگذاری مدارک هویتی خود برای احراز محل سکونت مانند سند یا اجاره‌نامه منزل، احراز هویت محل سکونت خود را انجام دهند و خودروی خود را از شرکت‌های خودروساز تحویل بگیرند.

بیشتر بخوانید:

قیمت‌گذاری شورای رقابت زیان خودروسازان را به ۸۵ هزار میلیارد تومان رساند

Black Vermilion، نسخه تازه ای از ب‌ام‌و برای سری های X با جلو پنجره قرمز

فروش نقدی کشنده فوتون با قیمت قطعی از سوی ایران خودرو دیزل آغاز شد

دعوتنامه تارا با گیربکس دستی از سوی ایران خودرو برای مشتریان ارسال شد

منبع: دنیای اقتصاد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط