مالیات خودروهای میلیاردی چگونه اخذ خواهد شد؟ / گام نخست برداشته شد

از دست ندهید

مالیات خودروهای میلیاردی اخذ خواهد شد. این خبری بود که در روزهای گذشته منتشر شد، اما جزئیاتی در مورد چگونگی اخذ مالیات خودروهای میلیاردی منتشر نشده بود. پیش تر عنوان شده بود که خودروهای میلیاردی از این پس شامل پرداخت مالیات خواهند شد. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اطلاعات کامل خودروهای لوکس بر اساس قانون بودجه امسال برای دریافت مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

بیت ران – ظاهراً گام نخست اخذ مالیات خودروهای میلیاردی برداشته شده است. گفته می شود، اطلاعات کامل خودروهای تجملی (لوکس) موجود در کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و به محض تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی اخذ مالیات از این خودروها، این قانون اجرایی خواهد شد.

اخیرا معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است: اطلاعات کامل خودروهای لوکس یعنی خودروهایی که ارزش روز آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد یا به صورت تجمیعی خودروهای یک فرد یا افراد تحت تکفلش بیش از یک میلیارد تومان باشند را نیروی انتظامی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است.

این سازمان به راحتی با علم و اطلاع، می‌تواند درباره مالیات آنها تصمیم گیری کنند. آیین‌نامه‌های اجرایی اخذ این مالیات به دولت فرستاده شده و در کمیسیون اقتصادی هم به تصویب رسیده است.

این آیین‌نامه‌ها بعد از طرح در هیات دولت، تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود. براساس قانون، تا دی یا بهمن‌ برای وصول مالیات از خودروهای تجملی فرصت وجود دارد اما بعد از ابلاغ، میزان مالیات مشمول برای صاحبان این خودروها اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پیشرانه هیدروژنی عملکرد بهتری در مقایسه با موتور احتراقی دارد؟

همه چیز درباره تسمه تایم خودرو و قیمت آن

جزئیات شرایط جدید پیش فروش خودرو

گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ اعلام شدند + مشخصات و قیمت

منبع: دنیای اقتصاد

عکس: پیمان جهانی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط