لوتوس EMIRA با پیشرانه‌های AMG و تویوتا به بازار می آید / تصاویر و مشخصات فنی

از دست ندهید

لوتوس EMIRA یکی از ارزان‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا با قیمت ۸۵ هزار دلار خواهد بود. این خودرو جانشین مدل الیزه بوده و با سرمایه گذاری جیلی ساخته شده است. لوتوس EMIRA احتمالاً آخرین خودرو لوتوس با پیشرانه احتراق داخلی خواهد بود.

بیت ران – خودروسازی لوتوس ۷۳ سال قدمت دارد. غالب محصولات لوتوس از ابتدا تا امروز، مدل‌های اسپرت کوچک و سبک‌وزن با قیمت مقرون‌به‌صرفه در کلاس خود هستند. مشهورترین مدل لوتوس در بازار جهانی، الیزه است که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۱ به مدت ۲۵ سال بدون تغییر اساسی در بدنه تولید شد.

لوتوس تحت مالکیت جیلی چین بسیار متفاوت با سال‌های قبل به نظر می‌رسد. این برند انگلیسی به‌زودی ابرخودرو اوایا (Lotus Evija) را به تولید می‌رساند که ضمن بهره‌گیری از پیشرانه‌های برقی و هیبریدی، حدود ۲٫۳ میلیون دلار قیمت دارد. از سویی دیگر، الیزه و اگزیج با خودرویی کاملا مدرن به نام امیرا جایگزین خواهند شد تا ضمن وفاداری به سنت نام‌گذاری محصولات لوتوس (که همگی با E شروع می‌شوند)، تولید سوپراسپرت‌های ارزان‌قیمت و کامپکت ادامه یابد.

لوتوس برای تبدیل شدن به یک خودروساز تمام‌برقی تلاش می‌کند. احتمالا امیرا آخرین محصول شرکت سازنده با پیشرانه احتراقی خواهد بود. این محصول برای رقابت با پورشه باکستر و کیمن ۷۱۸، آلپین A110 و آئودی TT آماده می‌شود. درحالی‌که نسبت به لوتوس الیزه و اگزیج، کمی بزرگ‌تر و جادارتر است.

مشخصات فنی

پیشرانه استاندارد برای لوتوس امیرا، ۲ لیتر توربوشارژ مرسدس AMG با قدرت ۳۶۰ اسب بخار است. مدل قوی‌تر با موتور ۳٫۵ لیتر V6 ساخت تویوتا (لکسوس) ساخته می‌شود که همراه سوپرشارژر، ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۴٫۵ ثانیه دارد. باتوجه به اینکه پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ مرسدس AMG برای مدل A45 S، قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند؛ می‌توان دورنمایی از مشخصات فنی نسخه‌‌ی بعدی لوتوس امیرا تصور کرد.

علاوه بر ظاهر بیرونی، تحول در طراحی کابین و فناوری‌های مدرن، تفاوت بین امیرا و الیزه را نشان می‌دهد. دوربین پارک، سنسور جلوگیری از تصادف، پنل پشت فرمان دیجیتال ۱۲٫۳ اینچ و نمایشگر لمسی ۱۰٫۲۵ اینچ همراه رابط‌های اپل ‌کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های برقی، کروز کنترل و نورپردازی داخلی، حس یک خودرو مدرن را برای راننده امیرا فراهم می‌کنند.

لوتوس امیرا، تابستان سال آینده به دست مصرف‌کننده خواهد رسید. آستانه قیمت این محصول ۸۵ هزار دلار تعیین شده است؛ اما در ماه‌های ابتدایی تولید با آپشن‌های ویژه و قیمت بالاتر عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید:

ب‌ام‌و سری ۲ جدید با شتاب صفر تا صد کیلومتر ۴٫۱ ثانیه ای معرفی شد

ضربه سنگین موزه به خودروهای ارزشمند / ماجرای تغییر رنگ پورشه ۹۳۴ چیست؟

تخلف خودروسازان محرز شده است؟ / دادستانی تهران به موضوع گرانی خودرو ورود کند




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط