خودروهای بدون معاینه فنی توسط دوربین ها رصد و جریمه می شوند

از دست ندهید

خودروهای بدون معاینه فنی توسط دوربین ها جریمه خواهند شد. مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از رصد و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های نظارتی برون‌شهری خبر داد.

بیت ران – عبدالله متولی در تشریح روند رصد خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های نظارتی برون شهری و به دنبال آن جریمه این خودروها گفت: در راستای وظایف قانونی خود و بر اساس مصوبات هیئت دولت در جهت ایمن سازی و  رفع نواقص خودرویی، بهینه سازی و کاهش  مصرف سوخت، کاهش آلایندگی وسایل حمل و نقل و افزایش ضریب ایمنی خودروهای سبک و سنگین؛  ضمن همکاری با نیروی انتظامی،  پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیر اجرای آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون هوای پاک می‌باشد.

طبق توافقات اخیر به زودی علاوه بر محدوده طرح ترافیک و LEZ  شهری؛ دوربین های نظارتی برون شهری در محورهای جاده ای  نیز جهت حفظ سطح ایمنی و آلایندگی خودروها در محورهای مواصلاتی کشور با تخصیص شماره (کد) جریمه فاقد گواهی معاینه فنی و خودروهای فرسوده توسط سازمان و ادارات ذیربط اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به آیین نامه ماده ( ۸) قانون هوای پاک در خصوص سن فرسودگی خودروها، افزود: چنانچه هر خودرویی پس از دو دوره متوالی مطابق آیین نامه مذکور نتواند گواهی معاینه فنی معتبر اخذ نماید، مشمول محدودیت های ماده (۸ ) قانون فوق الذکر خواهد شد.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی گفت: مراکز معاینه فنی علاوه بر رصد و پایش دائمی از طریق مرکز داده کاوی اطلاعات سامانه سیمفا؛ به صورت مستمر  از طریق بازدیدهای حضوری و سرزده توسط کارشناسان معاینه فنی اتحادیه مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی

متولی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مقوله معاینه فنی از این پس نظارت بر مراکز معاینه فنی تشدید و مسئولیت ناظران دوچندان خواهد شد. به طوری که ستادهای معاینه فنی شهرداری ها و کارگروه های استانداری براساس مصوبه هیئت دولت موظف به نظارت حداکثری بر عملکرد مراکز معاینه فنی با افزایش بازرسی های سرزده خواهند بود.

در روزهای چهارشنبه دوم تیرماه و پنجشنبه سوم تیرماه وقوع تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران که به ماموریتی با دعوت سازمان حفاطت محیط زیست رفته بود و نیز تصادف اتوبوس حامل سربازان موجب به فوت مهشادکریمی، خبرنگار ایسنا، ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و چهار سرباز معلم شد.

حادثه ای که پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا «بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیین نامه راهور)» و «بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک» را به عنوان دلیل وقوع حادثه برای اتوبوس خبرنگاران ذکر کرد.

همچنین «بی‌مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده ۵۴ و ۹۸ آیین نامه راهور)» و « بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی» را به عنوان دلایل وقوع حادثه برای اتوبوس سربازان اعلام کرد.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید:

صورت‌های مالی خودروسازان بررسی شد / دخل‌و‌خرج خودروسازان در برجام و تحریم

خودرو ارزان قیمت ایران خودرو چقدر به واقعیت نزدیک است؟

نتایج قرعه‌ کشی هجدهمین فروش فوق‌ العاده ایران خودرو اعلام شد

۱.۵ لیتری های توربو بازار ایران / از شاهین تا تی۵ ایوو!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط