هر فرد در طرح ساماندهی صنعت خودرو چگونه می تواند اقدام به واردات خودرو کند؟

از دست ندهید

طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اصلاح ایراد‌ های وارده شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو خبر داد.

بیت ران – آقای روح اله عباس پور در تشریح نشست روز گذشته (سه‌شنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستور کار نخست این کمیسیون، بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای نگهبان بود. ماده ۴ این طرح درباره واردات خودرو است. از آنجا که به زعم شورای نگهبان این ماده با اقتصاد مقاومتی و قانون اساسی مغایر است، کمیسیون صنایع و معادن ایراد وارده را اصلاح کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور اصلاح این طرح مقرر شد هر فرد حقیقی و حقوقی مشروط بر صادرات خودرو‌ها و قطعات داخلی، بتواند خودرو‌های بنزینی، هیبریدی و گازی و قطعات خودرو را وارد کند به این معنا که به ازای واردات خودرو ارز از کشور خارج نشود.

وی بررسی طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی را دیگر دستور کار کمیسیون صنایع و معادن برشمرد. او ادامه داد: بررسی این طرح در نشست کمیسیون به اتمام رسید. براساس آن متولی داده‌های کشور مشخص شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی به اختصار کمیسیون «دوام» ذیل شورای عالی فضای مجازی، مدیریت داده‌های کشور را برعهده خواهد داشت. مهم‌ترین اقدام این کمیسیون، تبادل داده‌ ها میان دستگاه‌ های مختلف است.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت خودرو در طول هشت سال؛ ۸۰۰ درصد بود!

بنزین نه گران می‌شود و نه سهمیه‌بندی جدید/ بررسی سه طرح بنزینی در مجلس




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط