نسل جدید پژو ۲۰۸ در ژنو رونمایی شد

از دست ندهید

در نمایشگاه خودرو  ژنو از نسل جدید پژو ۲۰۸، رونمایی شد.

بیت ران – امین آزاد: پژو با پیروی از روش طراحی جدید خود در پژو ۵۰۸ نسل جدید پژو ۲۰۸ را معرفی کرد. گرچه پژو از فروش ۲۰۸ درآمد زیادی دارد، اما این مدل در بین هچ‌بک‌های کوچک پرفروش اروپا جایی ندارد و پس از فورد فیستا، فولکس‌واگن پولو و رنو کلیو در رتبه چهارم است.

پژو می‌خواهد با نسل جدید ۲۰۸ این ترتیب را تغییر دهد و نامش را به صدر جدول ببرد. برای این کار، ماشین با وام گرفتن از مدل‌های بزرگتر و لوکس‌تر پژو طراحی شده است. ظاهر آن از مدل ۵۰۸ الهام گرفته و داخل ماشین در ادامه روندی طراحی شده که با شاسی‌بلند ۳۰۰۸ آغاز شد.

پژو می‌گوید برای طراحی ۲۰۸ جدید به مشهورترین هچ‌بک خود، ۲۰۵ جی‌تی‌آی رجوع کرده و گوشه‌هایی از این مدل موفق دهه هشتاد را می‌توان در ماشین جدید دید.

برای جذاب‌تر کردن ۲۰۸، فهرست طولانی از فن‌آوری‌های تازه به خریداران عرضه می‌شود. داشبورد جدید سه بعدی از چشم‌گیرترین بخش‌های ماشین است که در آن اطلاعات مهم جلوتر از بقیه روی داشبورد نمایش داده می‌شود.

علاوه بر موتورهای دیزل و بنزینی، پژو ۲۰۸ را با موتور الکتریکی هم به بازار عرضه خواهد کرد. موتور ۱۳۶ اسب بخاری ۲۰۸ الکتریکی با هر بار شارژ می‌تواند ۳۴۰ کیلومتر حرکت کند.

کارخانه فرانسوی پیش‌بینی می‌کند ۲۰۸ الکتریکی ده درصد از فروش نسل جدید را شامل شود. با کاهش رونق موتورهای دیزل، پژو پیش‌بینی می‌کند که سهم مدل‌های دیزل ۲۰۸، بیست درصد کل فروش را به خود اختصاص دهد و بقیه خریداران ۲۰۸ با موتور بنزینی بخرند.

پژو در سال ۲۰۱۸ دویست و ۹۵ هزار دستگاه ۲۰۸ تولید کرد که شش درصد نسبت به سال قبل کمتر بود.

پیش بینی آمار فروش ۲۰۸

۲۰۸ جدید از مدل کنونی لوکس‌تر است و به همین دلیل قیمتش گران‌تر خواهد بود. با این حال پژو امیدوار است با نسل جدید، فروش ۲۰۸ را تا سال ۲۰۲۰ به ۳۵۰ هزار دستگاه در سال برسانند.

پژو ۲۰۸ در بازار اروپا با فولگس واگن گلف و رنو کیلیو رقابت می کند. قرار بود این خودرو در ایران خودرو تولید شود که پس از خروج پژو از ایران به دلیل تجریم های جدید آمریکا این موضوع فعلا منتفی شده است.

 

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تولید پارس ۷۵ درصد افزایش می‌یابد

براساس تصمیم سازمان ملی استاندارد برای تمدید مجوز تولید پارس از سوی ایران خودرو، این خودروساز اعلام کرد که...

پست‌های مرتبط