لاوتو نووآ ؛ مرموز ۲۵۰ میلیارد تومانی

از دست ندهید

در نمایشگاه خودرو ژنو تعداد زیادی خودرو رونمایی شدند از سریع ترین خودرو تا قوی ترین، اما در میان تمام این ترین ها و شاهکارها یک خودرو ستاره نمایشگاه بود، لاوتو نووآ خودرویی که خبرنگاران تمام سعی خود را می کردند که درباره آن بیشتر بدانند.

بیت ران – امین آزاد: در دو روز اول نمایشگاه خودرو ژنو که مخصوص خبرنگاران است شرکت ها تمام سعی خود را می کنند که رسانه ها را از خود راضی نگاه دارند .حتی مرسدس بنز و بی ام و با مدیران ارشد خود به میان خبرنگاران می آیند تا درباره محصولات خود نظرها را جلب کنند. اما در میان این شرکت ها تنها یک غرفه شاهد صف طولانی خبرنگاران است. افرادی که مدت ها انتظار می کشند تا لحظه ای بتوانند از خودرو جدید بوگاتی عکس بگیرند و گزارش تهیه کنند .

لاوتو نووآ که در زبان فرانسه به معنی خودرو سیاه است جدیدترین ساخته این شرکت و گران قیمت ترین خودرو مدرن جهان است.

قیمت ماشینِ شب

قیمت این خودرو و ناشناس بودن خریدارش در کنار تک بودن و ظاهر مرموزش همه برای رسانه ها جالب توجه است. این خودرو بیش از یازده میلیون یورو قیمت دارد که با مالیات قیمتش به شانزده و نیم میلیون یورو رسیده است. مشخصات فنی این خودرو در زمینه موتور تقریبا مشابه شیرون اسپرت است. البته در عقب خودرو شش خروجی اگزوز خودنمایی می کند. ظاهر خودرو کشیده، سیاه، مرموز و مسحور کننده است. زیباترین خودرویی است که بوگاتی ساخته و البته گران قیمت ترینش.

خیلی ها می پرسند با چنین قیمتی می توان یک جت شخصی یا یک کشتی تفریحی خرید. اما چرا کسی باید این خودرو را بخرد در حالی که نه سریع ترین خودرو جهان است و نه قوی ترین آن؟پاسخ به این سوال سخت است، شاید به خاطر تاریخچه، تک بودن،برندینگ و… اما آنچه قطعی است صاحب خودرو با خرید این اتومبیل قمار نکرده بلکه یک سرمایه گذاری دراز مدت کرده است .خودرویی که هرچه زمان می گذرد ارزشمند تر خواهد شد. کسی چه می داند شاید ده سال دیگر بیش از ۱۰۰ میلیون یورو قیمت این خودرو در یک حراجی باشد. اما شانس خرید این خودرو چگونه به صاحب آن رسیده و صاحب خودرو کیست؟ در پاسخ به این سوال مدیران بوگاتی به من می گویند نمی توانند اسم صاحب خودرو را فاش کنند.

تلفظ اسم این خودرو به فارسی سخت است. آنگونه که به لاتین نوشته می شود، خوانده نمی شود، چرا که نام این خودرو فرانسوی است. فرانسوی ها مشهور هستند که یک چیز می نویسند و چیز دیگری می خوانند. از سخنگوی بوگاتی می پرسم تلفظ دقیق نام خودرو چیست، خانوم فرانسوی با غرور می گوید لا وتو نووآ.

به یاد آتلانتیک

این خودرو را بوگاتی در ادای احترام به خودرو تاریخی بوگاتی آتلانتیک ساخته است. خودرویی که به تعدادچهار دستگاه ساخته شد اما یک دستگاه آن مفقود شد.

از نظر فنی این خودرو چگونه است؟

این خودرو از موتور مشابهی با شیرون اسپرت استفاده می کند. این موتور بیش‌ از هزار و۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و می تواند هزار و۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. حجم این موتور ۱۶سیلندر، هشت لیتر و از آرایش دبلیو شکل سیلندر استفاده می کند. اطلاعات زیادی از این خودرو در ژنو اعلام نشد، چراکه همه چیز تحت تاثیر قیمت و مرموز بودن خودرو و خریدارش قرار گرفته بود. این یکی از سنت های ثروتمندان است که دوست دارند برخی چیزها را مخفی نگاه دارند و گاهی اوقات هرچه مخفی تر و مرموز تر با ارزش تر.

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط