قیمت تمام شده برای هر دستگاه پراید چقدر است؟

از دست ندهید

بررسی صورت های مالی سایپا نشان می‌دهد قیمت تمام شده هر عدد پراید برای این گروه خودروسازی ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تیبا ۲۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان تمام می‌شود.

بیت ران – امین آزاد:  سال ها قیمت تمام شده پراید مورد بحث بوده است. زمانی که پراید هفت میلیون تومان بود برخی قیمت تمام شده  این خودرو را زیر سه میلیون تومان می دانستند. در آن زمان احمد قلعه بانی مدیر عامل وقت سایپا قیمت تمام شده پراید را حدود چهار میلیون تومان دانسته بود. این در حالی است که نود اقتصادی قیمت تمام شده پراید را حدود ۱۹ میلیون تومان اعلام کرده است.

این رسانه در توئیتی آورده است: «بررسی صورت های مالی سایپا نشان می‌دهد قیمت تمام شده هر عدد پراید برای این گروه خودروسازی ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تیبا ۲۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان تمام می‌شود.»

پراید در حالی در سال ۱۳۹۷ هر روز شاهد افزایش قیمت بود که این خودرو با ۱۵ درصد، بیشترین سهم از کشته های جاده ای در ایران را از آن خود کرده است. و همچنان با همان کیفیت روی خط تولید است.

براساس گزارش پزشکی قانونی، پراید حدود پانزده درصد سهم از کشته های جاده ای ایران را دارد.

پراید سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می برد.

با چراغ سبز وزارت صنعت،معدن و تجارت، قیمت کارخانه ای پراید افزایش داشته است.

قیمت این خودرو به بالای پنجاه میلیون تومان در بازار افزایش یافته است.

اما بشنوید از اظهار نظر مهرداد بذرپاش مدیرعامل سایپا در زمان دولت محمود احمدی نژاد.

وی از تعطیل نکردن خط تولید پراید در گفتگو با  بیت ران  ابراز پشیمانی کرده است.

چقدر سایپا روی پراید سود می کند؟

اینجا دقیقا این سوال مطرح می شود، چقدر سایپا روی این محصول سود می کند که با این همه خرج باز هم حاشیه سود مناسبی دارد؟ در سال هایی که قیمت پراید هفت میلیون تومان بود، بین مردم شایع بود که پراید برای سایپا سه میلیون تومان تمام می شود. در آن زمان احمد قلعه بانی مدیر عامل سابق سایپا گفته بود تولید پراید حدود چهارمیلیون تومان برای سایپا  هزینه دارد.

اوستا گودرزی استاد خودرو دانشگاه علم و صنعت به ایسنا می گوید: «فن‌آوری برخی از خودروهای فعلی مانند پراید، بسیار قدیمی است و به دلیل پایین بودن سطح ذاتی ایمنی باید بازنشسته شوند.»

بر اساس آمار پزشکی قانونی پراید در سال ۱۳۹۲ دو هزار و پانصد نفر را به کام مرگ برده بود. این آمار یعنی این خودرو به تنهایی ۱۴ درصد از میزان کشته ای جاده ای ایران را به خود اختصاص داده بود. این در حالی است که این عدد برای خودرو پژو ۲۰۶ حدود دو درصد در همان سال بود.

تیراژ پژو ۲۰۶ تقریبا یک سوم پراید است و در تست تصادف توانسته است چهار ستاره ایمنی را در سال دو هزار میلادی بدست آورد. این بدان معنی است که اگر پراید به اندازه پژو ۲۰۶ امن بود، باید تعداد کشته هایش از ۱۴ درصد به شش درصد کاهش پیدا می کرد. یعنی اگر بجای پراید یک خودرو در حد ایمنی پژو ۲۰۶ تولید شود، سالانه حدود ۱۵۰۰ نفر کمتر به کام مرگ خواهند رفت.

 

 

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط