گران ترین خودرو در ایران چند میلیارد قیمت دارد؟

از دست ندهید

معاملات روز به روز کمتر می شود یکی از گالری داران در گفت و گو با بیت ران وضعیت بازار کنونی نسبت به نیمه اول امسال یا سال گذشته را مقایسه کرده و می گوید: «نسبت به سال گذشته خرید و فروش در بازار افت شدیدی داشته، وضعیت بازار کنونی در مقایسه با نیمه اول سال جاری هم افت کرده است. یعنی هر چه به امروز نزدیکتر بشویم، خرید و فروش کاهش پیدا می کند. این وضعیت به دلیل شرایط اقتصادی مردم است، چون اشتیاق مردم برای خریدن یا تعویض خودرو کم شده است.» بنا به گفته این فروشنده خودروهای وارداتی، «مشتری هست، اما کم شده.» وی یادآور می شود: «به هر حال باید اجاره ۵۰-۶۰ میلیون تومانی گالری ها در این منطقه تامین شود. با این که ۱٪ کمیسیون تعریف شده، ما مصوب را حتی کمتر هم می گیریم که هم مشتری مداری بشود، هم بتوانیم بعدا دوباره در خدمت این عزیزان باشیم.» وی در بیان اصلی ترین مشکل در مورد خودروهای وارداتی، تاکید می کند: «نوسان قیمت ها» و می افزاید: «چون قیمت ها ثبات ندارند، مشتری ها هم زیاد به خرید و فروش رغبت نمی کنند، به همین دلیل با یک رکود کم مواجه شده ایم.»

بازار پر شده از خودروهای چینی با کیفیت پایین

وی البته راه حلی هم برای این مشکل دارد. می گوید: «اجازه بدهند که خودروهای با کیفیت وارد شوند. الان متاسفانه بازار پر شده از خودروهای چینی که از نظر کیفی قابل رقابت با خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی نیست. ولی بخاطر قیمت پایین تر و ظاهری که از خودروهای داخلی کمی زیباتر است، بیشتر مردم به این خودروها رجوع می کنند. این هم یکی از دلایلی ست که بازار ما را با افت روبرو کرده است.» از این گالری دار پرسیده شد اگر شرایط گمرک برای واردات تسهیل شود و تعرفه ها و هزینه های واردات خودروها کاهش پیدا کند، پیش بینی شما از وضعیت آینده بازار چطور است؟ وی معتقد است: «بطور مسلم برای قشر غنی و سرمایه دار کشور بهتر می شود و نه مردم عادی. زیرا روی خودروهای تولید داخل هیچ اثر مثبتی نمی گذارد. در مورد کیفیت که قابل رقابت نیستند. پس قیمت ها جای کاهش، احتملا افزایش هم پیدا می کند، مثل همیشه.»

امکان کاهش نرخ خودروهای چهار سیلندر و  افزایش ۶ سیلندرها

باید دید از نظر یک فروشنده، با توجه به ممنوعیت واردات و ثبت سفارش خودرو، وضعیت بازار و قیمت ها چگونه است؟ به گفته وی «براساس نوسان ارز و نبود ثبات، قیمت ها به روز می شوند، یعنی صبح به صبح قیمت ها تغییر می کند، برای مثال امروز لندکروزر ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد، فردا صبح اعلام می کنند ۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان. البته هر گالری قیمت مخصوص خود را هم دارا ست. بنابراین یا افزایش قیمت داریم یا کاهش که اغلب افزایش قیمت داریم، بیشتر بخاطر همین موضوع بازار نسبتا شوکه شده و فروش ها پایین آمده ولی باز هم شاکریم.» وی در پیش بینی وضعیت بازار، در حالیکه خودروهای دپو شده در گمرکات کشور به مرحله ثبت سفارش رسیده اند، می گوید: «خیلی در بازار نوسانی ایجاد نخواهند کرد، چون مشتری های خودروهای وارداتی اغلب افرادی هستند که از قبل انتخاب خود را کرده اند و براساس افزایش قیمت ها زیاد مانور نمی دهند، ولی امکان دارد که خودروهای چهار سیلندر کاهش قیمت نسبی و خودروهای ۶ سیلندر افزایش نسبی قیمت داشته باشند. البته در مورد توربوها شرایط فروش بد شده، دلیل اصلی آن هم سخت شدن سرویس و نگهداری است.»

گران ترین و ارزان ترین خودروی وارداتی در ایران

با وجود همه نوسانات نرخ ارز و افزایش های پی در پی نرخ خودرو اما هستند خودروهایی که قیمت آنها سر به فلک می کشد. این گالری دار به موردی استثنایی اشاره می کند. وی می گوید: «بر اساس اطلاعات بنده زمانی گران ترین ماشین یک فانتوم بود به قیمت اولیه ۲۴ میلیارد تومان. که البته الان کاهش قیمت داشته و به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است. اما یک دستگاه مک لارن هم در ایران هست با قیمت ۲۰ میلیارد تومان. ارزان ترین خودروی وارداتی هم هیوندای i20 است که البته افزایش قیمت داشته و به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده، کارکرده همین خودرو مدل ۹۶ هم حدودا ۱۹۵میلیون تومان معامله می شود.» از نظر این فروشنده در عباس آباد «کره ای ها با فروش سوناتا، اپتیما، سانتافه، راوفور، بازار خودروهای وارداتی ایران را در دست دارند. البته رنو هم فروش خوبی دارد. هر چند فروش رنو تالیسمان به دلیل مخارج بالا نسبت به بیشتر خودروهای هم قیمت خود، پایین تر است. ولی از نظر امنیت ماشین خوبی است.» با گشتی در گالری های عباس آباد شاهد کم رونق بودن کسب و کار فروشندگان خودروهای وارداتی هستیم. در این گالری ها خودروها با قیمت هایی بالاتر از ماه های پیش به فروش می رسند. در ادامه به قیمت برخی از خودروهایی که با اقبال مواجه هستند، اشاره می شود:

نرخ برخی خودروهای وارداتی

سانتافه ۲۰۱۷ مشکی ۶۰۵ میلیون تومان سراتو ۹۷ خاکستری ۲۱۰ میلیون تومان ورا کروز ۲۰۱۳ مشکی ۵۸۰ میلیون تومان ورا کروز ۲۰۱۳ سفید ۵۶۰ میلیون تومان لکسوس ۲۰۱۶ مشکی کلید کانادا ۸۳۰ میلیون تومان سورنتو ۲۰۱۶ GDI مشکی ۵۴۰ میلیون تومان لندکروزر ۲۰۰۶ سفید ۶ سیلندر ۵۶۰ میلیون تومان]]>




3 دیدگاه

  1. چینی خیلی هم عالیه شر نگید
    اشتباه مردم اینه فقط میگن چینیه بدرد نمیخوره چینی بهترین کیفیت داره از سال۹۵ مخصوصا فیدلتی پرایم و دیگو ۸پرو

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط