فولکس واگن پاسات ۲۰۱۹ فیس لیفت معرفی شد

از دست ندهید

فولکس‌واگن سال گذشته نسخه‌ی جدید پاسات (Passat) را برای بازار چین و طی ماه‌های گذشته برای ایالات متحده آمریکا معرفی کرد، اکنون نوبت به بازار اروپا رسیده است تا پذیرای سدان سایز متوسط فولکس واگن پاسات ۲۰۱۹ فیس‌لیفت باشد. درکنار مدل‌های کاربردی واگن در انواع استاندارد واریانت (Variant) و اسپرت اُلترک (Alltrack)، دومین نام تجاری پرفروش این شرکت (پس از گلف) آماده است تا با تغییراتی در فضای داخل کابین و خارج به رقابت با فورد موندئو (Mondeo) برود. اگرچه به نظر می‌رسد نسخه‌ی فیس‌لیفت فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ مانند مدل قبلی باشد، اما خودروساز آلمانی برای قاره سبز از سپرهای جلو و عقب جدید همراه‌با جلوپنجره مشبک بازطراحی‌شده بهره می‌گیرد. فولکس‌واگن همچنین چراغ‌های جلو و عقب LED استاندارد، چراغ‌های روشنایی روز و حتی مه‌شکن‌ها را هم با اندکی تغییر مواجه کرده است. چراغ‌های اصلی از نوع ماتریسی هستند و از شاسی بلند پرچم‌دار فولکس واگن توارگ مدل ۲۰۱۸ قرض گرفته شده که نور بیشتری ارائه می‌دهند و در نتیجه ایمنی بالاتر برای سدان به ارمغان می‌آورند. سایر تغییرات به‌آسانی قابل تشخیص نیستند؛ اما علامت «Passat» در مرکز صندوق عقب، تشخیص نسخه فیس‌لیفت بودن پاسات را برای بینندگان آسان‌تر می‌کند. همین داستان در داخل کابین نیز وجود دارد و نسل سوم سیستم اطلاعاتی و سرگرمی برای اولین‌بار در این برند فولکس‌واگن، همراه‌با داشبورد دیجیتال بهبودیافته استفاده می‌شود. صفحه نمایش لمسی در ابعاد ۶.۵، ۸ و ۹.۲ اینچی ارائه شده است و قابلیت‌های اتصال آنلاین با تعداد زیادی خدمات از جمله رادیوی اینترنتی و ناوبری نیز وجود دارد.

ویژگی اصلی

یکی از نکات برجسته فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ فیس‌لیفت، طیف گسترده‌ای از سیستم‌های دستیار راننده است که رانندگی خودکار را در سرعت‌های تا ۲۱۰ کیلومتربرساعت انجام می‌دهد. با پرداخت هزینه‌های بیشتر نیز می‌توان پاسات ۲۰۱۹ را به سیستم‌هایی از جمله کنترل کروز هوشمند، حفظ مسیر، فرمان اضطراری، تریلر و پارک مجهز کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این خودرو استفاده از ترمز الکترومکانیکی برای ترمزگیری سریع‌تر است که به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد در سراسر محدوده پاسات به کار می‌رود؛ برخلاف نسخه‌های پیش از فیس‌لیفت که تنها مدل برقی GTE از آن بهره می‌گرفت. در رابطه با سیستم محرکه، تمام پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با فیلتر ذره‌ای جدید برای کاهش آلایندگی ارائه می‌شوند. سه نوع پیشرانه TSI با قدرت ۱۵۰، ۱۹۰ و ۲۷۲ اسب‌بخار وجود دارد و سه نوع پیشرانه TDI با نیز با قدرت ۱۲۰، ۱۹۰ و ۲۴۰ اسب‌بخار برای نسخه Bi-TDI در دسترس است. نسخه دیزلی پیشرانه ۲ لیتری TDI با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار، پسوند Evo را با خود حمل می‌کند که نشان می‌دهد این نسخه بازطراحی‌شده، میزان انتشار گازهای گلخانه ای کمتری دارد و تقریباً ۱۰ گرم در کیلومتر نسبت به نسل پیشین خود کمتر آلودگی تولید می‌کند.  

نسخه پلاگین هیبرید

نسخه پلاگین هیبرید فولکس‌واگن پاسات GTE نیز به‌روزرسانی شده است و هم‌اکنون می‌تواند تا ۵۵ کیلومتر در حالت تمام الکتریکی براساس استاندارد WLTP بپیماید؛ که برابر با ۷۰ کیلومتر طبق استاندارد قبلی NEDC خواهد بود. برای مقایسه خوب است بدانید نسخه پیش از فیس‌لیفت فولکس‌واگن پاسات GTE طبق استاندارد قبلی NEDC در حالت تمام الکتریکی می‌توانست مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر را طی کند. به‌عنوان نکته نهایی باید یادآوری کنیم که برچسب «ساخت آلمان» روی خودروی پاسات مخصوص اروپا از سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد. به همین دلیل تولید مدل نسل آینده پاسات در کارخانه Kvasiny اشکودا در جمهوری چک انجام می‌شود. کسانی که نگران هستند، می‌توانند تا چهار سال دیگر از خودروهای ساخته‌شده در کارخانه Emden آلمان خریداری کنند؛ این همان کارخانه‌ای است که مدل‌های محبوب فولکس‌واگن از سال ۱۹۷۸ تاکنون در آن به تولید می‌رسند. پیش‌فروش نسخه اروپایی فولکس‌واگن پاسات ۲۰۱۹ فیس‌لیفت از اردیبهشت‌ماه ۹۸ آغاز خواهد شد؛ اما عرضه‌ی این مدل در بازار تا مرداد ماه ۹۸ به طول خواهد انجامید. فولکس‌واگن پاسات فیس‌لیفت ابتدا در بازار آلمان عرضه می‌شود و پس از آن به سایر بازارهای اروپایی می‌رسد. منبع: زومیت]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط