خودروهای موفق بازار اروپا در سال ۲۰۱۸

از دست ندهید

گلف حاکم مطلق بازار هاچ‌بک‌های بزرگ

این محصول موفق، گرچه امسال در اروپا بیش از ۴۴۵ هزار دستگاه فروش داشته، اما با ۷٫۶ درصد افت تقاضا روبرو شده است. مهمترین رقیب این خودرو سیتروئن سی۳ خودمان است که در کاشان مونتاژ می‌شود و امسال ۲۰۸ هزار دستگاه در ارووپا خریدار داشته است. فورد فوکوس و پژو ۳۰۸ هم ته صف قرار گرفته‌اند.

کلیو، بهتر از همه هاچ‌بک‌های کوچک

این فرانسوی خوش‌فرم توانسته سال ۲۰۱۸ را با رشد ۲٫۳ درصدی و فروشی معادل ۳۲۸۸۶۰ دستگاه به پایان ببرد. رقبای بزرگی هم داشته است. از فولکس پولو و فورد فیستا، تا پژو ۲۰۸، اوپل کورسا، تویوتا یاریس و البته داچیا ساندرو که همگی پشت سر کلیو جزو ۲۵ خودرو برتر سال اروپا در زمینه فروش هستند. اشکودا فابیا هم آخر از همه است.

تیگوان، کراس اووری برای همه

این خودرو که به شدت در ایران هم محبوب است، موفق‌ترین شاسی بلند اروپا بوده و با رشد ۶٫۱درصدی خریداران، بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه فروش داشته است. قشقایی پشت سر تیگوان قرار گرفته و پژو ۳۰۰۸ هم در رتبه چهاردهم جزو محصولات موفق سال بوده است. فورد کوگا هم بیست و پنجمین خودرو امسال است.

۲۰۰۸ در جمع بزرگان

رنو کپچر با فروشی بالغ بر ۲۱۱ هزار واحد، موفق‌ترین کراس‌اوور کامپکت سال بوده و پژو ۲۰۰۸ خودمان هم با حدود ۱۷۷ هزار دستگاه بالاتر از تویوتا chr در بین ۲۵ اتومبیل پرفروش بازار اروپا قرار گرفته است.

پاسات، محبوب قلوب شهروندان قاره سبز

این سدان متوسط آلمانی هرچقدر در آمریکا منفور است، در اروپا پرطرفدار بوده و در بین موفق‌ترین خودروهای یک دهه اخیر قرار دارد. بیست و دومین خودرو بازار اروپا در سال ۲۰۱۸، در ایران بهایی ۵۵۰میلیونی دارد. پاسات امسال توانسته بی‌رقیب حدود ۱۵۳ هزار دستگاه فروش داشته باشد در حالی که ۱۵٫۹درصد افت را طی ۱۲ ماهه گذشته تجربه است.

مدعیان جدید

برای سال ۲۰۱۹ احتمالا یک بازیگر مهم دیگر از فولکس را در جمع بزرگان خواهیم دید. سری کوچک و کامپکت تی-راک که یک کراس‌اوور هم‌رده پژو ۲۰۰۸ است طی سال ۲۰۱۸ توانسته با رشدی ۳۴۰۰درصدی، بیش از ۱۳۹هزار دستگاه فروش کند. سیتروئن سی۳ ایرکراس هم دیگر بازیگری است که با رشد ۵۵۰ درصدی در سال ۲۰۱۸ و فروش ۱۱۰هزار دستگاه، احتمالا سال پیش رو را در نهایت با موفقیت بزرگی سپری کرده و در بین بیست خودرو برتر ۲۰۱۹ اروپا جا خوش می‌کند. منبع: هفت صبح]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط