گران ترین خودرو ایران ؛ غرش اشباح در خیابان

از دست ندهید

گران ترین خودرو ایران ، مازراتی شاه و  خودرو دختر شایسته ایران بخشی از خودروهای با ارزشی هستند که همچنان در دست صاحبان آن حفظ شده است.

بیت ران ـ امین آزاد: آقای دکتر …می خواستم با شما مصاحبه کنم – آقا اصلا طرف من نیا – چرا شما که این مرسدس بنز تک رو دارین حیف نیست صحبت نکنید اصلا یکم از خودروتون بگین – نه دوست دارم اسم منو ببری نه حتی عکس ماشینمو چاپ کنید، آقا برو رد کارت.

آقای دکتر یکی از ثروتمندان ایرانی است که مرسدس بنز سفیدش یکی از نادرترین بنزها در جهان است. خودرویی که به ندرت از پارکینگ ویلاهای این تریلیاردر خارج می شود.

در پارکینگ همین تهران، خودروهایی پارک شده اند که تنها می تواند آن ها را در بزرگترین موزه ها یا گران ترین کلکسیون های شاهان یافت.

باور کردنی نیست، اما همان قدر که ثروت و ثروتمند بودن و آمارش در ایران مخفی است. برخی از این خودروها هم مخفی هستند. مانند اشباح فلزی که در آشیانه های خود آرام گرفته اند.

مازراتی سلطنتی، مرسدس بنز افسانه ای گالوینگ، تک ترین کامارو و کوروت ها و بی ام و هایی که تنها چند عدد از آن در ایران است. به همراه فورد نادری با سقف متحرک فلزی تنها بخشی از خودروهایی هستند که برای یک برنامه خودروهای کلاسیک بیرون آمده اند.

گران ترین خودرو ایران

صاحبان خودرو یا ثروتمند هستند، یا عاشق و یا هر دو. مسعود جعفر نژاد که میزبان یکی از برنامه های خودروهای کلاسیک است و خودروبازان را در رستورانش در میرداماد دور هم جمع کرده بود، می گوید: ماها با این کارها یاد بچگی خودمون می افتیم؛ زمانی بابا، مامان هامون با این خودروها زندگی می کردند. خودروهای کلاسیک اصالت دارند. من و امثال من تنها با یک چیز خستگیمون در میره و اون تماشا و راندن این خودروهای آنتیک است.

دکتر صالح خو رئیس کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیل رانی هم می گوید این خودروهای کلاسیک خیلی کم از پارکینگ ها خارج می شوند و  برنامه های جمعی خودروهای کلاسیک، بهانه خوبی است تا خودرو ها کمی در خیابان حرکت کنند تا کمتر دچار فرسایش شوند.

 

لانیچا بتا ۱۸۰۰ سی سی نیم کروک، این خودرو ایتالیایی که زمانی متعلق به دختر شایسته ایران بوده، یکی از زیباترین خودروهای ایتالیایی موجود در ایران است. زمانی خودروهای ساخت آلفا رومئو و لانچیا در میان هنرپیشگان و ستاره های جوانان مشتاقان زیادی داشتند.

 

کامارو ss مدل ۱۹۷۰، این خودرو ۳۷۵ اسب بخاری حدود ۲.۵ سال بازسازی اش طول کشیده است.

 

پژو ۲۰۲ مدل ۱۹۴۶ تنها نمونه موجود در ایران؛ این خودرو ابتدا قرار بوده اولین تاکسی ایرانی شود اما قدرت پایین موتور آن یعنی تنها ۲۸ اسب بخار (تقریبا نصف پیکان) سبب شد فیات جایش را بگیرد. قیافه کلاسیک خودرو و تودوزی چرم قرمز خودرو چشم نواز است.

 

پیکان؛ نوستالژی ایرانی ها

یک پیکان با طراحی فابریک انگلیسی، آقای اوچاقلو صاحب خودرو بسیاری از قطعات را از انگلستان وارد کرده است تا یک پیکان کلاسیک انگلیسی را بازسازی کند.

 

 

مازراتی سلطنتی؛ گفته می شود صاحب این خودرو محمدرضا پهلوی بوده است. این خودرو با موتور هشت سیلندر اش ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

 

کامارو موشن تنها نمونه موجود در ایران؛ از این موجود آهنین تنها حدود ۵۰۰ دستگاه در جهان تولید شده است و صاحب آن دکتر صالح خو  است.

 

 

یک موتور سیکلت بی نظیر گویی با انسان حرف می زند. متعلق به سال ۱۹۲۴ و ساخت کارخانه آی سینگ انگلستان است. آقای فرهادعلی شعار صاحب این موتور یکی از بی نظیرترین کلکسیون های موتور را در ایران دارد. از هارلی دیویدسون تا موتورهای خاص انگلیسی در مجموعه آقا فرهاد پیدا می شود.

 

گران ترین خودرو ایران ؛مرسدس بنز گالوینگ مدل ۱۹۵۴،این خودرو حتی در جهان هم کمیاب است. صاحبش هم دکتر فرهنگ مهر یکی از ثروتمندان ایرانی است این خودرو به درخواست دفتر مرسدس بنزدر آمریکا برای بازار ایالات متحده و از یک خودرو مسابقه ای ساخته شد. در آن زمان از سریع ترین خودروها بود و با سیستم تزریق مستقیم سوخت که حتی همین الان هم تکنولوژی بالایی محسوب می شود، برای خود جایگاهی میان خودرو دوستان پیدا  کرد. شاسی این خودرو تماما از فریم های لوله ای است و موتور سه لیتر آن هم ۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

 

یکی از سه کوروت فوق اعاده ایران

شورولت کوروت ۱۹۷۳، هر کس که در اتومبیل های کلاسیک در ایران دستی دارد استاد مهران ضرابی را می شناسد. فردی که از خبره ترین استادان بازسازی خودروهای قدیمی در ایران است. حال استاد پس از چند سال کارکردن، کوروت سبز رنگی را بازسازی کرده که به گفته خودش جزو سه کوروت فوق العاده موجود در ایران است، خودرویی که صدای غرش موتور اش  خودرو دوستان را مست و عابران پیاده را متعجب می کند. صدایی که خودروبازان آمریکایی با آن فخر می فروشند و  به آلمانی دوستان می گویند خودرو آمریکایی یعنی این. این شورولت با موتور ۵.۷ لیتری اش ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید می کند.

 

فورد اسکای لاینر، سقف فلزی از سال ۲۰۰۰ به بعد در خودروهای اسپرت همه گیر شد. اما در سال ۱۹۵۷ فورد این تکنیک را در خودرو اسکای لاینر پیاده کرد. از این مدل یکی را آقای مجتبی میری دارد که وقتی از او قیمت خودرو را سوال می کنیم می گوید این خودرو را نمی فروشم.

 

بی ام و ۶۳۳csi با رنگ معروف سبز انگوری بی ام و ،حتی چرم داخل خودرو هم رنگ بدنه است این خودرو کلاس شش چنان زیبا است که از تماشای آن خسته نمی شوی مخصوصا اگر دیدن بی ام و مستت کند.

محمد بریده که خودش هم یک بی ام و بائر نیم کروک تک دارد، می گوید رانندگی با بی ام و  یعنی لذت مطلق. او طراحی بی ام و را دوست دارد و از زمانی که چشم باز کرده پدرش بی ام و داشته است. او چندین خودرو بی ام و آنتیک داشته است.

بیشتر بخوانید:

آخرین قیمت های بازار و کارخانه +جدول قیمت  

لیموزین های تاریخی در ایران ؛ از زیر پای قجرها تا موزه خودرو در تهران

نخستین خودروی شخصیت های معروف ؛ آیا این فهرست قابل دفاع است؟

بنتلی مدل کورنیش را بازسازی کرده است ؛ هشتاد سال پس از بمباران

کیا ریو بررسی فنی شد ؛ از کره تا پیست رالی ایران




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط