چرا پیمان کارگر اینفینیتی را ترک می‌کند؟

از دست ندهید

در خبرها تائید شده است که پیمان کارگر اینفینیتی برند لوکس نیسان را ترک می کند. اما چرا موفق‌ترین ایرانی صنعت خودرو جهان این مسیر را می‌رود؟

بیت ران – پیمان کارگر مدیر کارخانه اینفینیتی پس از نزدیک به سه سال این شرکت را ترک می‌کند.

آقای کارگر در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ به مدیریت اینفینیتی منصوب شد. او پیش از آن نزدیک به دو دهه در رنو کار کرده‌بود، در سال ۲۰۱۷ به نیسان پیوست و مدتی مدیر بخش خاورمیانه و آفریقا نیسان بود.

اینفینیتی مدت‌ها است که با فروش کم و مشکلات مالی دست به گریبان است. آقای کارگر قصد داشت این کارخانه را با عرضه نسل جدید لوکس‌ترین مدلش متحول کند.

جهان خودرو
چرا پیمان کارگر اینفینیتی را ترک می‌کند؟ عکس: اینفینیتی QX80

کارگر می‌خواست با نسل بعدی مدل QX80 کارخانه را متحول کند. برنامه او این بود که ظاهر نمایندگی‌های شرکت را عوض کند و با طراحی عطر و موسیقی خاص اینفینتی فضای نمایندگی‌ها را برای مشتریان جذاب‌تر کند.

اینفینیتی در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۸۹ هزار دستگاه ماشین فروخت. اما در سال ۲۰۲۱ فروش شرکت ۵۵ درصد کاهش یافت و به حدود ۸۵ هزار دستگاه رسید. اینفینیتی اکثر ماشین‌هایش را در آمریکا می‌فروشد. فروش شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۷ هزار دستگاه بود.

پیمان کارگر کیست؟ درباره موفق ترین ایرانی در صنعت خودرو بیشتر بدانید

در سال ۱۳۸۹ پیمان کارگر برای نجات پروژه رنو در ایران، راهی تهران شد.

وی از نزدیکان کارلوس گون مدیرعامل وقت رنو به شمار می رفت و از استعدادهای مدیریتی این شرکت بود.

آخرین سمت پیمان کارگر قبل از ورود به ایران، قائم مقام مهندسی و‌ تعمیرات و گارانتی محصولات رنو در حوزه خدمات پس از فروش رنو بود.

وی در سال ۱۹۹۶ به واحد مدیریت مهندسی وسایل نقلیه رنو پیوست.

در این واحد در سمت‌های مختلفی چون مسئول مدیریت طول عمر قطعات، طراح فضای داخلی خودروهای خانوادگی بزرگ لوکس و مسئول طراحی مجلل‌ترین خودرو رنو  (Vel Satis) به فعالیت پرداخت.

مصاحبه پیمان کارگر در یوتیوب بیت ران پلاس را در زیر تماشا کنید:

تلاش‌های کارگر در صنعت خودروسازی ایران

کارگر به همراه نیسان، سرویس مهندسی جدیدی در  اتحاد رنو – نیسان را راه اندازی کرد.

پیمان کارگر در سال ۱۳۹۲ در کنار  مدیریت پروژه ایران و مدیر عاملی رنو پارس، مدیر خاورمیانه رنو نیز بود.

با این تجربه ها و همچنین ملیت ایرانی، گون مدیر عامل رنو نیسان امید داشت تا بتواند وضعیت پروژه ایران را سامان دهد و رنو را در بازار خاورمیانه موفق کند.

البته در سال ۱۳۸۹ بخش زیادی از مدیران رنو معتقد بودند پروژه ایران باید پایان یابد چون زیان ده و خطرناک است.

اما پیمان کارگر تلاش زیادی کرد تا نظر مدیران رنو را نسبت به ایران تغییر دهد.

وی موفق شد طرح شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران برای رنو و همچنین تبدیل ایران به عنوان پایگاه تولید منطقه ای رنو در خاورمانه را در جمع مدیران ارشد رنو به تصویب برساند.

پیمان کارگر

کارگر قدیمی صنعت خودرو جهان

پیمان کارگر بیش از ۳۰ سال سابقه در صنعت خودرو دارد.

او در ابتدا در گروه رنو نیسان آلیانس فعالیت داشت و در سمت‌های مختلفی کار کرد.

کارگر در سمت‌های مهندسی، تولیدی، مدیریت پروژه، کیفیت، فروش، بازاریابی و تجاری فعالیت کرده است.

همین مساله باعث شده است او احاطه خوبی روی این صنعت داشته باشد.

در سال‌های اخیر پیمان‌ کارگر به عنوان مدیر هیئت مدیره و معاون مدیرعامل نیسان در آفریقا، خاورمیانه و هند فعالیت می‌کرد.

و در بیش از ۸۰ کشور و بازار مختلف سابقه کار دارد.

پس از آن ‌کارگر جایگزین مایک کالران در اینفینیتی شده بود.

کالران برای بیش از دو سال مدیرفروش و بازاریابی اینفینیتی در آمریکا بود.

کالران روی احیای جایگاه اینفینیتی تلاش زیادی کرد.

و در ادامه پیمان‌کارگر از تاریخ اول ژوئن سال ۲۰۲۰ به عنوان معاون ارشد مدیرعامل نیسان و رئیس هیئت مدیره اینفینیتی سر کار رفت.

امید به درخشش کارگر در اینفینیتی

کریستین وندن هند معاون مدیر و مدیر بخش کیفیت نیسان موتور، معتقد بود “کارگر به عنوان مدیر هیئت مدیره اینفینیتی تحولی را در تولید محصولات این خودروساز ایجاد خواهد کرد.”

به گفته معاون مدیر و مدیر بخش کیفیت نیسان موتور:

پیمان فردی اثبات شده و یک مدیر جهانی است وملحق شدن او به اینفینیتی برای این برند خبر خیلی خوبی است.
من به تغییراتی که در آینده تحت رهبری پیمان کارگر در اینفینیتی ایجاد خواهند شد، بسیار خوش بین هستم.

پیمان کارگر ۵۳ ساله از مدرسه تجارت لندن مدرک MBA دارد.

او یک مدرک مهندسی نیز از Institude National des Sciences Appliquees در لیون فرانسه گرفته است.

پیمان کارگر سال‌ها مدیر عامل رنو پارس و مدیر رنو در ایران بود.

وی سبب افزایش تولید و کیفیت محصولات رنو در ایران شد.

او همچنین از اصلی‌ترین مدافعان ایرانی در رنو برای سرمایه گذاری مستقیم این شرکت در ایران بود.

تلاش او و نزدیکی اش به کارلوس گون مدیر گروه رنو نیسان در آن زمان، سبب سرمایه گذاری مستقیم رنو در ایران شد.

اما این سرمایه گذاری با خروج رنو از ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام، به سرانجام نرسید.

وی در زمان خروج آمریکا از برجام، در رنو حضور نداشت و به نیسان رفته بود.

بسیاری از مدیران رنو پارس اعتقاد دارند اگر کارگر در زمان خروج آمریکا از برجام در رنو پارس بود، مانع خروج رنو از ایران می شد.

وی از افرادی بود که در تحریم های سنگین سال ۱۳۹۰ توسط آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، مانع خروج رنو از ایران شده بود.

در آن سال‌ها تنها خودروساز غربی که در ایران حضور داشت رنو بود.

پیمان کارگر

پایگاه رنو که در ایران ایجاد نشد

او قصد داشت کارخانه مستقل رنو و نیسان در ایران ایجا شود.

برای همین فکر می کرد شرکت بن رو سایپا و پارس خودرو می توانند بترتیب زیر مجموعه رنو و نیسان شوند.

اتفاقی که البته رخ نداد.

شاید اگر داستان طور دیگری رقم می خورد و ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشده بود،داستان طور دیگر رقم می خورد.

و شاید محصولات رنو در بن رو زیر نظر مستقیم رنو و محصولات نیسان در پارس خودرو زیر نظر مستقیم نیسان تولید می شدند.

به این ترتیب برای اولین بار ایران به پایگاه واقعی منطقه ای خودروسازان در جهان تبدیل می شد.

اینجا فیلم کامل تست‌های بیت ران را تماشا کنید:

تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ

بررسی و تست دنا جوانان با موتور EFP

همه چیز درباره پژو ۲۰۷ مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک

تیبا سایپا را دقیق بشناسید

سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ

رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار

سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط